druk in het koelvat 300 tdi

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
berg1

druk in het koelvat 300 tdi

Bericht door berg1 »

Hallo

Mijn defender 300 tdi heeft druk in het koelvat na het springen van een koelslang. Denk dat er nu compressie in het systeem komt. Heeft iemand een idee waar ik een goede kop vandaan kan halen

Groet
Ewoud
Marc-my-Words

Re: druk in het koelvat 300 tdi

Bericht door Marc-my-Words »

Ewoud,

Drukopbouw en springen van een koelslang. Is dat niet "gewoon" een koppakking die aan vervanging toe is.
Misschien had je direct na het springen van de koelslang al bedenkingen mbt de koppakking moeten hebben.

Maar waarom zou je dan direct een "nieuwe" kop moeten hebben?

Marc
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

hmmm, omgebouwd?? of een orginele 300tdi Def? en indien omgebouwd ( uit een Disco bijv.) heb je het plastic expansievat mee genomen? of heb je het koperen ding nog? die hebben nl. een andere druk, kwam ik na een soortgelijk euvel achter
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik zou de kop eraf halen (binnen een uurtje gebeurt), kop wegbrengen voor af te persen en vlakken en als ie goed is dan weer monteren met een verse Elring....en niet meer rijden! De koppen zijn niet van beton helaas..

Gr, bart
pascal ubags

Bericht door pascal ubags »

ja , waarom moet je een nieuwe kop?
meestal is het alleen de koppakking.
als je pech hebt een scheurtje bij de klepzitting, maar dit is wel door bedrijven te lassen.
maar kost je nieuwe klepzittingen en is bijna net zo duur als een nieuwe kop bij paddock, maar of je dan een originele krijgt dat weet ik niet.

gr pascal
Bart van Dessel

De goedkoopste kop van Paddock is rommel, heel zacht aluminium, de iets duurdere is prima, dat zijn die Spaanse, OCM of OMC. Hier geldt ook weer, goedkoop = duurkoop. Maar idd eerst je eigen kop laten checken.

Gr, Bart
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Hee Bart,

Neem jij dan de 'new style'? En gebruik je dan ook die stalen pakking of gewoon de composiet?
Ik had van de week nog een record koppaking tijd. In iets meer dan een uur weer rijdend buiten.
Met twee man, allebei aan één kant van de motor. Één de spruitstukken los, de ander de verstuivers en luchtfilter enzo.. Andere kop lag wel al klaar met verstuivers er al in.
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

@paul & Bart: past een 300 kop ook op een 200??
Bart van Dessel

Hoi Paul, in iets meer dan een uur? Dat zijn geen leden van de Jostie band geweest die monteurs......sooo héé, dat is echt snel. Ik doe er langer over maar bij mij gebeurt het natuurlijk véél beter. Effe zonder gekheid, ik gebruik alleen originele L.R. koppen of koppen van AMC, zoals deze: [www.turnerengineering.co.uk] ik loop liever geen risico met goedkopere paddock koppen, slechte ervaringen mee.

Gr, Bart
Bart van Dessel

In principe niet maar ik heb gehoord dat daar ombouwsetjes voor zijn. Kun je misschien beste even bij Turner informeren.

Gr Bart
Paul Stroink, One-Ten.nl

De 200 koppen waren een tijd niet mer verkrijgbaar, maar volgens mij heeft Turner ze tegenwoordig weer?
Paul Stroink, One-Ten.nl

Wel gewoon altijd een composietpakking? Ik heb ooit een keer een multilayer stalen gemonteerd die na korte tijd weer problemen opleverde. Sindsdien gebruik in altijd een composiet.
Bart van Dessel

Ja, altijd composiet, ik gebruik altijd standaard de 3 gaten pakking van Elring.
Bart van Dessel

Ja inderdaad! Wel een stukkie duurder dan een 300 kop. Die performance koppen, geven die echt voelbaar meer vermogen? Ik denk dat dat heel weinig scheelt.

Gr, Bart
paul be

Bericht door paul be »

Nee merk je niks van, die perfomance kop.

Discovery TD5
Paul Stroink, One-Ten.nl

Ja, dat is ook de enige die ik op voorraad heb liggen.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Lijkt mij bij een diesel ook niet veel te schelen.
Plaats reactie