druk in het koelvat 300 tdi
druk in het koelvat 300 tdi
Hallo
Mijn defender 300 tdi heeft druk in het koelvat na het springen van een koelslang. Denk dat er nu compressie in het systeem komt. Heeft iemand een idee waar ik een goede kop vandaan kan halen
Groet
Ewoud
Mijn defender 300 tdi heeft druk in het koelvat na het springen van een koelslang. Denk dat er nu compressie in het systeem komt. Heeft iemand een idee waar ik een goede kop vandaan kan halen
Groet
Ewoud
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Ewoud,
Drukopbouw en springen van een koelslang. Is dat niet "gewoon" een koppakking die aan vervanging toe is.
Misschien had je direct na het springen van de koelslang al bedenkingen mbt de koppakking moeten hebben.
Maar waarom zou je dan direct een "nieuwe" kop moeten hebben?
Marc
Drukopbouw en springen van een koelslang. Is dat niet "gewoon" een koppakking die aan vervanging toe is.
Misschien had je direct na het springen van de koelslang al bedenkingen mbt de koppakking moeten hebben.
Maar waarom zou je dan direct een "nieuwe" kop moeten hebben?
Marc
Re: druk in het koelvat 300 tdi
hmmm, omgebouwd?? of een orginele 300tdi Def? en indien omgebouwd ( uit een Disco bijv.) heb je het plastic expansievat mee genomen? of heb je het koperen ding nog? die hebben nl. een andere druk, kwam ik na een soortgelijk euvel achter
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Ik zou de kop eraf halen (binnen een uurtje gebeurt), kop wegbrengen voor af te persen en vlakken en als ie goed is dan weer monteren met een verse Elring....en niet meer rijden! De koppen zijn niet van beton helaas..
Gr, bart
Gr, bart
Re: druk in het koelvat 300 tdi
ja , waarom moet je een nieuwe kop?
meestal is het alleen de koppakking.
als je pech hebt een scheurtje bij de klepzitting, maar dit is wel door bedrijven te lassen.
maar kost je nieuwe klepzittingen en is bijna net zo duur als een nieuwe kop bij paddock, maar of je dan een originele krijgt dat weet ik niet.
gr pascal
meestal is het alleen de koppakking.
als je pech hebt een scheurtje bij de klepzitting, maar dit is wel door bedrijven te lassen.
maar kost je nieuwe klepzittingen en is bijna net zo duur als een nieuwe kop bij paddock, maar of je dan een originele krijgt dat weet ik niet.
gr pascal
Re: druk in het koelvat 300 tdi
De goedkoopste kop van Paddock is rommel, heel zacht aluminium, de iets duurdere is prima, dat zijn die Spaanse, OCM of OMC. Hier geldt ook weer, goedkoop = duurkoop. Maar idd eerst je eigen kop laten checken.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Hee Bart,
Neem jij dan de 'new style'? En gebruik je dan ook die stalen pakking of gewoon de composiet?
Ik had van de week nog een record koppaking tijd. In iets meer dan een uur weer rijdend buiten.
Met twee man, allebei aan één kant van de motor. Één de spruitstukken los, de ander de verstuivers en luchtfilter enzo.. Andere kop lag wel al klaar met verstuivers er al in.
Neem jij dan de 'new style'? En gebruik je dan ook die stalen pakking of gewoon de composiet?
Ik had van de week nog een record koppaking tijd. In iets meer dan een uur weer rijdend buiten.
Met twee man, allebei aan één kant van de motor. Één de spruitstukken los, de ander de verstuivers en luchtfilter enzo.. Andere kop lag wel al klaar met verstuivers er al in.
Re: druk in het koelvat 300 tdi
@paul & Bart: past een 300 kop ook op een 200??
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Hoi Paul, in iets meer dan een uur? Dat zijn geen leden van de Jostie band geweest die monteurs......sooo héé, dat is echt snel. Ik doe er langer over maar bij mij gebeurt het natuurlijk véél beter. Effe zonder gekheid, ik gebruik alleen originele L.R. koppen of koppen van AMC, zoals deze: [www.turnerengineering.co.uk] ik loop liever geen risico met goedkopere paddock koppen, slechte ervaringen mee.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: druk in het koelvat 300 tdi
In principe niet maar ik heb gehoord dat daar ombouwsetjes voor zijn. Kun je misschien beste even bij Turner informeren.
Gr Bart
Gr Bart
Re: druk in het koelvat 300 tdi
De 200 koppen waren een tijd niet mer verkrijgbaar, maar volgens mij heeft Turner ze tegenwoordig weer?
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Wel gewoon altijd een composietpakking? Ik heb ooit een keer een multilayer stalen gemonteerd die na korte tijd weer problemen opleverde. Sindsdien gebruik in altijd een composiet.
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Ja, altijd composiet, ik gebruik altijd standaard de 3 gaten pakking van Elring.
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Ja inderdaad! Wel een stukkie duurder dan een 300 kop. Die performance koppen, geven die echt voelbaar meer vermogen? Ik denk dat dat heel weinig scheelt.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Nee merk je niks van, die perfomance kop.
Discovery TD5
Discovery TD5
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Ja, dat is ook de enige die ik op voorraad heb liggen.
Re: druk in het koelvat 300 tdi
Lijkt mij bij een diesel ook niet veel te schelen.