trix schreef: ma 06 jan 2025, 18:08die polymax van bison kan je wel mooi in het zwart kopen.
Da's geen nieuws, dwz alle MS-polymeer-kit merken hebben de zwarte variant in hun assortiment.
Zwart is in het algemeen ook de meest sterke/duurzame variant -- in zwart bestaan er ook speciale hittebestendige varianten.
Je kan gewoon even rondkijken en de goedkoopste uitzoeken, liefst in een winkel met een beetje omzet.
Als ik geen zin heb om naar de bouwmarkt te gaan haal ik het bij de nabije ijzerwinkel, en daar dan gewoon het goedkopere "B"-merk.
Ik heb nog geen verschil gezien, dwz sommige merken drogen om te beginnen glanzender op - met de tijd wordt het altijd mat.
Dus, of het nu Soudall, Den Braven of PTB Seal-All XT8 ... of nog iets anders is, als het maar zwarte MS-polymeer-kit is.
Voor sommige klussen heb je liever iets stuggere lijm-massa, vaak is het toch het handigst verwerken als het wat dunner is, dunner doseert makkelijker en is veelal ook makkelijker glad af te werken.
NB De PTB Seal-All XT8 kocht ik jaren terug toen ik een paar hardstenen afdekplaten bij een steen-handel ophaalde. Nog nooit zulk prettig werkende MS-polymeer gehad (misschien gewoon omdat je bij het plakken van stenen afdekplaten veel kit nodig hebt en ze daarom dus een heel rappe "turn-over" hebben).