Oke, alleen nog ff recht remmen en de auto heeft na ruim 27jaar weer een apk te pakken.
Moest voor de apk een paar knelpunten oplossen. Waaronder dus ook helaas de carterpan die de voorras raakte bij inveren. Ik was er al een beetje bang voor maar heb het denk bewust/onbewust voor me uitgeschoven. Beetje de kop in het zand steken heet dat geloof ik.
Voordeel is nu wel dat het defenitief goed is aangepakt en opgelost. De carterpan heb ik aangepast met wat las/slijp en hamer technologie. En de vooras is 15mm naar voren geplaatst. En voor de zekerheid, maar eigenlijk niet meer nodig, heb ik de bumpstops nog 15mm laten zakken.
Ook was een door mijzelf geplaatste kering van de versnellingsbak weer gaan lekken, waardoor de handrem trommel goed gesmeerd werd. Alleen daardoor dus geen handremmend vermogen.
Dat probleem ook maar aangepakt en dat lijkt nu ook goed.
Moest de bullbar verwijderen voor de apk, omdat de rondingen voor de stadslichten zaten, dus tijdelijke ff een bumper gescoord en gemonteerd.
De bullbar komt wel weer terug na apk, niet omdat ik het perse super mooi vind, maar omdat ik de auto in ere wil houden zoals hij door iemand 30jaar geleden gebouwd is.
Nu ik toch de auto weer in de garage had staan heb ik ook gelijk de achterste keering van het achter diff vervangen. Deze lekte zo ontzettend dat het niet perse apk afkeur was, maar gewoon enorm irritant.
Op het internet viel overal te lezen dat het een enorm lastige klus zou moeten zijn. Het zal zo wezen, maar ik had het in een uurtje voor elkaar
Nu moet ik alleen nog even wachten tot mijn vaste garage tijd heeft, maar helaas vakantie tijd, extreme drukte en te korten aan personeel maakt dat ik even pas op de plaats moet houden.
Bij de garage worden de remmen verder afgesteld, goed ontlucht en recht remmend gemaakt. Als dat nodig zou moeten zijn.
Ik heb voor zover ik kan mijn best gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen. De auto remt nu redelijk goed en recht. Alleen zit het pedaal heel diep. Als ik de schoenen zo stel dat het pedaal verder omhoog komt gaat hij gelijk weer schever remmen.
Ik laat het zo en dat zoeken ze daar bij de garage maar uit.
Overigens werd ik tijdens de apk gebeld dat ik de voorremmen verkeerd in elkaar gezet zou hebben. Ik had namelijk de ontluchting in de onderste cylinder
Toen ik de monteur het werkplaats handboek liet zien dat het toch echt origineel was begreep de man de Engelse logica niet helemaal en vond het vermakelijk..
De auto is na alle aanpassingen wel een stuk beter gaan rijden. De veerweg is beter aan het worden en ook het naar voren plaatsen van de as komt het rijgedrag echt ten goed.
En Marokkaanse taxi motor of niet.. man man man, wat een beest in deze auto
Heb nu nog wat originele deurbekleding gescoord, dat moet er nog ff in, maar verder is ie klaar.
Bedankt voor alle online hulp en adviezen. Speciale dank aan Daan, Sjaak, Rob en Evert voor alle hulp en alle onderdelen!
Hier wat plaatjes van het eind resultaat
Hier nog even een before.....
En hier de afters.....
Leuk detail, het door mijn vrouw en zoon ontworpen larobenz logo

moest van de kinderen...