Na een korte verdiende restauratie pauze (na 2 jaar aan de Ligero gewerkt te hebben) en een lange verbouwing aan de schuur ben ik dit weekend eindelijk van start gegaan aan de restauratie van de Land Rover 109 pick-up.
De plannen voor de uit 1977 afkomstige Land Rover 109, voorzien van om617 3ltr 5cyl diesel (omgedoopt tot LaroBenz) zijn niet heel erg wild. De auto word weer terug gebouwd naar pick up en gaat de aankomende tijd onderhuids volledig gerestaureerd en aangepakt worden.
De meeste onderdelen voor de restauratie zijn de afgelopen tijd al aangekocht. Zo heb ik echt een heel mooi, reeds opgelast en gestraald schutbord op de kop getikt. Heb ik vier nieuwe terreinbanden 7.50x16 op velg voor weinig gescoord. En vorige week voor een prikkie een opknapper truck cab opgehaald.
Dit weekend ben ik dus begonnen met de volledige demontage van de auto. In minder dan 60minuten het dak, de deuren, en de zijwanden eraf gehaald. En zondag met een goeie maat in 2 uurtjes tijd de achterbak, seatbase, sills, dorpels en vloerdelen eraf gehaald #snellerwerken=eerderbierdrinken

Wel fijn dat de ervaring bij de eerdere restauratie dus gelijk zijn vruchten afwerpt want bij de ligero heb ik alleen over het demonteren al vele malen langer gedaan

Zaterdag pak ik het front er nog even af, maar het meeste zit al los dus dat moet makkelijk gaan en dan kan de auto eindelijk de schuur in, het verse betonvloertje op (nooit meer kloten op wegzakkende stoeptegels

Ik zal (ook om het forum een beetje levend te houden