hallo,
Kan iemand mij vertellen of er wijzigingen aan het kenteken moeten worden gedaan indien een S3 109 softtop wordt uitgevoerd met een hardtop?
Alvast bedankt.
Joey
hardtop/kenteken
Re: hardtop/kenteken
ik heb ook een "pick up" (soft top) met een hard top er opgeschroeft.
zo lang dat duidelijk losneembaar is (vleugelmoeren) heb je nogsteeds een open wagen.
dan valt het onder de catagorie "losse lading" als ik het goed heb onthouden.
succes,
Yuri
zo lang dat duidelijk losneembaar is (vleugelmoeren) heb je nogsteeds een open wagen.
dan valt het onder de catagorie "losse lading" als ik het goed heb onthouden.
succes,
Yuri
Moet het wel een dichte pick-up cabine zijn, anders geldt het niet. Als je een volledige soft-top hebt en je maakt er een hard-top van (grijs kenteken) moet er op het kenteken bij INRICHTING staan: GESLOTEN WAGEN. Als dat er niet staat klopt het niet en mag hij bij de APK niet worden goedgekeurd.
Wel ff mee uitkijken dus.
Groeten Jos
Wel ff mee uitkijken dus.
Groeten Jos
Als er op het kenteken 'open inrichting' staat moet je officieel omkeuren bij de RDW. Wanneer je dit doet zorg dan dat alles in orde is en dat bijv. er geen discussie kan ontstaan over bijv. het chassisnr.
Wil je bijv. zomers met een softtop gaan rijden dan kan je beter de hardtop met vleugelmoeren vastzetten. De APK keuring doe je dan zomers op het moment dat de softtop erop zit.
Mocht je ooit eens aangehouden worden in de winter met de hardtop erop dan heb je een winterkap gemonteerd. Wanneer ze zien dat deze simpel te verwijderen is zullen ze zeker niet moeilijk doen. Belastingtechnisch maakt het niet uit dus hoef je niet bang te zijn voor een naheffing.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [landrover.startpagina.nl]
Wil je bijv. zomers met een softtop gaan rijden dan kan je beter de hardtop met vleugelmoeren vastzetten. De APK keuring doe je dan zomers op het moment dat de softtop erop zit.
Mocht je ooit eens aangehouden worden in de winter met de hardtop erop dan heb je een winterkap gemonteerd. Wanneer ze zien dat deze simpel te verwijderen is zullen ze zeker niet moeilijk doen. Belastingtechnisch maakt het niet uit dus hoef je niet bang te zijn voor een naheffing.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [landrover.startpagina.nl]