Verschil Series en lightweight chassis
Verschil Series en lightweight chassis
Wat is het verschil tussen een gewoon Series 88 chassis en dat van een lightweight?
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi >>>> V8
Range Rover Classic V8 EFI
88 Serie IIa 2.25 benzine/gas
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi >>>> V8
Range Rover Classic V8 EFI
88 Serie IIa 2.25 benzine/gas
Re: Verschil Series en lightweight chassis
Bij een Lightweight is de balk onder de versnellingsbak met bouten vastgezet en dus eenvoudig te verwijderen. Bij een civiele Series 88 is deze dwarsbalk gelast.
Re: Verschil Series en lightweight chassis
Ook de achterste balk is anders, recht van onderen. Dus niet oplopend aan beide uiteinden.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1eae58f153c87a3ebb14625fb1409fd1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 17315225, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1eae58f153c87a3ebb14625fb1409fd1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 17315225, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Verschil Series en lightweight chassis
Dank zo ver!!
Los van de achterbalk en de tussenbalk, Nog maatverschillen?
Positie schutbord oid? Outriggers...........
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi >>>> V8
Range Rover Classic V8 EFI
88 Serie IIa 2.25 benzine/gas
Los van de achterbalk en de tussenbalk, Nog maatverschillen?
Positie schutbord oid? Outriggers...........
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi >>>> V8
Range Rover Classic V8 EFI
88 Serie IIa 2.25 benzine/gas
Re: Verschil Series en lightweight chassis
extra dwarsbalk onder de voor bumper.
outriggers voor schutbord zijn een inch korter. (civiel schutbord gaat niet zomaar passen.)
gordelbevestging op tweede outrigger net onder sitbase.
militaire achterbalk.ook.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2015 12:58 door Anton (Rumble).
outriggers voor schutbord zijn een inch korter. (civiel schutbord gaat niet zomaar passen.)
gordelbevestging op tweede outrigger net onder sitbase.
militaire achterbalk.ook.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2015 12:58 door Anton (Rumble).
Re: Verschil Series en lightweight chassis
Volgens de site van Richards zijn ze 2" smaller. [www.richardschassis.co.uk]
The chassis are also different being 2" narrower than a standard chassis
Groeten, Eli
The chassis are also different being 2" narrower than a standard chassis
Groeten, Eli
Re: Verschil Series en lightweight chassis
Andere bevestigings punten en balk voor de bumper!