flapper efi wisselen met hotwire efi
flapper efi wisselen met hotwire efi
Ik heb flapper efi in mijn 3.5 v8 RRC van 1987 zitten en wil dit ombouwen naar hotwire Efi van 3.9 v8.
- kan ik alles van onder de motorkap overzetten? ( spruitstuk en plenum, kabelboom enz.)
- moet ik ook brandstofpomp en tank overzetten i.v.m. wellicht andere brandstofdruk van pomp dat bij hotwire hoort?
- zijn er nog andere delen die ook mee moeten? (efi computer, verdeler van de ontsteking e.d.?)
- kan ik alles van onder de motorkap overzetten? ( spruitstuk en plenum, kabelboom enz.)
- moet ik ook brandstofpomp en tank overzetten i.v.m. wellicht andere brandstofdruk van pomp dat bij hotwire hoort?
- zijn er nog andere delen die ook mee moeten? (efi computer, verdeler van de ontsteking e.d.?)
Re: flapper efi wisselen met hotwire efi
Hoi,
Ik denk dat de injectoren gelijk zijn , dan hoef je alleen het gasklephuis etc om te zetten. pomp is gelijk dus daar hoed je niks aan te doen efi computer moet natuurlijk mee en waarschijnlijk ook je kabelboom, maar dat moet je uitzoeken, het kan dat je mazzel hebt (misschien hoef je ook het gasklephuis etc niet eens over te zetten).
succes Frank
Ik denk dat de injectoren gelijk zijn , dan hoef je alleen het gasklephuis etc om te zetten. pomp is gelijk dus daar hoed je niks aan te doen efi computer moet natuurlijk mee en waarschijnlijk ook je kabelboom, maar dat moet je uitzoeken, het kan dat je mazzel hebt (misschien hoef je ook het gasklephuis etc niet eens over te zetten).
succes Frank
Re: flapper efi wisselen met hotwire efi
Ik weet dat mijn flapper br. pomp anders van vorm is dan die van een hotwire. Weet alleen niet of ze dezelfde druk leveren.
Re: flapper efi wisselen met hotwire efi
Pomp en tank kan je houden.
Ontsteking kan je herbruiken.
Injectoren van een flapper en hot-wire zijn echt anders (lage en hoge impedantie).
Wat je over moet zetten:
- Gehele spruitstuk
- Luchtmassa meter
- Kabelboom
- ECU
- Stationair motor
Ontsteking kan je herbruiken.
Injectoren van een flapper en hot-wire zijn echt anders (lage en hoge impedantie).
Wat je over moet zetten:
- Gehele spruitstuk
- Luchtmassa meter
- Kabelboom
- ECU
- Stationair motor
Re: flapper efi wisselen met hotwire efi
Ik heb het een keer omgebouwd.
Brandstofpomp hoef je niet te vervangen.
Verder heb ik het complete spruitstuk met kabelboom overgezet.
Ik heb ook lambasensors geplaatst maar die zijn niet perse nodig als je de juiste weerstand in de kabelboom plaatst.
Je moet alleen even op het internet zoeken hoe je de kabelboom aansluit want je mist wat draadjes.
Grt.
Pieter
Brandstofpomp hoef je niet te vervangen.
Verder heb ik het complete spruitstuk met kabelboom overgezet.
Ik heb ook lambasensors geplaatst maar die zijn niet perse nodig als je de juiste weerstand in de kabelboom plaatst.
Je moet alleen even op het internet zoeken hoe je de kabelboom aansluit want je mist wat draadjes.
Grt.
Pieter
Re: flapper efi wisselen met hotwire efi
Ah, daar heb ik wat aan. Redelijk makkelijk dus.
Waar kan ik dat vinden dat van die missende draadjes? Zijn dat de draden die de ecu moeten voeden met het contactslot?
Waar kan ik dat vinden dat van die missende draadjes? Zijn dat de draden die de ecu moeten voeden met het contactslot?
Re: flapper efi wisselen met hotwire efi
Ja klopt volgens mijn zijn er maar 4 draden nodig om hem te laten lopen.
Ik weet niet meer waar ik dat gevonden had maar misschien dat Andrew dat weet.
Maar is idd makkelijk te doen succes!
Ik weet niet meer waar ik dat gevonden had maar misschien dat Andrew dat weet.
Maar is idd makkelijk te doen succes!
Re: flapper efi wisselen met hotwire efi
3 draadjes.
Continue 12V
Massa
Schakelende 12V
Als je een orginele draadboom hebt van een 3.9 is het geen probleem.
Heb de ombouw ook gedaan. 3.5 Motor loopt super met het 3.9 spruitstuk.
Continue 12V
Massa
Schakelende 12V
Als je een orginele draadboom hebt van een 3.9 is het geen probleem.
Heb de ombouw ook gedaan. 3.5 Motor loopt super met het 3.9 spruitstuk.