Radiateur Series 3 2-row!?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik.

Radiateur Series 3 2-row!?

Bericht door Erik. »

S 3 ex-abl 4x2
Bij het vervangen van de waterpomp de radiateur verwijderd.
Na terugplaatsen bleek deze lek te zijn (hallo Murphy).
Wat intel intake via het net gedaan, 3 row is standaard en 4 row is heavy duty, waar bij ik er vanuit ga dat bij 4 row er een rij extra is en deze dus dikker zal zijn.
Nu wil het dat ik vanmorgen een oldstock 2 Row ??? radiateur uit de doos haal, op de doos een br*tpart stikker en een naar het lijkt een stikker van NL defensie nov. 1993
Bij vergelijk van de radiateur met mijn defecte en een identieke andere defecte die ik nog had staan is bij de 2 row gewoon 1 rij weg gelaten de mantel van de radiateur is identiek alleen het net is veel dunner.

Graag (TECHNISCHE) reacties!

Groet
Erik
(L)
Piet

Re: Radiateur Series 3 2-row!?

Bericht door Piet »

Wij hebben gewoon een 4 row zitten. heb deze gestoken omdat wij een 2.5NA hebben. verder past deze gewoon op de locatie van een 3row. over de dikte kan ik niet veel zeggen omdat defensie altijd een 4 row plaatste.
in nederland is voor een 2.25 diesel eigenlijk de 3 row al genoeg. Ik moet wel zeggen dat ik niet durf te zeggen of een 2 row handig is, of dat dit mogenlijk een benzine radiator is. dat staat geloof ik wel in de commentaartjes in de parts manual.

------------------------------------------------

ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.
Alan T

Bericht door Alan T »

Ik zou de radiateur gewoon proberen, over het algemeen is dat exdefensie spul best goed
en het aantal rijen koel elementen is niet alles bepalend voor de capiciteit

Alan
Erik.

Bericht door Erik. »

Ik heb nu een 3 row uit Engeland, is dikker dan die 2 row uit NL maar nog lang niet zo dik als de 2 oude defecte 3 rows.

Onderdelen bestellen is en blijft lastig.

Groet en dank voor de reacties
Erik
(L)
Plaats reactie