Fairey pto winch op series Problemen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jochem jongsma

Fairey pto winch op series Problemen

Bericht door jochem jongsma »

Hallo Prikkers,

Ik heb een mooie fairey pto winch (FWL3) gekocht welke ik na schoonmaken en opnieuw afdichten etc op me series 2a wil monteren,

dat laatste valt een beetje tegen aangezien me kruistukjes voor tegen de crossmember aankomen
en de ruimte tussen vliegwielhuis en de middelste crossmember een beetje tegenvalt.

wie o wie heeft een een zelfde lier op de auto zitten waar ik mag komen kijken ??
of misschien heeft iemand een paar fotos ??

Alle info is welkom alvast bedankt

Groeten Jochem
Huub

Re: Fairey pto winch op series Problemen

Bericht door Huub »

Hmm, dat klinkt bekend. Heb op mijn beide Land Rovers PTO lieren, en heb bij alletwee aanpassingen moeten maken aan de aandrijfassen van de lier. De configuratie waarvoor hij is gemaakt is waarschijnlijk niet die waar jij mee rond rijdt. Dus het kan wel kloppen dat het bij jouw niet past. Oplossingen die je wel tegenkomt, doorgang door het crossmemeber maken (buisje erin lassen) en/of het verlengen van de assen. Spelingen zijn vaak minimaal ( bij de 110 met Fairey onder de 5 mm) om e.e.a. geinstalleerd te krijgen.
Ik weet niet waar je woont maar als je ooit in Oosterhout komt ben je van harte welkom.

GRT Huub
joke.eli@kpnmail.nl

Re: Fairey pto winch op series Problemen

Bericht door joke.eli@kpnmail.nl »

[landrover.startpagina.nl]

Hallo Jochum,
Ik heb ook een PTO drumwinch en moet een pijp in de crossmember lassen om de aandrijving goed te laten verlopen.
Via bovenstaande link vind je veel info over een PTO winch.

Groeten en succes met inbouwen (kan ik ook gebruiken), Eli
Plaats reactie