trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Trekgewicht staat niet vermeld op grijs kentekenkaartje
bij O.1 en O.2 staat n.v.t.
rdw gebeld
waarom staat het er niet op
o weten we niet, zal het navragen
meneer op bedrijfskentekens word het niet meer vermeld
wat gebeurt er als ik aangehouden word
meneer, iedere agent heeft toegang tot onze gegevens en daar staat het wel
nu dat wil ik nog geloven maar ik rij veel in het buitenland
meneer in europa is het zeker geen probleem
en buiten europa
O meneer, daar hebben we nog niet aan gedacht, print de gegevens van de website maar uit
nu, leer mij europa kennen
sta je in polen
politie
meneer u mag met deze auto geen aanhanger trekken want er is geen gewicht vermeld, boeten en aanhanger laten staan
ik
maar maar maar de rdw heeft gezegd,
polite
rdw wat is dat? gewoon betalen en u kunt later bezwaar maken als uw aanhanger leeggestolen is, o nee helemaal weg want je moet hem hier onbeheerd laten staan
en in marokko? nou ga ik daar niet met een aanhanger naar toe maar als kan ik me voorstellen dat het me veel bachich kost
LEUK rdw BEDANKT
voorlopig bewaar ik mijn papieren kenteken nog
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4acca8c9cd2b14414fe66c4a64bdf167', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 17308574, 600, 600, 'Loading image ...', false);
bij O.1 en O.2 staat n.v.t.
rdw gebeld
waarom staat het er niet op
o weten we niet, zal het navragen
meneer op bedrijfskentekens word het niet meer vermeld
wat gebeurt er als ik aangehouden word
meneer, iedere agent heeft toegang tot onze gegevens en daar staat het wel
nu dat wil ik nog geloven maar ik rij veel in het buitenland
meneer in europa is het zeker geen probleem
en buiten europa
O meneer, daar hebben we nog niet aan gedacht, print de gegevens van de website maar uit
nu, leer mij europa kennen
sta je in polen
politie
meneer u mag met deze auto geen aanhanger trekken want er is geen gewicht vermeld, boeten en aanhanger laten staan
ik
maar maar maar de rdw heeft gezegd,
polite
rdw wat is dat? gewoon betalen en u kunt later bezwaar maken als uw aanhanger leeggestolen is, o nee helemaal weg want je moet hem hier onbeheerd laten staan
en in marokko? nou ga ik daar niet met een aanhanger naar toe maar als kan ik me voorstellen dat het me veel bachich kost
LEUK rdw BEDANKT
voorlopig bewaar ik mijn papieren kenteken nog
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4acca8c9cd2b14414fe66c4a64bdf167', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 17308574, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Tja, ik heb nog steeds een papieren kentekenbewijs, en geen trekhaak dus nog even geen zorgen.
Stuur een brief aan de RDW met kopie van je kentekenkaart + kopie van je oude papieren kenteken en vraag of het werkelijk de bedoeling is zoals je telefonisch werd verteld, en wat ze als oplossing hebben .... (mij lijkt dat juist bedrijfswagens nog wel eens een aanhanger trekken en dat soms ook buiten Europa - of binnen Europa naar de wat minder ruimdenkende landen ... mijn Frans is best overtuigend, maar of ik daarmee een humeurige gendarme kan overtuigen, langs de Franse tolwegen zit je dan zelfs vast aan verplicht afslepen door een geselecteerde berger met een uiterst select tarief).
Komt daar niets bevredigends uit dan het bundeltje met een begeleidend briefje aan de nationale ombudsman sturen (dat is gelukkig niet de oude ANWB-man geworden dus mag je rekenen op een serieuze behandeling). Misschien krijg je als antwoord dat je nog een officieel bezwaar moet maken, maar je hebt ook kans dat alleen al het feit dat er van die kant navraag gedaan wordt al aanleiding tot het versneld oplossen van dit volmaakt absurde probleem: Want ... wat is er nu moeilijk aan om de corresponderende aanhangergewichten op het kentekenkaartje te zetten ??
Marc
Stuur een brief aan de RDW met kopie van je kentekenkaart + kopie van je oude papieren kenteken en vraag of het werkelijk de bedoeling is zoals je telefonisch werd verteld, en wat ze als oplossing hebben .... (mij lijkt dat juist bedrijfswagens nog wel eens een aanhanger trekken en dat soms ook buiten Europa - of binnen Europa naar de wat minder ruimdenkende landen ... mijn Frans is best overtuigend, maar of ik daarmee een humeurige gendarme kan overtuigen, langs de Franse tolwegen zit je dan zelfs vast aan verplicht afslepen door een geselecteerde berger met een uiterst select tarief).
Komt daar niets bevredigends uit dan het bundeltje met een begeleidend briefje aan de nationale ombudsman sturen (dat is gelukkig niet de oude ANWB-man geworden dus mag je rekenen op een serieuze behandeling). Misschien krijg je als antwoord dat je nog een officieel bezwaar moet maken, maar je hebt ook kans dat alleen al het feit dat er van die kant navraag gedaan wordt al aanleiding tot het versneld oplossen van dit volmaakt absurde probleem: Want ... wat is er nu moeilijk aan om de corresponderende aanhangergewichten op het kentekenkaartje te zetten ??
Marc
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
O, ik had wel 6 dingen die niet klopte, trekhaak, geremd/ongeremd, wielbasis te kort, laadvermogen, totaalgewicht en vermogen. Even gebeld en in de pen geklommen. Niet veel later een telefoon terug en een mail waarin alles aangepast gaat worden. Week erna een nieuwe kentekencard met kloppende gegevens. Wielbasis van een 88" ipv 87", 55Kw ipv 32Kw, 2020 totaalgewicht, 3,5 ton trekgewicht geremd en de grootste grap... 745kg ongeremd
Nu wel spijt dat ik niet heb gezegd dat er een diesel in zat ipv een benzine, maar dat was misschien een beetje over de top
Nu wel spijt dat ik niet heb gezegd dat er een diesel in zat ipv een benzine, maar dat was misschien een beetje over de top
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Zit ik net mijn kenteken gegevens van mijn 90 te bekijken... Wielbasis 260cm ipv 234
Komt eigenlijk wel goed uit, maar natuurlijk weer een aanfluiting van de RDW.
Komt eigenlijk wel goed uit, maar natuurlijk weer een aanfluiting van de RDW.
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Dus als ik het goed begrijp bellen schrijven en ze passen je gewicht al aan ?
das gunstig voor je mrb land rovertje van 650kg zou et lukke
Alan
das gunstig voor je mrb land rovertje van 650kg zou et lukke
Alan
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Ik had ook gebeld, en ze hebben me netjes verteld dat ik het kan aanvragen met een document van de Land Rover importeur, het bekende document "verklaring massa aanhangwagen", de heer Lagemaat (bekend hier) heeft me snel geholpen, verklaring samen met een netjes geschreven briefje door mij opgestuurd door de RDW en binnen enkele dagen krijg je het nieuwe kentekenkaartje met de gewichten in huis. Niet altijd klagen over de RDW dus.
Gr Bart
Gr Bart
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had ook gebeld, en ze hebben me netjes verteld
> dat ik het kan aanvragen met een document van de
> Land Rover importeur, het bekende document
> "verklaring massa aanhangwagen", de heer Lagemaat
> (bekend hier) heeft me snel geholpen, verklaring
> samen met een netjes geschreven briefje door mij
> opgestuurd door de RDW en binnen enkele dagen
> krijg je het nieuwe kentekenkaartje met de
> gewichten in huis. Niet altijd klagen over de RDW
> dus.
>
> Gr Bart
Ik vind dat je best mag klagen als de RDW de trekgewichten wel op het papieren kenteken (en de website) heeft staan en dat dan vervolgens niet op het plasticken kaartje terugzet.
Is een beetje alsof je op een plasticken rijbewijs alleen rijbewijs B terugziet terwijl je voorheen ook een motorfiets en vrachtwaggel mocht rijden, dan ga je toch ook klagen ??
Marc
-------------------------------------------------------
> Ik had ook gebeld, en ze hebben me netjes verteld
> dat ik het kan aanvragen met een document van de
> Land Rover importeur, het bekende document
> "verklaring massa aanhangwagen", de heer Lagemaat
> (bekend hier) heeft me snel geholpen, verklaring
> samen met een netjes geschreven briefje door mij
> opgestuurd door de RDW en binnen enkele dagen
> krijg je het nieuwe kentekenkaartje met de
> gewichten in huis. Niet altijd klagen over de RDW
> dus.
>
> Gr Bart
Ik vind dat je best mag klagen als de RDW de trekgewichten wel op het papieren kenteken (en de website) heeft staan en dat dan vervolgens niet op het plasticken kaartje terugzet.
Is een beetje alsof je op een plasticken rijbewijs alleen rijbewijs B terugziet terwijl je voorheen ook een motorfiets en vrachtwaggel mocht rijden, dan ga je toch ook klagen ??
Marc
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Jullie maken allemaal dingen mee die ik nooit meemaak. En een foutje maken is menselijk, klagen is Nederlands 

Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jullie maken allemaal dingen mee die ik nooit
> meemaak. En een foutje maken is menselijk, klagen
> is Nederlands
Ik heb het ook nog niet meegemaakt want nog steeds een papieren kenteken, maar het schijnt bij die plasticken kentekenkaartjes "normaal" te zijn dat gegevens die op het oude stonden en/of die op de website staan niet terugkomen op het plasticken kaartje. En dat terwijl die plasticken kaartjes ter verbetering etc. zijn ingevoerd.
Mij lijkt dit een geval van slordige automatisering: gewoon haastig en slordig in elkaar gestoken, zoals zo vaak.
Marc
-------------------------------------------------------
> Jullie maken allemaal dingen mee die ik nooit
> meemaak. En een foutje maken is menselijk, klagen
> is Nederlands

Ik heb het ook nog niet meegemaakt want nog steeds een papieren kenteken, maar het schijnt bij die plasticken kentekenkaartjes "normaal" te zijn dat gegevens die op het oude stonden en/of die op de website staan niet terugkomen op het plasticken kaartje. En dat terwijl die plasticken kaartjes ter verbetering etc. zijn ingevoerd.
Mij lijkt dit een geval van slordige automatisering: gewoon haastig en slordig in elkaar gestoken, zoals zo vaak.
Marc
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Bart je hebt het niet helemaal begrepen
ik had op het papieren kenteken keurig een trekgewicht staan, helemaal geregeld zoals je dat aangeeft
het probleem is dat de RDW het niet op het plastic kaartje wil vermelden en wel alleen niet bij de bedrijfsauto's, waarom kon niemand mij uitleggen a 10 cent per minuut
DUS WEL KLAGEN BIJ DE RDW want zij veroorzaken dit probleem
ik had op het papieren kenteken keurig een trekgewicht staan, helemaal geregeld zoals je dat aangeeft
het probleem is dat de RDW het niet op het plastic kaartje wil vermelden en wel alleen niet bij de bedrijfsauto's, waarom kon niemand mij uitleggen a 10 cent per minuut
DUS WEL KLAGEN BIJ DE RDW want zij veroorzaken dit probleem
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Ik heb er geen enkele moeite mee dat het trekgewicht er niet op vermeld staat, er staat zoveel niet op het kaartje vermeld.
Het is wel vervelend dat er bij O.1 en O.2 n.v.t. staat. Dat alle gegevens online te vinden zijn is prima, maar laat dan ook die tekst O.1 en O.2 weg.
Overigens moet ik de eerste nog tegenkomen die hierdoor in de problemen is geraakt ...
Gerard
Het is wel vervelend dat er bij O.1 en O.2 n.v.t. staat. Dat alle gegevens online te vinden zijn is prima, maar laat dan ook die tekst O.1 en O.2 weg.
Overigens moet ik de eerste nog tegenkomen die hierdoor in de problemen is geraakt ...
Gerard
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Zelfde probleem gehad. Ik had nog de versie met deel 1,2 en 3 achter de voorruit. Kaartje had "een andere indeling van gewichten" en moest daarom de papieren met trekgewicht in de auto laten. Op papier mocht ik 3500kg trekken, op het kaartje - .......
gr, Ron
gr, Ron
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Hmmm ik meen toch!!!!!!!
allemaal dingen mee die ik nooit meemaak
Doe je de groeten aan Vera
Jo
allemaal dingen mee die ik nooit meemaak
Doe je de groeten aan Vera
Jo
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Automatisering (RDW)
Als je rommel automatiseert dan krijg je geautomatiseerde rommel, maar wat nu als je automatisering een rommeltje is?
Begin van de chaos theorie gevolg door anarchie?
Als je rommel automatiseert dan krijg je geautomatiseerde rommel, maar wat nu als je automatisering een rommeltje is?
Begin van de chaos theorie gevolg door anarchie?
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Wat een onzin ....
Eigenlijk vind ik de RDW een van de beste overheidsinstanties die ik ken.
Echt alle informatie is online terug te vinden als je maar een klein beetje moeite doet.
Iedere kentekenhouder kan eenvoudig online al z'n bij RDW bekende gegevens inzien.
Online (ont)schorsen van een kenteken is nog eenvoudiger dan het plaatsen van een foto op het prikbord.
En als je ze belt en ze hebben niet à la minute een antwoord, dan word je meestal nog dezelfde dag terug gebelt!
Dus ...
Gerard
Eigenlijk vind ik de RDW een van de beste overheidsinstanties die ik ken.
Echt alle informatie is online terug te vinden als je maar een klein beetje moeite doet.
Iedere kentekenhouder kan eenvoudig online al z'n bij RDW bekende gegevens inzien.
Online (ont)schorsen van een kenteken is nog eenvoudiger dan het plaatsen van een foto op het prikbord.
En als je ze belt en ze hebben niet à la minute een antwoord, dan word je meestal nog dezelfde dag terug gebelt!
Dus ...
Gerard
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Ja, da's wel zo ... maar het niet kunnen produceren van een adequate kentekenkaart is weer een stevige smet op dit blazoen.
Je zou toch denken dat er weinig eenvoudiger als dat: Ze hebben alle gegevens paraat, en het enige wat nodig is is een goede interface die de gegevens naar de kaartjes-maak-machine doorsluist. 't Is des te droeviger omdat voor de omschakeling een en ander toch eenvoudig getest had kunnen worden.
(Maar het is nu eenmaal "modern" de doorpak mentaliteit: eerst een regeling overboord, of anderszins aangepast, daarna kijken of het verder wel werkt, of het nog aagt over belasting, gezondheidszorg, AOW of noem maar op, eerst doen dan denken is de normale aanpak.)
Marc
Je zou toch denken dat er weinig eenvoudiger als dat: Ze hebben alle gegevens paraat, en het enige wat nodig is is een goede interface die de gegevens naar de kaartjes-maak-machine doorsluist. 't Is des te droeviger omdat voor de omschakeling een en ander toch eenvoudig getest had kunnen worden.
(Maar het is nu eenmaal "modern" de doorpak mentaliteit: eerst een regeling overboord, of anderszins aangepast, daarna kijken of het verder wel werkt, of het nog aagt over belasting, gezondheidszorg, AOW of noem maar op, eerst doen dan denken is de normale aanpak.)
Marc
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Er wordt m.i. een niet bestaand probleem gecreëerd.
Waarom zouden al die gegevens op dat stukje plastic moeten staan?
De gegevens zijn online beschikbaar, de kaart is eigenlijk alleen de wegwijzer naar alle informatie.
Of wil je echt dat alles dat ooit op het papieren/linnen kentekenbewijs stond nu op het plastic kaartje wordt vermeld?
Waar het volgens mij om gaat is dat het bij de grijskenteken auto's niet meer gaat om "O.1 aanhangwagen geremd" maar dat er tegenwoordig (Europees) onderscheid gemaakt wordt tussen "aanhangwagen middenas geremd", "aanhangwagen autonoom geremd" en "oplegger geremd".
Ook op de RDW website vind je die informatie niet bij de basisgegevens, maar bij "Wettelijk toegestane max. massa's" (Technisch).
Anders dan bij de personenauto's gaat het dus niet meer alleen om even geremd en ongeremd vermelden en daarom staat er n.v.t.
Ik blijf erbij dat het wellicht handiger was geweest speciaal voor grijskenteken een card te maken waarop mbt trekgewicht helemaal niets staat vermeld.
Dat is voor de domme of niet goed geïnformeerde controleur ongetwijfeld gemakkelijker. (en anders wel voor de kentekenhouder )
Tegelijkertijd blijf ik er bij dat het helemaal nergens over gaat; laat de eerste die ivm hiermee problemen ondervond zich nu eens melden.
Gerard
Waarom zouden al die gegevens op dat stukje plastic moeten staan?
De gegevens zijn online beschikbaar, de kaart is eigenlijk alleen de wegwijzer naar alle informatie.
Of wil je echt dat alles dat ooit op het papieren/linnen kentekenbewijs stond nu op het plastic kaartje wordt vermeld?
Waar het volgens mij om gaat is dat het bij de grijskenteken auto's niet meer gaat om "O.1 aanhangwagen geremd" maar dat er tegenwoordig (Europees) onderscheid gemaakt wordt tussen "aanhangwagen middenas geremd", "aanhangwagen autonoom geremd" en "oplegger geremd".
Ook op de RDW website vind je die informatie niet bij de basisgegevens, maar bij "Wettelijk toegestane max. massa's" (Technisch).
Anders dan bij de personenauto's gaat het dus niet meer alleen om even geremd en ongeremd vermelden en daarom staat er n.v.t.
Ik blijf erbij dat het wellicht handiger was geweest speciaal voor grijskenteken een card te maken waarop mbt trekgewicht helemaal niets staat vermeld.
Dat is voor de domme of niet goed geïnformeerde controleur ongetwijfeld gemakkelijker. (en anders wel voor de kentekenhouder )
Tegelijkertijd blijf ik er bij dat het helemaal nergens over gaat; laat de eerste die ivm hiermee problemen ondervond zich nu eens melden.
Gerard
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Tja ... op die fiets ... is het kentekenkaartje sowieso een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Alles is op 't internet op te zoeken, dus vingerafdruk inleveren en de agent gaat het wel even nazoeken ?????
Zo moeilijk is het niet om desnoods 4 verschillende aanhangergewichten op één kaartje te zetten.
Als die verschillende gewichten niet 100% duidelijkheid geven dan is er altijd nog het internet ??
Het is natuurlijk helemaal waar, met internet kom je heel ver, maar het komt voor dat ook het internet even niet thuis geeft.
Bovendien is er ook nog de wens van enige zekerheid: Als je op papier hebt wat de trekgewichten zijn dan heb je dat in handen,
heb je alleen een internet-site dan mag je hopen dat daar niet ineens iets mis gaat, of dat een overijverige niet een en ander "corrigeert".
(Of moet je iedere keer dat je je aanhanger aankoppelt eerst het internet checken?)
Verder ... zoals gezegd ... heb ik nog een papieren kenteken en bovendien geen trekhaak.
Marc
Alles is op 't internet op te zoeken, dus vingerafdruk inleveren en de agent gaat het wel even nazoeken ?????
Zo moeilijk is het niet om desnoods 4 verschillende aanhangergewichten op één kaartje te zetten.
Als die verschillende gewichten niet 100% duidelijkheid geven dan is er altijd nog het internet ??
Het is natuurlijk helemaal waar, met internet kom je heel ver, maar het komt voor dat ook het internet even niet thuis geeft.
Bovendien is er ook nog de wens van enige zekerheid: Als je op papier hebt wat de trekgewichten zijn dan heb je dat in handen,
heb je alleen een internet-site dan mag je hopen dat daar niet ineens iets mis gaat, of dat een overijverige niet een en ander "corrigeert".
(Of moet je iedere keer dat je je aanhanger aankoppelt eerst het internet checken?)
Verder ... zoals gezegd ... heb ik nog een papieren kenteken en bovendien geen trekhaak.
Marc
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Dit is natuurlijk niet waar. Online is maar een klein deel van de gegevens terug te vinden. De RDW weet vele malen meer over je auto.
Zo is online bijvoorbeeld nergens een motornummer of motorcode te vinden, terwijl de RDW dit van vele auto's wel heeft. Tegenwoordig wordt het motornummer meestal niet meer opgenomen, tenzij je er speciaal om verzoekt (wat wij regelmatig doen om aan te kunnen tonen dat de auto ook daadwerkelijk met deze motor door de RDW is gekeurd). Ook is online niets van de historie van de auto te vinden. Hoe vaak is er al van motor gewisseld en wanneer, of is het aantal deuren of zitplaatsen ooit gewijzigd en vooral wanneer dat is gebeurd. De RDW heeft deze gegevens allemaal wel. Ze kunnen zelfs foto's aan een dossier hangen, wat ik bij flink verbouwde auto's ook nog wel eens laat doen.
Vooral die data zijn van belang, als op de duur de regels wijzigen voor wat betreft wijzigingen is zo aan te tonen dat dit gebeurd is toen het nog toegestaan was.
Ook kan je je eigen gegevens slechts tot negen jaar terug opvragen.
Ik ben het wel met Gerard eens dat de RDW in de regel uitstekend hun best doet. Persoonlijk heb ik daarom zelden een probleem. Toch zie ik ze ook wel fouten maken. Zo hebben ze pas bijna ten onrechte het kenteken van een 109 die voor identificatie kwam ongeldig verklaard in Almelo. Als de RDW niet toevallig de volgende dag bij ons op de zaak was geweest en daarover begonnen was hadden ze hem afgekeurd. Ik kon wat voorbeelden laten zien waaruit bleek dat er niets aan de hand was met het desbetreffende chassisnummer, en nu is hij waarschijnlijk toch goedgekeurd.
Zo is online bijvoorbeeld nergens een motornummer of motorcode te vinden, terwijl de RDW dit van vele auto's wel heeft. Tegenwoordig wordt het motornummer meestal niet meer opgenomen, tenzij je er speciaal om verzoekt (wat wij regelmatig doen om aan te kunnen tonen dat de auto ook daadwerkelijk met deze motor door de RDW is gekeurd). Ook is online niets van de historie van de auto te vinden. Hoe vaak is er al van motor gewisseld en wanneer, of is het aantal deuren of zitplaatsen ooit gewijzigd en vooral wanneer dat is gebeurd. De RDW heeft deze gegevens allemaal wel. Ze kunnen zelfs foto's aan een dossier hangen, wat ik bij flink verbouwde auto's ook nog wel eens laat doen.
Vooral die data zijn van belang, als op de duur de regels wijzigen voor wat betreft wijzigingen is zo aan te tonen dat dit gebeurd is toen het nog toegestaan was.
Ook kan je je eigen gegevens slechts tot negen jaar terug opvragen.
Ik ben het wel met Gerard eens dat de RDW in de regel uitstekend hun best doet. Persoonlijk heb ik daarom zelden een probleem. Toch zie ik ze ook wel fouten maken. Zo hebben ze pas bijna ten onrechte het kenteken van een 109 die voor identificatie kwam ongeldig verklaard in Almelo. Als de RDW niet toevallig de volgende dag bij ons op de zaak was geweest en daarover begonnen was hadden ze hem afgekeurd. Ik kon wat voorbeelden laten zien waaruit bleek dat er niets aan de hand was met het desbetreffende chassisnummer, en nu is hij waarschijnlijk toch goedgekeurd.
Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Het blijven natuurlijk mensen bij de RDW, ik ben er vaak geweest en ze hebben maar al te vaak een dikke Limburgse vlaai verdient. Ik ben er een keer geweest met een RRC van 1981, ik had deze gekocht voor niet teveel omdat het chassisnummer nergens te vinden was. Een keurmeester die bekend is met de RRC wees me erop dat Land Rover in 1980 en 1981 een serie RRC's had waar het chassisnr. bovenop het chassis stond, ergens in de buurt van de startmotor, en jawel hoor, we hadden het gevonden dankzij de RDW en ik had weer een RRC met geldig NL kenteken, die was nog geld waard een jaar of 5 geleden 

Re: trekgewicht en nieuwe kentekenkaart probleem
Precies, ook bij de RDW blijven het mensen ... en vaak de kwaadsten niet.
Maar er is verschil tussen die mensen en de ambtelijke-automatiserings-kant.
De machines die de kentekenkaartjes maken zijn gemaakt door mensen die kennelijk niet nagedacht hebben over wat die machines uiteindelijk uitspugen.
Als het papieren kenteken allerlei trek-gewichten info geeft, een plasticken kenteken voor een geel kenteken auto ook, en een plasticken kenteken voor een grijs kenteken niet dan weet je toch gewoon dat er wat uit de klauw gaat lopen. Leg maar eens uit in een ver buitenland dat daar waar normaal een trekgewicht staat en waar nu n.v.t. staat dat n.v.t. "niet van toepassing" betekent en dat "niet van toepassing" weer betekent dat je probleemloos dezelfde gewichten mag trekken die wel op het kaartje van een geel-kenteken-auto staan. Ik ben best handig in een aantal van de ons omringende talen, maar ik weet niet of ik dit uitgelegd krijg in die verschillende ons omringende landen,
En ... als het dan onmogelijk was ... maar het was o zo eenvoudig om wel gewichten op te nemen (en eventueel de verwijzing naar de RDW-website).
Marc
Maar er is verschil tussen die mensen en de ambtelijke-automatiserings-kant.
De machines die de kentekenkaartjes maken zijn gemaakt door mensen die kennelijk niet nagedacht hebben over wat die machines uiteindelijk uitspugen.
Als het papieren kenteken allerlei trek-gewichten info geeft, een plasticken kenteken voor een geel kenteken auto ook, en een plasticken kenteken voor een grijs kenteken niet dan weet je toch gewoon dat er wat uit de klauw gaat lopen. Leg maar eens uit in een ver buitenland dat daar waar normaal een trekgewicht staat en waar nu n.v.t. staat dat n.v.t. "niet van toepassing" betekent en dat "niet van toepassing" weer betekent dat je probleemloos dezelfde gewichten mag trekken die wel op het kaartje van een geel-kenteken-auto staan. Ik ben best handig in een aantal van de ons omringende talen, maar ik weet niet of ik dit uitgelegd krijg in die verschillende ons omringende landen,
En ... als het dan onmogelijk was ... maar het was o zo eenvoudig om wel gewichten op te nemen (en eventueel de verwijzing naar de RDW-website).
Marc