voutje....
Geplaatst: wo 05 nov 2014, 16:28
2 jaar geleden, net na de motor wissel mijn remleidingen laten vervangen (apk)... (het begon te sneeuwen en ik sleutel op straat en heb het laten doen).
daarna begonnen de remproblemen... te hoge druk in de voorste leiding en stroomde de remvloeistof niet terug. Dus hoofdremcilinder een paar keer eraf gehaald, (deze was net nieuw), andere rubbers erin, pin uit de rembekrachtiger afgesteld (ik dacht dat iet niet ver genoeg terug ging) maar problemen bleven. dus afgelopen 2 jaar met wat lucht voorin gereden, beetje sponzig.. maar in ontspannen toestand werd het pedaal niet meer keihard. Door de problemen met de motor en autobak werd de oplossing steeds uitgesteld.
Afgelopen weekend maar weer is met de remmen bezig geweest (andere remcilinder) maar ik kreeg de remmen niet ontlucht, sterker nog, er kwam niks uit! (easybleed). Na de motorwissel heb ik ipv 2 reservoirs (voor en achter/koppeling) er 1 resorvoir van gemaakt, (ivm autobak) afgelopen weekend weer 2 potjes gemaakt. Wat blijkt nou?
Per ongeluk is de voorste en achterste remleiding omgedraaid!!!! (door de garage) dus ik vermoed dat daar de problemen door komen. Bij een 101 (en geloof ik ook bij s3) hebben de voorste trommelremmen 2 cilinders en achter 1. Dus volgens mij is de capaciteit van het voorste gedeelte van de hoofdremcilinder groter als achter.
Moet de garage nog inlichten maar ik vind het eigenlijk een fout die niet kan..
iig weer een stapje verder!
Jeroen
daarna begonnen de remproblemen... te hoge druk in de voorste leiding en stroomde de remvloeistof niet terug. Dus hoofdremcilinder een paar keer eraf gehaald, (deze was net nieuw), andere rubbers erin, pin uit de rembekrachtiger afgesteld (ik dacht dat iet niet ver genoeg terug ging) maar problemen bleven. dus afgelopen 2 jaar met wat lucht voorin gereden, beetje sponzig.. maar in ontspannen toestand werd het pedaal niet meer keihard. Door de problemen met de motor en autobak werd de oplossing steeds uitgesteld.
Afgelopen weekend maar weer is met de remmen bezig geweest (andere remcilinder) maar ik kreeg de remmen niet ontlucht, sterker nog, er kwam niks uit! (easybleed). Na de motorwissel heb ik ipv 2 reservoirs (voor en achter/koppeling) er 1 resorvoir van gemaakt, (ivm autobak) afgelopen weekend weer 2 potjes gemaakt. Wat blijkt nou?
Per ongeluk is de voorste en achterste remleiding omgedraaid!!!! (door de garage) dus ik vermoed dat daar de problemen door komen. Bij een 101 (en geloof ik ook bij s3) hebben de voorste trommelremmen 2 cilinders en achter 1. Dus volgens mij is de capaciteit van het voorste gedeelte van de hoofdremcilinder groter als achter.
Moet de garage nog inlichten maar ik vind het eigenlijk een fout die niet kan..
iig weer een stapje verder!
Jeroen