voutje....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sjeroens

voutje....

Bericht door sjeroens »

2 jaar geleden, net na de motor wissel mijn remleidingen laten vervangen (apk)... (het begon te sneeuwen en ik sleutel op straat en heb het laten doen).
daarna begonnen de remproblemen... te hoge druk in de voorste leiding en stroomde de remvloeistof niet terug. Dus hoofdremcilinder een paar keer eraf gehaald, (deze was net nieuw), andere rubbers erin, pin uit de rembekrachtiger afgesteld (ik dacht dat iet niet ver genoeg terug ging) maar problemen bleven. dus afgelopen 2 jaar met wat lucht voorin gereden, beetje sponzig.. maar in ontspannen toestand werd het pedaal niet meer keihard. Door de problemen met de motor en autobak werd de oplossing steeds uitgesteld.
Afgelopen weekend maar weer is met de remmen bezig geweest (andere remcilinder) maar ik kreeg de remmen niet ontlucht, sterker nog, er kwam niks uit! (easybleed). Na de motorwissel heb ik ipv 2 reservoirs (voor en achter/koppeling) er 1 resorvoir van gemaakt, (ivm autobak) afgelopen weekend weer 2 potjes gemaakt. Wat blijkt nou?
Per ongeluk is de voorste en achterste remleiding omgedraaid!!!! (door de garage) dus ik vermoed dat daar de problemen door komen. Bij een 101 (en geloof ik ook bij s3) hebben de voorste trommelremmen 2 cilinders en achter 1. Dus volgens mij is de capaciteit van het voorste gedeelte van de hoofdremcilinder groter als achter.
Moet de garage nog inlichten maar ik vind het eigenlijk een fout die niet kan..
iig weer een stapje verder!
Jeroen
jamaar

Re: voutje....

Bericht door jamaar »

daarom sleutel ik zelf en bijna altijd op straat ook onderweg midden in steden
heb net rondom nieuwe trommels, schoenen en naafkeringen geplaatst
hij remt de klinkers weer uit de straat, bij de rollenbank gingen de wijzers door het maximum

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('168435d433598a672d796bc6f77c7561', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 17308526, 600, 600, 'Loading image ...', false);
G-men (Gargamel)

Re: voutje....

Bericht door G-men (Gargamel) »

Klopt, door de grotere inhoud van de remcilinders voor, heb je daar meer volume als voor de achterremmen. Alle auto's remmen beter op de voorwielen omdat daar meer gewicht op komt als je remt. (en de boel voor dus minder snel blokkeert.
Als je ze verkeerd om aansluit krijg je dus teveel druk op de achterremmen en te weinig op de voorremmen. Waardoor je dus harder gaat duwen.....

Knap slordig, dat zeker.
Marc-my-Words

Re: voutje....

Bericht door Marc-my-Words »

Zlordig vaudje duz.

Maar mooi dat het "lek" nu boven water is.
Paradoxaal dat je een reparatie voor de APK laat doen - en daarna kennelijk die APK kreeg met een reparatie die ondeugdelijk/niet APK-waardig was.

Marc
Puffino

Re: voutje....

Bericht door Puffino »

Precies, en zo hoort het.

Let wel dat die niet voor alle trommel-uitgevoerde Land Rovers opgaaat, zo zit er ook een verschil in hoe dit zit bij 88 en 109 series 3.

Best lullig als je dat niet weet. Maar met nadenken allemaal logisch en verklaarbaar.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
sjeroens

Re: voutje....

Bericht door sjeroens »

reparatie en keuring waren 2 losse bedrijven, keuring door de RDW
jeroen
Marc-my-Words

Re: voutje....

Bericht door Marc-my-Words »

Tweemaal zlordig duz
Plaats reactie