Wijzigingen in ons wagenpark
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 14:12
Afgelopen zomervakantie diverse autoblaadjes doorgespit ter orientatie op een volgende project voor als de RRC klaar is. Allerlei auto zijn de revue gepasseerd, maar tijdens de terugreis in onze 110 V8 uit 1986 heb ik de beslissing genomen. Weer een Land Rover. Liefst een 109 van 40+ jaar oud (voor de rest van het wagenpark betaal ik al meer dan genoeg aan belastingen).
Een paar weken geleden kwam er in Den Haag een Franse 109 2.25 benzine SW uit 1973 op MP. Niet lang gewacht en de verkoper gebeld. Een paar dagen later was de deal gesloten. De verkoper heeft de NL pappieren verzorgd en ik zou zelf de APK regelen. Zo geschiedde. Afgelopen vrijdag is hij APK goedgekeurd.
In de tussentijd mijn 110 verkocht en daar een 90 200 TDi op ingeruild. In de 3 weken dat ik die auto gereden heb, heb ik de beslissing genomen de complete aandrijflijn (motor, bak en assen) van deze 90 te gebruiken voor de 109. (Mocht een van julie deze ingreep al eens hebben uitgevoerd, houd ik me aanbevolen voor tips. Ik hoef geen opmerkingen over wat wel en niet mag, als ik er mee aan de slag ga, laat ik de RDW langskomen.)
De komende maanden het RRC project afronden (ik kan er in dec-feb toch niet mee rijden) en dan aan de slag met de 109. Ik verheug me er op.
Het wagenpark ziet er nu als volgt uit:
RRC 3.5 V8 carb 1984: under construction
Land Rover 109 2.25 benzine 1973: volgend project
Land Rover 90 200 TDi 1986: geschorst
VW Golf Variant 1.6 2003: omdat het moet
Gilera Fuoco: voor woon-werk als het met de fiets niet lukt
Als ik aan de 109 begin, zal ik online weer een foto verslag bijhouden, net als ik bij de RRC doe.
Groet Ivo
Ivo Cox
[picasaweb.google.com]
Een paar weken geleden kwam er in Den Haag een Franse 109 2.25 benzine SW uit 1973 op MP. Niet lang gewacht en de verkoper gebeld. Een paar dagen later was de deal gesloten. De verkoper heeft de NL pappieren verzorgd en ik zou zelf de APK regelen. Zo geschiedde. Afgelopen vrijdag is hij APK goedgekeurd.
In de tussentijd mijn 110 verkocht en daar een 90 200 TDi op ingeruild. In de 3 weken dat ik die auto gereden heb, heb ik de beslissing genomen de complete aandrijflijn (motor, bak en assen) van deze 90 te gebruiken voor de 109. (Mocht een van julie deze ingreep al eens hebben uitgevoerd, houd ik me aanbevolen voor tips. Ik hoef geen opmerkingen over wat wel en niet mag, als ik er mee aan de slag ga, laat ik de RDW langskomen.)
De komende maanden het RRC project afronden (ik kan er in dec-feb toch niet mee rijden) en dan aan de slag met de 109. Ik verheug me er op.
Het wagenpark ziet er nu als volgt uit:
RRC 3.5 V8 carb 1984: under construction
Land Rover 109 2.25 benzine 1973: volgend project
Land Rover 90 200 TDi 1986: geschorst
VW Golf Variant 1.6 2003: omdat het moet
Gilera Fuoco: voor woon-werk als het met de fiets niet lukt
Als ik aan de 109 begin, zal ik online weer een foto verslag bijhouden, net als ik bij de RRC doe.
Groet Ivo
Ivo Cox
[picasaweb.google.com]