200tdi motorproblemen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ErikH110

200tdi motorproblemen

Bericht door ErikH110 »

In mijn 110 heb ik enkele jaren geleden een 200tdi uit een RR gehangen. Deze had toen +/- 100.000 km gelopen. Meteen ditributie, waterpomp, verstuivers en achterste keerring vervangen.
nu 25.000 km later heb ik de volgende problemen met deze motor:
- olie ruikt verbrand en is pikzwart
- olielekkage via vliegwielhuis, compleet vol olie en plasje erin
- olielekkage in distributiehuis, compleet vol olie met daarin witte puntjes die lijken op gekristaliseerde koelvloeistof
- turbo fluit enorm en schoepenrad is beschadigd
- de inlaatpoorten van motor zijn zwart en vettig
- het complete blok is aan de buitenzijde vol met een vette zwarte laag

Ik heb in deze 25.000 km 2x olie en oliefilter gewisseld.
Wat is nu wijsheid om te doen? Het hele blok reviseren of wijst dit op een bepaald euvel?

Algemene conditie motor na 25.000 km:
lek1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bb0f6770201048d00e188a4ae7ef3b7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek1.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/lek1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek1.jpg', '', 17307677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Deels schoongemaakt is de overige vervuiling goed te zien:
lek2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c629cdb8427a2a93ebd2e575acc08d14', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek2.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/lek2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek2.jpg', '', 17307677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

lek3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('619bdcfdef331a2d8bb2ee65d0c5d739', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek3.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/lek3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek3.jpg', '', 17307677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

lek4.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6a89f87e0cecf5c29877b9588bb85432', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek4.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/lek4.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek4.jpg', '', 17307677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

lek5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('512128bac4810c5a3e23f8563b952a1a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek5.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/lek5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek5.jpg', '', 17307677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

lek6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ec080c21847de002dc06df5e3fb9035b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek6.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/lek6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek6.jpg', '', 17307677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

lek7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba8cd8d98767db00cb538a80dcc88608', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek7.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/lek7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Flek7.jpg', '', 17307677, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 HT - bj.1988 - ex mariniers - 200Tdi RR ombouw

G-men (Gargamel)

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door G-men (Gargamel) »

Het lijkt me duidelijk dat je in elk geval een aantal keerringen zult moeten vervangen.
Maar wat tot nu toe opnoemt zijn eigenlijk allemaal aanbouwdelen/ keerringen en/of pakkingen.
De zwarte drab kan heel goed uit je distributiehuis zijn gekomen als ik het zo bekijk.

Aangezien hij uit de RR komt; zit daar geen EGR klep op ??? Zo ja, dan zou dat de zwarte inlaatkanalen verklaren.

Hoe liep de motor, genoeg power, rare geluiden ??
Heb je al een compressiemeting gedaan?? Dat zegt veel meer over de interne conditie van het blok als de buitenkant.
Hoe is de olie ? Alleen zwart met roet, of zit er ook koelvloeistof in ??
Pas dan kun je iets zinnigs zeggen over eventuele revisie of niet.

Gerrit
ErikH110

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door ErikH110 »

Dat de keerringen vervangen moeten worden had ik al vermoed. Ik heb al een top end en bottom end pakkingsets liggen.
IK heb helaas geen compressie gemeten, omdat ik eerst alleen de achterste keerring opnieuw wilde vervangen.

Het vermogen vind ik met een aanhanger erachter erg tegenvallen. Moest me best doen om de 90 te halen op de snelweg. Turbo fluit heel hard en komt overal bovenuit.

200 TDI heeft geen EGR klep (zover ik weet)

De olie bevat geen koelvloeistof maar is echt zwart en stinkt verbrand.

Nu ik alle keerringen ga vervangen wordt het blok al behoorlijk gestript. Is het dan handig om de kop ook maar even los te trekken en zijn er onderdelen die je dan standaard maar meteen ook kan vervangen aan de motor?
Ik bedoel eigenlijk als de koppeling vervangt dan vervangen veel mensen ook de achterste keerring omdat de boel toch al los is. Zijn er ook van dit soort zaken als je toch het blok al voor een groot deel gestript en buiten de auto hebt die je meteen mee kan nemen?
G-men (Gargamel)

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door G-men (Gargamel) »

Meestal hebben ze geen EGR. Maar er is een beperkt aantal 200TDI's geleverd met een EGR voor export. Voornamelijk RR & Disco's, zijn wel exoten; maar je weet tegenwoordig nooit wat je aantreft vandaar de vraag.

Volgens mij heeft de 200TDI niet zo heel veel speciale aandachtspunten en mag 125k eigenlijk geen probleem zijn. Er zijn hier genoeg mensen met zo'n blok waar veel meer km's op zitten. (Andrew ?? )
Er zal zo wel een lijstje met aandachtspunten zal komen.

Zonder EGR blijft er mbt olie/vet in de inlaatpoorten niet zoveel over.
Had het blok misschien last van hoge carterdruk ?? Dan kan het via de carterontluchting komen; maar dat is eenvoudig te checken.
Waarschijnlijker is in dit geval een versleten Turbo. (versleten lagers ==> lekkende olie langs het asje, meer geluid en hij wordt heter) Klopt prima met een vet inlaatkanaal, en je constatering dat ie nogal giert en de olie verbrand ruikt.
Uiteindelijk merk je dat ook terug in je vermogen. (lagere turbodruk en roken)
Een RRC is natuurlijk een stuk zwaarder als een Defender; dus de eerste 100k zal hij best hebben moeten werken. En na 125k dan een turbo is wel vroeg, maar het kan wel.

Als je het blok los hebt, zou ik in elk geval de distributie vervangen (spanrol + riem) en ook de waterpomp.
En als je kunt is een compressiemeting zeker aan te raden.
.
ErikH110

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door ErikH110 »

Tja compressie meten wordt voorlopig erg lastig. Blok is uitgebouwd en aanbouwdelen zijn er al bijna allemaal af.
G-men (Gargamel)

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door G-men (Gargamel) »

Je kunt dan ook nog een zg lead-down test doen. Dan wordt de krukas vastgezet en er perslucht in de cilinder gebracht en gekeken of en hoe snel er drukverlies optreed. Dat kun je ook op een kaal motorblok uitvoeren. .



G
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ach, als je het blok er toch uit hebt kan je toch even een minirevisie doen? Kop er af, kleppen even nieuw inslijpen en nieuwe klepsteelrubbertjes. Carter er even af, cilinders beetje honen en nieuwe zuigerveren en krukas- en drijfstanglagers en natuurlijk alle keerringen en pakkingen. Aan materiaal ben je maar een paar honderd euro kwijt en dan heb je alles origineel. Turbo kost helaas relatief veel.
Frank 110V8

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi,

Als ik zo bekijk zijn de lekke kerringen geen oorzaak maar een symtoom. Waarschijnlijk heeft het blok hoge carterdruk gehad, de vraag is waarom. Ik zou zeker de carterventilatie bekijken en je lagers nalopen, je wilt niet dat je probleem na een paar km weer terug komt.

Groet Frank
René de Geeter

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door René de Geeter »

Verbrande olie betekend dat de temperatuur te hoog is (geweest). Je schrijft dat het blok uit een RR is gekomen. Weer niet of er origineel een oliekoeler aangehangen heeft en dat je nu misschien zonder rijdt. Dat zou een te hoge olietemperatuur kunnen verklaren.
Succes.

René
109 serie III StaWag
Bart van Dessel

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Bart van Dessel »

Als ik alles zo lees dan begin ik wat te twijfelen aan 100.000 km, blauwe ogen van de verkoper? Normaal moet een 200 tdi probleemloos 2,5 tot 3 ton kunnen draaien. Als ik jouw blokje zo zie en lees wat er aan is dan zou ik zeggen, kop eraf, laten vlakken en afpersen, kleppen eruit zou ik niet meteen doen als ze niet lekken, neem een Elring koppakking, kijk even naar het aantal gaatjes mbt dikte pakking. Voorste krukas keerring vervangen (ook OEM, géén Britpart!!), distributie vervangen, kijk uit dat je geen bouten afbreekt bij demontage. Waarschijnlijk heb je veel carterdruk, dat is heel vaak te wijten aan een defecte koppakking die is doorgeslagen tussen compressieruimte en het gat van een stoterstang. Ik heb nu ook een Defender 200 tdi staan die dat heeft en die ik aan het repareren ben. En ik denk dat je moet shoppen voor een andere turbo, er zijn er best veel te koop gebruikt maar dan zou ik wel een soort van garantie afspreken met de verkoper.
pjcmfranken@hotmail.com

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door pjcmfranken@hotmail.com »

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Turbo, weinig kracht etc. Bij Ron Bolleboom een gebruikte gekocht, hij gaf mij de garantie dat het een goede was, al weer 3 jaar rijden zonder problemen.
Groet,
Peter & Linda
ErikH110

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door ErikH110 »

Bedankt voor de vele nuttige antwoorden en tips!!
Ik kan makkelijk aan een lektester komen, dus die zal ik er eerst nog opzetten.
Daarna zal ik in ieder geval de kop demonteren. Hopelijk kan ik jullie van het weekend meer vertellen over de bevindingen hiervan.

Een andere turbo had ik uit voorzorg al liggen :-)
ErikH110

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door ErikH110 »

De resultaten van de lektest zijn:
Cyl 1: 100% lekkage op de inlaatklep
Cyl 2: 65% lekkage via het carter
Cyl 3: 55% lekkage via het carter
Cyl 4: 63% lekkage via het carter

Hierbij is cylinder 1 aan de distributiezijde.
De cylinderkop ziet er goed uit, met geen doorslagen, muv cylinder 1.
De cilinders zien er nog netjes uit. Geen slijtrand bovenaan. Wel in alle cilinders gladde glanzende vlekken te vinden.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2014 16:31 door ErikH110.
Puffino

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Puffino »

Als ie zo fluit verliest ie lucht ergens, bouwt geen druk op.

Gezien de grote hoeveelheid ollie die er uitzeikt, te veel overdruk en hoe zit je carterventilatie in elkaar bij jou? ZIT ie wel in elkaar?

[later toegevoegd:]Ben je er ook al uit waarom er zoveel witte spikkies op je distribuie zitten?[/toevoeging]

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2014 07:32 door Puffino.
ErikH110

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door ErikH110 »

En onderstaand enkele foto's van het blok, de kop en de cilinderwanden. Heeft iemand ervaringen met dit soort slijtage?


kop1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('942c058f8768a8c229916f078f4ae498', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop1.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop1.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e4236639e0c4fb1e41721997740c7766', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop2.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop2.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('728ef4ea5e8871bdaecba1bf383bc003', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop3.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop3.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop4.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5aaba626e8f1795c60117684b3b6737b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop4.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop4.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop4.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba4777bdb599d1adc949dec119f1d868', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop5.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop5.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('713ba5219899058cacabd05448822e69', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop6.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop6.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ce4f4d3bfa1e691dfc2cc8d683f565c3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop7.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop7.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0709e20af8515da75766b76d4cc46266', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop8.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop8.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop9.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ac4b2eff639bc886938dcd12af4ff2f0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop9.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop9.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop9.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop10.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7b035acc94b21b0436f105be42f6272e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop10.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop10.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop10.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);


kop11.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b0d3ea2e027978c496a6474e29fb432c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop11.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/kop11.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fkop11.jpg', '', 17307963, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Thimo

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Thimo »

Het lijkt wel of je een keer problemen heb gehad met de koeling.
Op foto-8 zie je tussen de twee cylinders verkleuring.
Kan het zijn dat je zuigers ovaal geworden zijn?

Dit verschijnsel heb ik gehad bij een XD3 indenor, door koelingsproblemen was het blok te heet geworden zodat een zuiger ovaal geworden was.

Mvg Thimo.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik vind het er op die lekke koppakking na nog niet zo beroerd uitzien...
Benno

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Benno »

Jij hebt de zuigers er nog niet uitgehad ? Waarom zijn de hoongroeven nog zo goed te zien in de cilinders. Ik verwacht van een blok met 125.000 dat deze of veel gladder zijn qua slijtage of regelmatiger. Dit ziet er een beetje uit of ze nog een keer gehoond zijn.. Andere optie is natuurlijk dat de foto's vertekenen in dat opzicht.

De koppakking is wel doorgeslagen op de voorste en achterste cylinder in ieder geval of je hebt een scheurtje gemaakt bij de demontage aan de voorkant. De achterkant lijkt me duidelijk, die is weg.
Frank 110V8

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Frank 110V8 »

Mij lijken de hoongroeven raar, maar misschien komt dat door de foto, kan je ze ook voelen?
ErikH110

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door ErikH110 »

Bij het verder loshalen van het blok, kwam ik een pakkingresten tegen in het oliecarter. Het filter in het carter was wel mooi schoon.
Na het verwijderen van het ladderframe kwam ik een half vergane pakking tegen tussen het ladderframe en het blok.
Volgens mij hoort deze hier toch helemaal niet te zitten??
In de partsmanual kan ik hier in ieder geval geen pakking vinden en het WPH heeft het ook alleen over Hylogrip 2000 dichtingsmiddel.

pakking.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6a29e16756bf9cbf327dfeba9eaeabaf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fpakking.jpg', 'http://erikenwendy.nl/laro/pakking.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ferikenwendy.nl%2Flaro%2Fpakking.jpg', '', 17308500, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rien Flohil

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Rien Flohil »

Recentelijk zelf een vastloper gehad met RR 200tdi. Puur pech door gescheurde radiatorslang. Dit na ruim 350.000 km.
Resoluut besluit: Blok totaal gestript en volledig gereviseerd. Daarbij moet je dus denken aan: overmaatse bussen, kop vlakken, alle keerringen, verstuivers, revisie brandstofpomp, distributie riem, turbo (ingevreten as).
Resultaat, na 7.000 km: hij loopt als een zonnetje, zonder enige vorm van olieverbruik met een verbazingwekkende lage CO-uitstoot.
Opmerking: Het is én blijft een trage, taaie 200tdi, met een laag koppel.
Veel 6X6 ermee!
Bart van Dessel

Re: 200tdi motorproblemen

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Rien,

een 200 tdi is heel kwiek te maken door wat instellingen op de inspuitpomp te veranderen, hiermee heb ik er al veel echt tot leven geroepen. Dus nee, hij is niet traag en niet taai als je het mij vraagt. Of je moet dagelijks in een BMW 335D rijden of zo iets.....

Gr Bart
Plaats reactie