Navigatie discovery 3
Navigatie discovery 3
De navigatie cd in mijn discovery 3 is van 2011/2012, en dus hopeloos verouderd. Navraag bij Navteq leert, dat zij geen opdracht van landrover krijgen een nieuwe te maken. Navraag bij landrover nederland leert inderdaad, dat landrover UK om "economische" redenen heeft besloten Navtec geen updates te laten maken. Daar sta je dan met je auto van ( 6 jaar geleden) 88.000 euro! Tijd voor een keihard protest!
Re: Navigatie discovery 3
Tja.. ik ken het probleem. Mijn D3 is van 2009 maar ik ben bang dat het niet gaat veranderen... De discussie loopt al een tijd op disco3.co.uk forum, waar een direct contact is met iemand van LR customer relations. En die krijgt het ook niet voor elkaar; is niet erg netjes van LR.
Zie de onderstaande link :
[www.disco3.co.uk]
Overigens een zeer nuttige website voor de D3.
Soms is er op e-bay weleens iets recenter te koop. sommige hebben daar succes mee; sommige zijn geeindigd met een zeer duur bezoek bij de dealer. Naast de kaart staat ook de software op de DVD, en als die corrupt is ben je goed gaar. Nav maakt deel uit van het on-board systeem en een probleem daar kan ook problemen met de radio of een eventuele achteruitrijkamera en je terrair response opleveren.
Gezien de prijs heb ik er ook niet zo'n haast mee; de 2009 kaart heeft me altijd gebracht waar ik naartoe wilde, het is soms even zoeken als er nieuwe wegen zijn; maar je komt er altijd.
En anders is een VPS (Vintage Positioning System = stratenboek) een prima alternatief.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
Zie de onderstaande link :
[www.disco3.co.uk]
Overigens een zeer nuttige website voor de D3.
Soms is er op e-bay weleens iets recenter te koop. sommige hebben daar succes mee; sommige zijn geeindigd met een zeer duur bezoek bij de dealer. Naast de kaart staat ook de software op de DVD, en als die corrupt is ben je goed gaar. Nav maakt deel uit van het on-board systeem en een probleem daar kan ook problemen met de radio of een eventuele achteruitrijkamera en je terrair response opleveren.
Gezien de prijs heb ik er ook niet zo'n haast mee; de 2009 kaart heeft me altijd gebracht waar ik naartoe wilde, het is soms even zoeken als er nieuwe wegen zijn; maar je komt er altijd.
En anders is een VPS (Vintage Positioning System = stratenboek) een prima alternatief.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
Re: Navigatie discovery 3
Hetzelfde probleem hebben meerdere merken, dus niet alleen bij land Rover, protesteren lijkt me zinloos. Ik heb in m'n Disco II een VDO Dayton met een cd uit de tijd van Ben Hur en die brengt me ook overal, maar ik heb 'm zelden nodig eerlijk gezegd.
Gr Bart
Gr Bart