Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Hallo,
Vandaag tijdens het rijden in mijn 90 uit 1988 viel op dat de brandstofmeter niet uitsloeg. Na getankt te hebben nog steeds geen uitslag. Bij nadere inspectie van de Land Rover bleek ook de richting aanwijzer en de remlampen niet te werken. Deze blijken allemaal op dezelfde 10 A zekering aangesloten te zitten Helaas hielp het vervangen van deze zekering niet want nadat ik het rempedaal bediende was de zekering weer defect.
Ik heb daarna de achterlicht units los gehaald omdat ik hier een kortsluiting naar massa kon meten. Nu blijkt dat de kortsluiting niet in de remlampjes of rem/verlichtings units van Wipac zitten. Op de kabelboom die achter uit het chassis komt voor de achterlichten meet ik al een sluiting naar massa. (tussen rode remlicht draad achter uit het chassis en de massa meet ik 0 Ohm). De kortsluiting zit dus verder naar voren. Weet iemand waar ik makkelijk kan meten waar de kortsluiting zit of kan me uit ervaring vertellen wat waarschijnlijk de kortsluiting veroorzaakt?
B.v.d.
Frank Peek
Vandaag tijdens het rijden in mijn 90 uit 1988 viel op dat de brandstofmeter niet uitsloeg. Na getankt te hebben nog steeds geen uitslag. Bij nadere inspectie van de Land Rover bleek ook de richting aanwijzer en de remlampen niet te werken. Deze blijken allemaal op dezelfde 10 A zekering aangesloten te zitten Helaas hielp het vervangen van deze zekering niet want nadat ik het rempedaal bediende was de zekering weer defect.
Ik heb daarna de achterlicht units los gehaald omdat ik hier een kortsluiting naar massa kon meten. Nu blijkt dat de kortsluiting niet in de remlampjes of rem/verlichtings units van Wipac zitten. Op de kabelboom die achter uit het chassis komt voor de achterlichten meet ik al een sluiting naar massa. (tussen rode remlicht draad achter uit het chassis en de massa meet ik 0 Ohm). De kortsluiting zit dus verder naar voren. Weet iemand waar ik makkelijk kan meten waar de kortsluiting zit of kan me uit ervaring vertellen wat waarschijnlijk de kortsluiting veroorzaakt?
B.v.d.
Frank Peek
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Begin bij de aanhanger kontaktdoos als je die hebt.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a46f28cb7db5a79f35506f24c47a70fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17241286, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('b98ea2235c399169440232bb9f13b9b1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17241286, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a46f28cb7db5a79f35506f24c47a70fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17241286, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('b98ea2235c399169440232bb9f13b9b1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17241286, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
De contactdoos voor de aanhanger ligt al los. De sluiting meet in aan de losse rode draad die achter uit het chassis komt voor de rechter remlamp achter. De sluiting zit dus verder naar voren.
M.v.g.
Frank Peek
M.v.g.
Frank Peek
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Dan zou ik eens in de buurt van de remlichtschakelaar gaan zoeken, daar kan best eens de isolatie van de draad doorgesleten zijn.
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
wat ook even makkelijk is. de stekker waar de kabelboom het chassis in gaat los trekken. ben je weer een stukje naar voor.
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Beste Frans,
Is dit de schakelaar die bovenop het remvloeistog reservoir zit?
M.v.g.
Frank Peek
Is dit de schakelaar die bovenop het remvloeistog reservoir zit?
M.v.g.
Frank Peek
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Nee dat is m niet. Zit boven op je pedaalbox.
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Zelfde gehad en dat kwam bij mij doordat de plusdraad bij het remlicht kontact maakte met een aarde.......
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Beste Pascal,
Waar kan ik deze stekker vinden. In de motorruimte tegen het schutbord of in het dashboard.
B.v.d.
Frank Peek
Waar kan ik deze stekker vinden. In de motorruimte tegen het schutbord of in het dashboard.
B.v.d.
Frank Peek
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Vanavond weer gezocht naar de kortsluiting. Helaas niet gevonden. Wie kan mij helpen met de antwoorden op de volgende vragen.
1 Waar zit de remschakelaar. Op het schutbord in de motor ruimte of in de cabine boven het rempedaal?
2 Waar komt de kabelboom voor in de auto uit die uit het chassis komt?
3 Welke draadkleur heeft de kabel waarmee de remlichten bediend worden? Ik zie een rode kabel naar de remlichten lopen die achter uit het chassis komt. De kabelboom is volgens mij origineel. De LR handleiding kent geen rode kabel voor de rem, wel groen/paars.
4 Allebei de remlichten achter op de LR hebben een eigen kabel die achter onder de achterkant samenkomen en als 1 kabelboom het chassis ingaan. Lopen er door het chassis 2 kabels voor de remlichten of splitst de kabel zich achter onder de LR? Doordat de kabelboom getaped is, is dit niet zichtbaar. De kabel die naar het rechter remlicht achter gaat geeft kortsluiting naar massa. De kabel naar het linker remlicht achter niet. De lamp units zijn verwijderd voor het meten van de kortsluiting. Ook de aanhanger contactdoos is losgekoppeld. Hiermee heb ik hopelijk sluitingen in lampen, lampunits en aanhanger bekabeling uitgesloten.
Bij voorbaat dank voor alle adviezen en hulp.
Frank Peek
1 Waar zit de remschakelaar. Op het schutbord in de motor ruimte of in de cabine boven het rempedaal?
2 Waar komt de kabelboom voor in de auto uit die uit het chassis komt?
3 Welke draadkleur heeft de kabel waarmee de remlichten bediend worden? Ik zie een rode kabel naar de remlichten lopen die achter uit het chassis komt. De kabelboom is volgens mij origineel. De LR handleiding kent geen rode kabel voor de rem, wel groen/paars.
4 Allebei de remlichten achter op de LR hebben een eigen kabel die achter onder de achterkant samenkomen en als 1 kabelboom het chassis ingaan. Lopen er door het chassis 2 kabels voor de remlichten of splitst de kabel zich achter onder de LR? Doordat de kabelboom getaped is, is dit niet zichtbaar. De kabel die naar het rechter remlicht achter gaat geeft kortsluiting naar massa. De kabel naar het linker remlicht achter niet. De lamp units zijn verwijderd voor het meten van de kortsluiting. Ook de aanhanger contactdoos is losgekoppeld. Hiermee heb ik hopelijk sluitingen in lampen, lampunits en aanhanger bekabeling uitgesloten.
Bij voorbaat dank voor alle adviezen en hulp.
Frank Peek
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
1 bovenop je rempedaal onder de motorkap.
2in de motorruimte bij schutbord, rechterkant. Is een stevig blok, krijg je niet zomaar los.
3 welk type suto en bouwjaar heb ? Kleurcode own klopen, is het wel een orgineel draadjeof zit ie met een kroonsteentje vast aan de kabelboom.
4 een kabel komt uit chassis en splits zich rechtsachter in twee.
Dan heb je denk ik sluiting rechtsachter. Je kan een afdekplaatje wegnemen. Defender series type. Mogelijk ligt eriets bloot wat tegrn massa ligt
5 succes
2in de motorruimte bij schutbord, rechterkant. Is een stevig blok, krijg je niet zomaar los.
3 welk type suto en bouwjaar heb ? Kleurcode own klopen, is het wel een orgineel draadjeof zit ie met een kroonsteentje vast aan de kabelboom.
4 een kabel komt uit chassis en splits zich rechtsachter in twee.
Dan heb je denk ik sluiting rechtsachter. Je kan een afdekplaatje wegnemen. Defender series type. Mogelijk ligt eriets bloot wat tegrn massa ligt
5 succes
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
1 trek de motorkap open en kijk achter op de remservo. Schakelaar zit daar achterop bijna tegen het schutbord.
2 bij de zekeringenkast even uit mijn hoofd (correct me if i'm wrong)
3 even uit mijn hoofd heb je achter een zwarte (is massa) een rode en een groen (of groen/paars) draad voor je achtelicht/ remlicht. Zet even je lichten aan en trek 1 draad los als je de juiste hebt gaat je licht uit deze is dan voor je achterlicht en de andere voor het remlicht
4 1 draad naar voor zitten doorgelust achter
2 bij de zekeringenkast even uit mijn hoofd (correct me if i'm wrong)
3 even uit mijn hoofd heb je achter een zwarte (is massa) een rode en een groen (of groen/paars) draad voor je achtelicht/ remlicht. Zet even je lichten aan en trek 1 draad los als je de juiste hebt gaat je licht uit deze is dan voor je achterlicht en de andere voor het remlicht
4 1 draad naar voor zitten doorgelust achter
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
idd, de messing schakelaar met aansluiting die in de motorruimte direkt bovenop de pedaalbox en naast je stuuras , die gaan nooit lang mee door de rare manier van schakelen door as van de pedaalbox , kijk even bij Brezan/oid , merk Facet en ca 7,50
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2014 22:57 door Gert.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2014 22:57 door Gert.
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Aansluitblok zit bij het schutbord in de motorruimte. Kabel komt bij de vroege one-ten (en misschien ook de 90) net voor het schutbord, aan de binnenzijde uit de chassisbalk.
Of dat links of recht is; ligt volgens mij of je een LHD of RHD hebt. .
Dus ter hoogte van het schutbord; aan de kant waar de kabel er ook in gaat. (ik volgens mij afhankelijk was van het feit of het LHD of RHD is) Bij de LHD zit hij in elk geval links
Originele kleur is groen-paars volgens het schema wat ik hier heb; groene is de voeding die naar de remlichtschakelaar gaat.
Of dat links of recht is; ligt volgens mij of je een LHD of RHD hebt. .
Dus ter hoogte van het schutbord; aan de kant waar de kabel er ook in gaat. (ik volgens mij afhankelijk was van het feit of het LHD of RHD is) Bij de LHD zit hij in elk geval links
Originele kleur is groen-paars volgens het schema wat ik hier heb; groene is de voeding die naar de remlichtschakelaar gaat.
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
oeps, sorry , dacht dat het over een LW ging ipv de 90
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
sorry , dacht dat het over een LW ging ipv de 90
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
beste frank
sorry even direkt to the point
als je niet weet dat een remlichtschakelaar , bij het rempendelzit
en als je de stekker niet kunt opzoeken die het chassis in gaat.
advizeer ik je even een iemand erbij te halen die iets meer van (zeker elekt in) autos weet.
er zijn er wel in jou buurt die je graag helpen.
gr pascal
sorry even direkt to the point
als je niet weet dat een remlichtschakelaar , bij het rempendelzit
en als je de stekker niet kunt opzoeken die het chassis in gaat.
advizeer ik je even een iemand erbij te halen die iets meer van (zeker elekt in) autos weet.
er zijn er wel in jou buurt die je graag helpen.
gr pascal
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Beste Pascal,
Direct to the point is voor mij geen probleem hoor! Ook als ben ik afgestudeerd elektrotechnicus! Mijn kennis van auto's is groeiende maar zeker nog niet op het gewenste niveau. Maar door alle hulp heb ik inmiddels de remschakelaar gevonden. Ook ben ik er achter gekomen dat de rode kabel door het chassis niet voor de remlampen is, maar o.a. de site light warming, de front fog lights en de panel illumination switch voedt. Ik heb waarschijnlijk een sluiting achter onder de LR waar de bekabeling van de remlichten (green/purple kabel) splitst. Bij het bewegen van de kabel verdwijnt de kortsluiting naar massa. Morgen avond verder.....
Bedankt voor alle reacties,
M.v.g.
Frank Peek
Direct to the point is voor mij geen probleem hoor! Ook als ben ik afgestudeerd elektrotechnicus! Mijn kennis van auto's is groeiende maar zeker nog niet op het gewenste niveau. Maar door alle hulp heb ik inmiddels de remschakelaar gevonden. Ook ben ik er achter gekomen dat de rode kabel door het chassis niet voor de remlampen is, maar o.a. de site light warming, de front fog lights en de panel illumination switch voedt. Ik heb waarschijnlijk een sluiting achter onder de LR waar de bekabeling van de remlichten (green/purple kabel) splitst. Bij het bewegen van de kabel verdwijnt de kortsluiting naar massa. Morgen avond verder.....
Bedankt voor alle reacties,
M.v.g.
Frank Peek
Re: Zekeringen gaan kapot bij bedienen remmen 90
Hoi Frank, hoe is het afgelopen? Ik had vermoedelijk last van hetzelfde probleem en heb net deze besteld: [www.paddockspares.com]
Groet!
Groet!