Schorsen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tonny LR110

Schorsen

Bericht door Tonny LR110 »

voor 1 of 2 maand{en] schorsen, weer 1 of 2 maand[en} rijden... hoe gaat het dan met wat ik moet betalen.... ???? iedere keer het zelfde bedrag omdat hij ouder is al 25 jaar? maar hoe lang moet ik hem dus minimaal schorsen ( belasting kan ik toch ook betalen in maand termijnen???

Gr Tonny
Exfietser

Re: Schorsen

Bericht door Exfietser »

Staat allemaal netjes op de RDW website:

Belangrijk
.Een geschorst voertuig mag niet op de openbare weg rijden of staan.

Als u de schorsing beëindigt binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst/Centrale administratie stuurt u dan een naheffingsaanslag. Zie hiervoor de site van de Belastingdienst.

Na de schorsing kunt u zelf de verzekering stopzetten. De RDW geeft aan de Belastingdienst door dat het kenteken is geschorst. De motorrijtuigenbelasting stopt dan automatisch.

De RDW stuurt het Tenaamstellingsbewijs niet naar het buitenland, maar naar het laatst bekende adres in Nederland of naar een Nederlands correspondentieadres.

Als u een schorsing vóór de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na begin van de eerste schorsing, dan moet u een hoger schorsingstarief betalen. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).
.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

In aanvulling op bovenstaande: vanaf 15 jaar oud kan je schorsen tegen een "laag tarief".
En vanaf 15 jaar heb je geen hoog tarief bij schorsen binnen het jaar (als ik het goed lees).

€ 24,00 -- Schorsen (laag tarief)
€ 73,00 -- Schorsen (normaal tarief)
€ 120,00 -- Schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing

Marc
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

Maar hoe wordt de MRB dan berekend? Per dag?
Hans N

Re: Schorsen en MRB

Bericht door Hans N »

In het kader schorsen en de belasting ben ik vandaag ook weer wat te weten gekomen.
In de twee blauwe enveloppen trof ik de zin dat ik deel neem aan automatisch betalen en dat ze in maandelijkse termijnen geld van mijn rekening gaan ""stelen""
Ik heb hen gebelt via 0800-0749 dat ik niet wens dat ze deze rekening gaan gebruiken om automatisch geld te innen.
Ik heb dus gevraagd mijn oldtimers ( met kentekens) los te koppelen van deze regeling.

Nou dan heb ik nieuws. Dat lukt ze niet bij de belastingdienst.Eerst dachten ze van wel maar het blijkt niet te lukken.
Hier begint mijn kruistocht dus al. Ze geven aan dat het wel moet kunnen maar dat er op de peildatum pas een verzoek tot verandering kan komen. ( is de tenaamstellings dag in het kwartaal.)

Bij mij zou dit dus pas 5 januari en 16 maart kunnen. Want dan zouden ze per januari alvast mijn regening gaan plunderen.
Ik heb aangegeven dat ik dit niet acceptabel vindt en wil dat ze dit aanpassen.
En ga ze wekelijks bellen met de vraag dit verzoek in te willigen.

Ik kan iedereen aanraden de belastingdienst te bellen met dit verzoek.
Ze worden nu al behoorlijk veel gebeld.

Mijn doel is per wagen 120€ schuld te laten oplopen door het niet betalen van deze belasting.( ik zal mijn lpg wagens moeten schorssen daar ik niet kan overzien hoe dit zich gaat ontwikkelen)
Op het verzoek van de belastingdienst dit te betalen kan je pas in aktie komen met een bezwaarschrift.

Het volgende doel is om voor elke wagen een procedure te startten Misschien dat ze gezamelijk willen behandelen maar dat wil ik proberen te voorkomen.

Let wel ik denk niet dat ik zal worden vrijgesteld van het betalen ervan want dat is de wet.
Maar ik wil wel zoveel mogelijk kostbare procedures startten.

misschien moet ik eerst maar ff afkoelen.
Maar lastig ga ik zeker worden.
Art van Blondie

Bericht door Art van Blondie »

Ik snap dat je een beetje verbitterd raakt, maar ik vind het toch jammer dat je al mijn zuur verdiende belasting centjes er zo lichtzinnig doorheen jaagt. Begrijp je dan echt niet dat het ontstane gat weer op een andere manier gevuld moet worden? Nou ja, hoe zou dat gebeuren, ik denk met nog meer van jouw en mijn zuurverdiende belastingcentjes. De maatregel wordt echt niet teruggedraaid door tegenvallende opbrengsten, je mag gewoon ergens anders meer gaan betalen.

Groet, Art
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

De belastingdienst maakt er zowiezo een rommeltje van. Zo kreeg ik een tijdje geleden een rekening met particulier tarief grijs kenteken voor een 130 die ik heb. Na telefonisch overleg bleek dat ik een brief moest sturen waarin ik verzoek om mij in te delen in het ondernemerstarief. Ondertussen heb ik de auto maar geschorst. Na drie weken nog niets gehoord, na bellen zeiden ze niets te hebben ontvangen en ze hebben me verzocht nogmaals de brief te sturen maar nu aangetekend.
Ik de brief aangetekend naar hun postbus gestuurd en na een maand nog niets gehoord. Dus maar weer gebeld; eerst dachten ze weer niets gehad te hebben ('maar waarom verstuurd u hem dan ook aangetekend? Dat heeft toch helemaal geen zin naar een postbus? Nee, hoor, daar kunnen wij absoluut niet naar gevraagd hebben'). Maar er stond toch een vinkje in hun systeem, ze kon niet zien waarom en of er iets ontvangen was. We gaan het even uitzoeken, mag ik uw telefoonnummer dan bellen we u vanmiddag terug.... Dat was afgelopen dinsdag, maar ik ben niet teruggebeld..
Toch belachelijk dat het maanden moet duren voordat je een normale rekening MRB kan ontvangen en maar brieven moet blijven sturen en bellen, bah!

Of je ontvangt nooit een rekening voor één van je auto's en krijgt daarna een boete wegens te laat betalen. Als je dan belt zeggen ze dat je de rekening wel ontvangen hebt, want in Nederland raakt nooit post kwijt, maar dat dat ook niet uitmaakt, want ook als ik geen rekening ontvangen heb had ik hem gewoon moeten betalen. Dit heb ik in de afgelopen jaren meerdere keren gehad.

Ik heb er toch al bijna een dagtaak aan om alle fouten op te lossen, pakketjes die op verkeerde adressen worden afgeleverd of nooit aankomen, bestellingen van leveranciers waar niets van klopt, onderdelen die niet goed zijn of niet passen, mensen die een afspraak maken en dan nooit komen opdagen (tegenwoordig gelukkig bijna nooit meer), bekeuringen voor het niet hebben van APK binnen enkele uren na de invoerkeuring, snelheidsboetes met auto's die hier in onderdelen op het terrein liggen en waar nog niets nummerplaten voor gemaakt zijn... enz..
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Rommelen, daar zijn ze goed is bij de belastingen.
Het is waarschijnlijk niet eens de schuld van die brave blauwe mannen (en vrouwen) maar van de politiek die bijna dagelijks de regels veranderen zodat ze permanent overwerkt en onderbezet zijn, en verder is er ook nog de afreken-cultuur: hoe meer brieven de deur uitgaan hoe beter je het doet ... dat die brieven dan niet deugen geeft niet, dat geeft daarna opnieuw weer bonuspunten, want een bezwaar levert ook weer een bonus-brief op.
Ik heb hier nu ook zo'n gevalletje van monty-python-achtige humor: In één brief voor twee aangiften (twee personen) uitstel gevraagd, dat is natuurlijk een complexe taak, maar tot nog toe ging dat goed. Ook nu weer, althans bijna, want één maal uitstel en één maal géén uitstel, tweemaal fout gelezen, tweemaal een verkeerd jaar alleen éénmaal met de boodschap "geen uitstel want u heeft de aangifte al gedaan". Dus drie fouten in twee brieven, en desondanks éénmaal het gewenste resultaat. Inmiddels al maanden bezig uit te leggen dat tgv een triviale leesfout een ongemakkelijk traject ingezet is. Natuurlijk krijg ik tzt wel weer gelijk, een eventuele boete wordt straks weer kwijtgescholden, maar het is wel een boel gedoe. Ik heb dus ook de Nationale Ombudsman maar eens geschreven, dit al dan niet verlenen van uitstel en vooral ook de willekeur nadat er een foutje is gemaakt leek mij een "leuk" klusje.
Met auto's vergelijkbare onzin: Voor een heringevoerde (dus een ex NL) auto hoefde vlgs de loket-man geen BPM formulier ingevuld ... wel dus ... zonder zo'n formulier beland de auto in een niemandsland: de RDW gaat niet verder zonder accoord van de belastingdienst en de belastingdienst geeft geen accoord omdat ze de herinvoer niet op papier hebben. Na een maand, eerst mailen en bellen om te achterhalen waar de impasse uit bestond, gewoon langs gereden, de belastingman keek niet eens naar de auto, vroeg aan de RDW-man wat er gekeurd was en het kwam (zelfs extra snel) goed. Die twee mannen hadden natuurlijk ook zonder dat ik persoonlijk langsgegaan was met elkaar kunnen gaan babbelen, maar zo werkt het niet.
Vervolgens komt er .... voor een 25 jarige auto (toentertijd wel belastingvrij) toch een MRB-rekening, terwijl toch echt voor iedereen duidelijk is dat 25 jaar belastingvrij was ... dus weer een paar zinloze handelingen ... gauw weer een verloren man-uur (bij de blauwe mannen dus, mijn uren zijn "gratis&quot.

Marc
joke.eli@kpnmail.nl

Bericht door joke.eli@kpnmail.nl »

Het ligt allemaal heel eenvoudig,
Om de huidige duidelijk niet capabele regering te gemoed te komen vanwege hun onvermogen ons land fatsoenlijk te regeren wordt Nederland omgevormd tot bananenrepubliek.
Die honderd man/vrouw in Den Haag zijn niet beter waard, maar die andere 17?miljoen zitten met de gebakken peren.
Groeten, Eli
robert_hlm

Bericht door robert_hlm »

De belastingdienst zal totaal niet onder de indruk zijn van alle bezwaarschriften. Dat zijn ze simpelweg gewend. Een afdeling krijgt (tijdelijk) meer capaciteit geven tot het weer rustig is. Ook het idee om massaal te schorsen zal niet werken. Bij de evaluatie van deze belastingwijziging zal men de nadruk leggen op het milieu. Dankzij alle schorsingen zullen zij dit zien als een groot gewin. Een oplossing lijkt mij om via juridische weg deze aanpassingen aan te vechten waarbij de kans op een positief resultaat zeer klein is. Een andere oplossing is om langdurig (publieksvrienelijke) acties uit te voeren en de media achter deze acties te krijgen ....
Plaats reactie