Luitjes, ik wil even wat brandstofzaken aanpassen aan mijn RRC 1986 EFI.
Daarvoor ben ik op zoek naar een brandstoftank.
Volgens de boekjes (en chassisnummer) moet ik de volgende hebben: ESR2000 of de WFE000190. De ene is een "No EVAP Loss" en de andere is een "EVAP Loss" model, beide geschikt voor EFI en 1986 Range Rover. Welke is nou de juiste, of wat is het verschil tussen deze 2 tanks?
Alvast bedankt,
Tom
Welke brandstoftank voor een RRC 1986 EFI
Re: Welke brandstoftank voor een RRC 1986 EFI
Het verschil is 3 pijpje aan de vul zijkant.
Bij een evap loss zitten die extra pijpjes aan gesloten aan een extra damp opvang tankje dat achter het rechter achterspatbord hangt.
Waarschijnlijk is dat bij jou ook weggehaald samen met de benzinetank (als het er al gezeten heeft).
Dus ik denk dat je met er een no evap loss kan gebruiken dus zonder extra aansluitpijpjes.
WFE00190
[www.johncraddockltd.co.uk]
ESR2000
[www.lrspareparts.com]
Linkjes alleen bedoeld voor de foto's
Bij een evap loss zitten die extra pijpjes aan gesloten aan een extra damp opvang tankje dat achter het rechter achterspatbord hangt.
Waarschijnlijk is dat bij jou ook weggehaald samen met de benzinetank (als het er al gezeten heeft).
Dus ik denk dat je met er een no evap loss kan gebruiken dus zonder extra aansluitpijpjes.
WFE00190
[www.johncraddockltd.co.uk]
ESR2000
[www.lrspareparts.com]
Linkjes alleen bedoeld voor de foto's
Zouden die kunstof tanks van een disco 1 ook passen?
Alan
Alan
Eindelijk duidelijke foto's.. Ik weet nu zeker dat er een WFE ingezeten heeft. Dat tankje aan de zijkant heb ik nooit gehad.
Bedankt Leendert!
Bedankt Leendert!