Ecu 3.9 V8
Ecu 3.9 V8
Beste prikkers,
Ik ben aan het kijken of ik in mijn 110 een 3.9 V8 ga bouwen.
Nu weet ik dat een 3.9 een eigen ecu heeft welke alleen voor de motor is.
Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in een 3.9 uit een handgeschakelde of uit een automaat.
Kan eventueel als er verschil in zit de ecu van een automaat aangepast worden?
Mvg Thimo.
Ik ben aan het kijken of ik in mijn 110 een 3.9 V8 ga bouwen.
Nu weet ik dat een 3.9 een eigen ecu heeft welke alleen voor de motor is.
Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in een 3.9 uit een handgeschakelde of uit een automaat.
Kan eventueel als er verschil in zit de ecu van een automaat aangepast worden?
Mvg Thimo.
Re: Ecu 3.9 V8
Er is één draadje wlke wordt aangesloten, die bepaalt of hij wordt ingesteld als automaat of als handbak. Maar als je daar niets mee doet loopt hij ook prima.
Paul weet raad! Klopt wat ie zegt. Als je trouwens de lambda sondes uit wilt schakelen en de ecu het non-kat signaal wil geven dan is het een kwestie van 1 weerstand vervangen. Zit in de kabelboom in de buurt van de ecu
Gr Bart
Gr Bart
Beste Paul en Bart,
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij aanschaf van een blok ( in een auto en werkend )?
Natuurlijk lekkages enz. maar ben verder niet zo erg bekend met V8 ( jaren geleden het 3.5 blok eruitgehaald en een 300tdi ingebouwd ).
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Mvg Thimo.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij aanschaf van een blok ( in een auto en werkend )?
Natuurlijk lekkages enz. maar ben verder niet zo erg bekend met V8 ( jaren geleden het 3.5 blok eruitgehaald en een 300tdi ingebouwd ).
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Mvg Thimo.
Beste Paul,
Zit er m.b.t. de ecu nog een leeftijdgrens aan een blok ( m.a.w. tot welk bouwjaar is een 3.9 te gebruiken in een 110 zonder ecu's )?
Mvg Thimo.
Zit er m.b.t. de ecu nog een leeftijdgrens aan een blok ( m.a.w. tot welk bouwjaar is een 3.9 te gebruiken in een 110 zonder ecu's )?
Mvg Thimo.
Hoe bedoel je?? ecu is in iedere 110 aan te sluiten, zolang je maar 12 volt hebt, een hoge druk inspuitpomp en de juiste kabelboom.
Gr Bart
Gr Bart
Wat ik bedoel is, heeft een nieuwere geen gekoppelde ecu's ( van bv airdags, ramen enz ) of een ecu waar alles van de auto in zit ( zoals bij een td5 )?
Mvg Thimo.
Mvg Thimo.
Een 3.9i heeft altijd een ecu die alleen de motor aanstuurt. In de Disco II volgens mij ook nog, maar de ecu van een RRC en Disco I is altijd alleen voor de motor. Volgens mij de 14CUX, zwarte doos.
Gr, Bart
Gr, Bart