carburateurs V8
carburateurs V8
Tja, ook bij mij LPG tank uitgebouwd. Na 5 jaar niet op benzine start hij prima als hij een tijdje staat. maar dan verzuipt ie langzaam en wil niet meer herstarten. als je dan de bougies droogmaakt gaat het weer goed. er is dus wat met de carbs, maar wat? iemand een idee?
Re: carburateurs V8
Wat voor een type carbs heb je?
Zit er nog olie in?
Bij mij waren de naalden versleten na meerdere jaren op gas gereden te hebben.
Mvg Thimo.
Zit er nog olie in?
Bij mij waren de naalden versleten na meerdere jaren op gas gereden te hebben.
Mvg Thimo.
Ik heb SU's En er zit olie in. Als de naalden versleten zijn komt er denk ik inderdaad teveel brandstof in het mengsel. ga eens kijken, thanx!
Hoezo verslijten die naalden? Ik heb mijn SU's 3-4 jaar geleden schoongemaakt, voorzien van nieuwe afdichtingen en de vlotter correct afgesteld. Daarna nooit meer op benzine gereden. 14dagen terug LPG eruit, carburateurs netjes afgestel en lopen als een tierelier. Ik heb een breedbandlambdasonde in de uitlaat en kan het mengsel continue aflezen. Dit mengsel gedraagt zich precies zoals het hoort bij de verschillende gasklepposities.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Je kan eerst nog even proberen met de mengselstelschroeven de sproeier omhoog te krijgen. Haal ze eerst even van je manifold en draai de onderkant los want je vlotterkamer zit vol met oude opgedroogde benzine en reinig dit . Als je dit hebt gedaan even wat wd40 inspuiten op de stelschroeven want die zullen wel vast zitten. Als dit niet lukt is je co veel te hoog en kom je niet door de meting, t/m bwj 9-86 mag dat 4,5% zijn vanaf 10-86 t/m 90 3,5%.
Mocht de naald versleten zijn ook nieuwe sproeiers bestellen.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2014 12:43 door Michel WaZ.
Mocht de naald versleten zijn ook nieuwe sproeiers bestellen.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2014 12:43 door Michel WaZ.
Volgens mij waren er ook busjes om de naalden omhoog te zetten waneer je op gas reed om slijtage te voorkomen.zitten die er niet in?
Hallo polar beer.
Als je op gas rijd heb je geen spiering en staat alles droog in jou carburateur
Ik zou inderdaad de vlotterkamer loshalen en schoon maken en kijken of jou vlotter niet lekgeslagen is
Sucses
Als je op gas rijd heb je geen spiering en staat alles droog in jou carburateur
Ik zou inderdaad de vlotterkamer loshalen en schoon maken en kijken of jou vlotter niet lekgeslagen is
Sucses