Hallo allemaal
Ik wil echt mijn Santana 109 uit 1982 diesel 2.25 blok vervangen door een 2.25 of 2.5 benzine, maar ik wordt echt hopeloos van de vele zoektochten.
Wie kan en zou mij willen helpen met het bemachtigen van een goed lopend benzineblok en/of het inbouwen hiervan?
Ikzelf woon in Geldrop, maar een stuk rijden is niet zo'n probleem en heb ik er ook graag voor over.
Uiteraard (ook graag) dit alles tegen een normale vergoeding of prijs, maar van de prijzen die ik tot op heden tegenkom (4000 Euro) wordt mijn hobby écht onbetaalbaar.
Ook zijn alle tips, die deze operatie tot een goed einde kunnen brengen, van harte welkom.
Vriendelijke groet, Jos van Bruggen
Blog van mijn Landrover Santana 109
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2014 20:29 door Jos van Bruggen.
Hulp gevraagd: Ombouw Landrover Santana 109 Diesel --> Benzin
Re: Hulp gevraagd: Ombouw Landrover Santana 109 Diesel --> Be
Gelukkig, inmiddels is het toch nog gelukt om een blok te bemachtigen wat wordt gereviseerd en ingebouwd.
Jos
Jos
Hallo Jos
Mooie Santana, ik zie dat jij een versie hebt met 3 ruitenwissers (snap nog steeds niet waarom ze dezelfde auto s verkochten met 2 en 3 wissers, zoveel ruit win je er niet mee)
een blok vinden wordt nu inderdaad steeds moeilijker maar er zijn nog wel handelaren die druk bezig zijn met ze te importeren Bv Ron Bolleboom. maar er zijn natuurlijk meerdere bedrijven die ze verhandelen.
zelf importeren is of een donor auto is ook een optie. maar er komen op marktplaats en paginamarkt steeds weer wat blokjes voorbij (aandacht nodig en extra werk hebben ze allemaal)
om te beginnen een benzine startmotor heb ik nog liggen (ik heb het vliegwiel huis en de startmotor van de diesel over genomen, dat scheelde ook weer bekabeling aanpassen)
verder het blok overzetten is niet heel moeilijk het past exact op de bestaande situatie, alleen de uitlaat zal vervangen moeten worden (ik heb hem verbouwd maar heb zoveel vernieuw dat ik net zo goed een hele nieuwe had kunnen plaatsen )
naar eigen keuze vervang je meteen een aantal andere delen bv koppeling en drukgroep brandstofpomp enzenz het viel mij ook tegen wat daar aan extra kosten uit kwamen.
elektrisch is het niet heel moeilijk je kan gewoon het bestaande contact blijven gebruiken.
mocht je meer willen weten kan ik altijd een plaatje voor je schieten hoe ik heb gehobbyd
ivar van leeuwen
Land rover Santana 109 super serie 3a 5 deurs 2.25 benzine (Poco Loco)
foto s
Mooie Santana, ik zie dat jij een versie hebt met 3 ruitenwissers (snap nog steeds niet waarom ze dezelfde auto s verkochten met 2 en 3 wissers, zoveel ruit win je er niet mee)
een blok vinden wordt nu inderdaad steeds moeilijker maar er zijn nog wel handelaren die druk bezig zijn met ze te importeren Bv Ron Bolleboom. maar er zijn natuurlijk meerdere bedrijven die ze verhandelen.
zelf importeren is of een donor auto is ook een optie. maar er komen op marktplaats en paginamarkt steeds weer wat blokjes voorbij (aandacht nodig en extra werk hebben ze allemaal)
om te beginnen een benzine startmotor heb ik nog liggen (ik heb het vliegwiel huis en de startmotor van de diesel over genomen, dat scheelde ook weer bekabeling aanpassen)
verder het blok overzetten is niet heel moeilijk het past exact op de bestaande situatie, alleen de uitlaat zal vervangen moeten worden (ik heb hem verbouwd maar heb zoveel vernieuw dat ik net zo goed een hele nieuwe had kunnen plaatsen )
naar eigen keuze vervang je meteen een aantal andere delen bv koppeling en drukgroep brandstofpomp enzenz het viel mij ook tegen wat daar aan extra kosten uit kwamen.
elektrisch is het niet heel moeilijk je kan gewoon het bestaande contact blijven gebruiken.
mocht je meer willen weten kan ik altijd een plaatje voor je schieten hoe ik heb gehobbyd
ivar van leeuwen
foto s
kijk eens ik heb nog niet wat getikt en je hebt er al een
ivar van leeuwen
foto s
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2014 15:31 door ivar van leeuwen.
ivar van leeuwen
foto s
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2014 15:31 door ivar van leeuwen.
Bart van Dessel zit in Meijel dat is goed te doen voor jou.