landrover goedgekeurd diesel naar benzine

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ivar van leeuwen

landrover goedgekeurd diesel naar benzine

Bericht door ivar van leeuwen »

Hallo Prikkers

Ik ben vanmorgen met onze landrover bij de RDW geweest voor om keuren van diesel naar benzine en wat denk je.....
Goedgekeurd
Alleen de apk was nog niet goed, de co was net te hoog, ik zou reflectoren achter missen en de koplampen stonden niet goed.
dat mag de pret niet drukken, T zijn ook geen spannende dingen om op te lossen.

het belangrijkste is in ieder geval gelukt

ivar van leeuwen

Land rover Santana 109 super serie 3a 5 deurs 2.25 benzine (Poco Loco)
foto s
BlueMotion

Re: landrover goedgekeurd diesel naar benzine

Bericht door BlueMotion »

Nu je onderschrift aanpassen van "bijna benzine" naar "Conversion Completed"
Peter

Bericht door Peter »

Wowwwwwwww, mooi gedaan zeg.
Zou de CO niet komen door het grote K&N filter, standaard een oliebad-filter wat toch zwaarder trekt.
Dus meng verhouding is gewijzigd met de configuratie.

Freelander 1.8i
Sereis III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petrol
Schouwen-Duiveland
ivar van leeuwen

Hey peter, ik heb dat filter aangepast en het standaard filter geplaatst dus dat zou goed moeten zijn.

ivar van leeuwen

foto s
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Gefeliciteerd.

Denk je wel even aan het aanvragen van het overgangstarief.
ivar van leeuwen

ik had de link van je post al gedownload dankje

ivar van leeuwen

foto s
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Graag gedaan
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Gefeliciteerd , have fun ! Sinds vandaag is mijn RRC ook online op benzine te bewonderen! Heerlijk de goedkeur naar benzine! Nu belastingdienst nog.......grrrrrrr!

RRC '86 V8
Constantijn

Bericht door Constantijn »

Is dat een wijzigingskeuring icm APK keuring geweest? Is het kenteken dan inmiddels gewijzigd naar benzine, maar moet je dan later terug naar de RDW voor een APK herkeuring? Ben even nieuwsgierig omdat ik graag van benzine naar diesel op kenteken wil en mijn (nog geschorste) RRC nog niet APK klaar is.
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Nee, als je APK nog geldig is geld die. Is hij tijdens je schorsing verlopen dan mag je gewoon tijdens de schorsing via de kortste route een APK keuringsstation bezoeken dit hoeft niet bij de RDW. Op de site van de RDW staat alles beschreven, mocht je op aantoonbare wijze niet voor het verlopen een nieuwe APK hebben ,dan heb je nog 2 maanden respijt om dit te regelen.

RRC '86 V8
Constantijn

Bericht door Constantijn »

Nee, het gaat bij mij om een geschorste RRC zonder APK welke ik omgebouwd heb van benzine naar diesel. Dit moet echter nog officieel gekeurd worden door de RDW en op kenteken gezet. Daarnaast geeft de RDW aan dat de auto aan de zgn. "permanente eisen" moet voldoen bij de keuring voor motorwijziging. (hetgeen erop neerkomt dat hij iig APK waardig zal moeten zijn) Ik vroeg me dus af of Ivar zijn auto nu dus goedgekeurd is voor een motorwijziging zonder dat hij aan de APK voldeed en of hij dan voor de herkeur van de APK dan later weer terug naar de RDW moet. (of wellicht voor die APK keuring dan achteraf bij een lokale garage terecht kan)
ivar van leeuwen

dit was een weizeggingskeuring aan het voertuig met los een apk keuring (deze moet je apart aanvragen wat overgins best handig gaat via de site van de RDW)ik dacht als ik daar toch ben pak ik hem meteen mee.
ik hoef ook niet terug te komen voor de apk bij de RDW en mag gewoon naar mijn garage gaan.
maar inderdaad de auto is gekeurd zonder dat hij apk klaar is. maar voor motor om keuren kijken ze voornamelijk naar hoe deugdelijk de motor is ingebouwd, of de herkomst van het blok aan te tonen is, en naar de 1/3 regeling (beste is het zelf even aan een keurmeester te vragen)
ik had een hele stapel folders meegenomen van ons type Santana om aan te tonen dat deze niet verbouwd is( en om aan te tonen dat de remschijven, stuurbekrachtiging en versnellingsbak lt85 standaard zijn), de aankoop bon van het blok, een een foto reportage van de ombouw (was hij ook blij mee)
verder de hele achterbak volgegooid met partsmanuals en serie 3 handboek voor de motor gegevens, maar dat was misschien een beetje een overdosis info voor de beste man want deze heeft hij niet ingekeken

apk is bij je eigen garage handiger daar kunnen kleine dingen meteen aangepast worden, bij de rdw doen ze niets en zou je zelfs apk afkeur kunnen hebben op een doorgebrande zekering of lampje

ivar van leeuwen

foto s
Nelis S2/88

Bericht door Nelis S2/88 »

Mooi dat het gelukt is!
Mooie foto's & filmpje!
Jos van Bruggen

Bericht door Jos van Bruggen »

Mooi gedaan Ivar

Ik zou willen dat ik al zover was met mijn Santana 109 Super, wil maar niet lukken tot nu toe.

Jos
ivar van leeuwen

Hallo Jos ook ombouw naar benzine?
ben tuurlijk wel benieuwd wat er niet lukt en hoe het gaat met jouw auto

ivar van leeuwen

foto s
Jos van Bruggen

Hoi Ivar

Misschien kun je even in de discussielijst kijken naar mijn berichtje van gisteren met de titel : "Hulp gevraagd: Ombouw Landrover Santana 109 Diesel --> Benzine"

Ook mooie foto waarop we precies jouw ontwikkelingen hebben kunnen volgen.
Op die schuur ben ik als straatklusser ook jaloers.

Jos
Jos van Bruggen

Hoi Ivar

Even een aanvulling op mijn vorig berichtje:

Vandaag alsnog gelukt om een blok te bemachtigen dat wordt gereviseerd en ingebouwd.
De verwachting is dat alles eind februari klaar is.
Eind goed, al goed.

Jos
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Hoi Ivar,

Had ik 6 jaar geleden van jouw een Unimog 404 gekocht, of eigenlijk geruild tegen een 88?
ivar van leeuwen

dat klopt. die 88 heb ik niet heel lang gehad maar ben er wel in getrouwd
heb je de Unimog nog lang gehad? ik heb wel eens bij de rdw gekeken op kenteken maar daar word aangegeven dat deze is opgeschort.

ivar van leeuwen

foto s
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Nee, ook maar eventjes, hij was wel leuk maar hij reed wel erg duur, ik weet het niet zeker meer maar volgens mij heb ik hem weer geruild tegen een Santana 88 bij iemand in Duitsland...Dus is hij geëxporteerd destijds...

unimog.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a439f99188c89714d549a77e5390f197', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.one-ten.nl%2Fcontent%2FVerkocht%2Funimog.jpg', 'http://www.one-ten.nl/content/Verkocht/unimog.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.one-ten.nl%2Fcontent%2FVerkocht%2Funimog.jpg', '', 16984889, 600, 600, 'Loading image ...', false);

[edit]
Ik zit net even bij de RDW in de gegevens te kijken en zie nu dat hij helaas gedemonteerd is, wat zonde, volgens mij was hij helemaal niet slecht...
Kenteken BE-55-84

Datum eerste toelating 30-06-1967(46,6 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-06-2008(5,6 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 24-08-2005(8,4 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2014 16:12 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Gefeliciteerd met deze RDW passage.

Als de CO niet is goed te krijgen, zet er maar een snorkel op, dan krijgt de motor koele lucht om te verbranden en dan zakt de CO vanzelf.
Ik heb hetzelfde gehad met onze V8. Ik had de CO afgeregeld en dan alleen maar inhouden bij gasgeven. Toen een slang op de inlaat van het filterhuis gezet en meteen zakte de CO. Daarna de Strombergs bij-geschroefd en de CO weer op 2.3 (voor alle zekerheid) gezet en hij liep weer als een zonnetje.
Daarna maar een snorkel besteld en er op gezet.

Groeten en nog veel Big-Smile-Miles" toegewenst.

Jos

Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1631860e71cb60bdb06326b5563cef45', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 16985156, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
ivar van leeuwen

O Dat is zonde.
ben er toch leuk mee op vakantie geweest met die unimog (denkje dat je met een landrover veel kan meenemen )
Technisch was zo n oude Unimog al heel wat moderner dan een landrover en het reed ook erg lekker. Maar ja ik deed hem ook weg vanwege de hoge kosten en omdat mijn vriendin hem wel wat groot vond.

ivar van leeuwen

foto s
ivar van leeuwen

Dankjewel Jos dat is een goede rede om een snorkel te monteren
ik heb nog een extra slang liggen ik zal eens kijken morgen

ivar van leeuwen

foto s
Plaats reactie