Hoi
Mijn 2.5 n/a start slecht ook met 1 min voor gloeien
De stopsolend of hoe heet dat brandstofstop relais ook al weer is goed
En er komt ook diesel bij het brandstof filter en bij de verstuivers als ik en wartel los draai
Zou het probleem aan de verstuivers kunnen liggen want hij rookte best wel zwarte rook met gas geven
Groet paul
2.5 n/a
Re: 2.5 n/a
Je brandstoffilter kan verstopt zitten maar dan moet hij eigenlijk ook niet trekken als hij wel loopt.
Krijgen je gloeipluggen wel spanning daar lees ik niks over. Het kan ook nog zijn dat je pluggen stuk zijn en dan kun je gloeien wat je wilt. Dus even doormeten kun je gewoon doen als je in het blok zitten. Even de draden loshhalen (verlies de kleine moertjes niet) dan moet een multimeter op de ohm stand de pluggen doormeten. Meet je eindeloos dan zijn ze kapot meet je wel iets dan zijn ze waarschijnlijk nog goed. Een andere optie is om ze eruit te halen (pas wel op met ze eruit halen het kan zijn dat ze opgezwollen zijn en dus niet uit het gat willen waardoor ze afbreken als je kracht zet) Als je ze eruit hebt een plug op de plaats waar de draad zit maken en een massa op de schroefdraad maken dan moet je hem ook op zien gloeien (niet vast houden worden warm)
Hoe snel draait je startmotor heb je nog de oude die ook op de latere series zat of heb je de nieuwere erop zitten die ook bij de 200 en 300 tdi word gebruikt. Deze laatste draait sneller rond.
Daarbij is ook de vraag hoe de massa is van de startmotor zit er bijvoorbeeld een massakabel aan de startmotor naar het blok of niet (als dit niet is 1 maken je ziet net achter de uitlaat een draadiend zitten op het blok waar de draad vanaf de startmotor op moet. Bij de startmotor kan hij gewoon op het huis aangesloten worden). Ook is de vraag hoe de plusdraad is vanaf accu naar de startmotor dit kan er ook voor zorgen dat de startmtor langzaam draait.
Zwart roken doet hij dat alleen als je hem net gestart is? Dus na lang doorstarten. dan is dat niet zo raar want hij spuit wel diesel in maar vergeet niet dat hij indirect ingespoten is waardoor je weer voor moet gloeien om bij een koude motor goed te kunnen starten.
Als hij dit altijd doet kun je inderdaad aan de verstuivers twijfelen, maar ook kan de pomp te rijk staan of het luchtfilter te veel vervuild.
Al met al nogal wat punten om te controleren, maar met het klein beetje info dat hierboven staat kun je bijna niks uitsluiten
Krijgen je gloeipluggen wel spanning daar lees ik niks over. Het kan ook nog zijn dat je pluggen stuk zijn en dan kun je gloeien wat je wilt. Dus even doormeten kun je gewoon doen als je in het blok zitten. Even de draden loshhalen (verlies de kleine moertjes niet) dan moet een multimeter op de ohm stand de pluggen doormeten. Meet je eindeloos dan zijn ze kapot meet je wel iets dan zijn ze waarschijnlijk nog goed. Een andere optie is om ze eruit te halen (pas wel op met ze eruit halen het kan zijn dat ze opgezwollen zijn en dus niet uit het gat willen waardoor ze afbreken als je kracht zet) Als je ze eruit hebt een plug op de plaats waar de draad zit maken en een massa op de schroefdraad maken dan moet je hem ook op zien gloeien (niet vast houden worden warm)
Hoe snel draait je startmotor heb je nog de oude die ook op de latere series zat of heb je de nieuwere erop zitten die ook bij de 200 en 300 tdi word gebruikt. Deze laatste draait sneller rond.
Daarbij is ook de vraag hoe de massa is van de startmotor zit er bijvoorbeeld een massakabel aan de startmotor naar het blok of niet (als dit niet is 1 maken je ziet net achter de uitlaat een draadiend zitten op het blok waar de draad vanaf de startmotor op moet. Bij de startmotor kan hij gewoon op het huis aangesloten worden). Ook is de vraag hoe de plusdraad is vanaf accu naar de startmotor dit kan er ook voor zorgen dat de startmtor langzaam draait.
Zwart roken doet hij dat alleen als je hem net gestart is? Dus na lang doorstarten. dan is dat niet zo raar want hij spuit wel diesel in maar vergeet niet dat hij indirect ingespoten is waardoor je weer voor moet gloeien om bij een koude motor goed te kunnen starten.
Als hij dit altijd doet kun je inderdaad aan de verstuivers twijfelen, maar ook kan de pomp te rijk staan of het luchtfilter te veel vervuild.
Al met al nogal wat punten om te controleren, maar met het klein beetje info dat hierboven staat kun je bijna niks uitsluiten
Re: 2.5 n/a
Gloeipluggen krijgen wel spanning moet ze nog wel even door meten.
Startmotor zit met massa zit gelijk op het frame zal de rest ook nog checken
Ik weet niet wat voor startmotor het is draait niet heel snel rond en zat aan de motor toen ik hem kocht .is een diesel uit een defender van 86
En zit nu in een serie 3 88 .
Ja zwart roken doet hij altijd
Ik het trouwens een serie luchtfilter met olie er in is volgens mij wel goed
Groet paul
Startmotor zit met massa zit gelijk op het frame zal de rest ook nog checken
Ik weet niet wat voor startmotor het is draait niet heel snel rond en zat aan de motor toen ik hem kocht .is een diesel uit een defender van 86
En zit nu in een serie 3 88 .
Ja zwart roken doet hij altijd
Ik het trouwens een serie luchtfilter met olie er in is volgens mij wel goed
Groet paul
Re: 2.5 n/a
Die oliebadfilters zijn wel goed ja wat je voor de test is zou kunnen doen is de slang los leggen van het filter en kijken of hij dan nog zwart rookt.
Zoals ik al vroeg hoe staat de brandstofpomp afgesteld? Verstuivers zou kunnen maar ook een te lage opvoerdruk van de pomp naar verstuivers kan het zijn. Weet je zeker dat er geen diesel terug loopt richting tank, dus ergens een lekkage in de leiding? Eventueel doorzichtige leidingen erop zetten dan kun je dat zien.
Je zult het ergens moeten zoeken in het lucht/ brandstoftoevoer. Of je hebt te weinig lucht of te veel brandstof die verhouding zal niet goed liggen
Zoals ik al vroeg hoe staat de brandstofpomp afgesteld? Verstuivers zou kunnen maar ook een te lage opvoerdruk van de pomp naar verstuivers kan het zijn. Weet je zeker dat er geen diesel terug loopt richting tank, dus ergens een lekkage in de leiding? Eventueel doorzichtige leidingen erop zetten dan kun je dat zien.
Je zult het ergens moeten zoeken in het lucht/ brandstoftoevoer. Of je hebt te weinig lucht of te veel brandstof die verhouding zal niet goed liggen
Re: 2.5 n/a
Ha paul
Kan ook versleten werk zijn.
Als je eindcompressiedruk veel te laag is gaat ie ook niet aan de gang.
wat je ook nog kunt proberen is, niet voorgloeien, starten, dan wel voorgloeien. Dan heeft ie al een keer diesel ingespoten en dan is de kans groter
succes
Kan ook versleten werk zijn.
Als je eindcompressiedruk veel te laag is gaat ie ook niet aan de gang.
wat je ook nog kunt proberen is, niet voorgloeien, starten, dan wel voorgloeien. Dan heeft ie al een keer diesel ingespoten en dan is de kans groter
succes
Re: 2.5 n/a
Zou eigenlijk niet mogen maar zoals ik ook al aangaf kan idd de druk te laag zijn van je hogedrukpomp.
Eerst maar is uitsluiten dat er lucht in het systeem komt als hij stil staat
Eerst maar is uitsluiten dat er lucht in het systeem komt als hij stil staat