Kenteken papieren kwijt

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
keesN

Kenteken papieren kwijt

Bericht door keesN »

Hallo,

Een vriend van me heeft een auto gekocht die al 20 jaar (binnen) stilstaat. Auto is al jaren geschorst en de eigenaar is de papieren kwijt.
Met de eigenaar afgesproken dat hij voor nieuwe papieren zou zorgen en dan de overdracht gaat plaatsvinden.
Volgens de eigenaar alleen een kwestie van effe naar de RDW, maar na contact met de RDW schijnt dit niet zo eenvoudig te zijn omdat de auto al heeelll lang geschorst is. Dus nu moet de auto naar de RDW voor een soort van APK ??
De auto ziet er precies zo uit als dat hij 20 jaar geleden binnen werd gereden. We verwachten dat de auto met verse benzine weer aanslaat na eerst een paar dingetjes gedaan te hebben. Maar de remmen hebben een totale revisie nodig. Huidige eigenaar kan zelf helemaal niets!

Wat moet er nu gebeuren bij de RDW?? Enigste optie om deze achter op een auto ambulance daar naartoe te brengen?

bvd
Kees
Hans

Re: Kenteken papieren kwijt

Bericht door Hans »

Volgens mij heb je geen APK nodig om papieren te krijgen!
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Die auto heeft dan een "slapend kenteken" mogelijk is al die jaren geen belasting betaald ook is de auto dan niet geschorst geworden in die tijd of APK gekeurd.

Het schijnt dat kentekens als deze op nonactief gezet worden om dat onduidelijk is wat er is gebeurd met de auto of eigenaar.

Om het kenteken actief te krijgen moet de auto per ambulance of rijdend met een tijdelijk kenteken naar de RDW.

Hier zal een keurmeester de auto beoordelen, aan de hand van nummers ( chassis motor bak assen etc ) zal de keurmester proberen de identiteit te achterhalen. en indie deze wordt vastgesteld wordt het kenteken weer actief gemaakt al dan niet met een nieuw kenteken nummer.

Dingen als oude vacantie foto's ( auto en evt kenteken in beeld ) oude keruings raporten belasting brieven over de betreffende auto helpen bij het actieveren van het kenteken.

De keuring is het zelde als een invoer keuring ongeveer zover ik heb kunnen beoordelen met een vergelijkbare situatie.

Een telefoontje of Email met duidelijke uitleg van de situatie en de wensen zal je hopenlijk helpen aan informatie over wat de RDW gaat doen en wat de kosten gaan zijn.

Als de auto al rijdt en de verlichting het doet ben je een hel eind.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Hier in Almelo willen ze dat de auto APK waardig wordt aangeboden. Ik weet niet of dat hun eigen interpretatie van de regels is, maar dat moest in elk geval bij de slapende kentekens die ik heb geheractiveerd..
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Nou ja, in t verleden werd in Veldhoven en Den Bosch redelijk unaniem gesteld dat de auto zelfstandig naar binnen moest kunnen rijden... tot zover apk-waardig.

Als de originele platen er nog bij zitten kunnen ze de oorsprong al verifiëren.

De Series One die bij mij thuis staat wisten ze aan de hand van het chassisnummer wie de vorige eigenaar in Belgie was geweest end at ie (toen) al 16 jaar niet meer op de weg was geweest. Dus ze vinden meer terug dan wij kunnen bedenken

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('725a6f5d91931795599f6296cc1e8a18', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16990891, 600, 600, 'Loading image ...', false);
keesN

Bericht door keesN »

Hallo

Met de auto rijdend daar naar toe is geen optie.
We gaan de RDW zelf maar effe bellen (huidige eigenaar snapt er helemaal niets van)

Bedankt
Kees
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Dat is apart, ik heb wel altijd te horen gekregen dat hij moets voldoen aan de permanente regels. liefst zelf binnen kunnen rijden en weer naar buiten

Maar anderzijds kunne ze een auto zonder kenteken ook niet vorzien van een APK Ik zou zeggen dat ze in een dergelijk geval vooruit lopen op de feiten, je gaat mijn inziens niet eerst een dergelijke auto restoureren om dat te horen te krijgen dat je geen kenteken krijgt.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

Ik was mijn papieren kwijt, of eigenlijk mijn garage houder was ze even kwijt. Even via de site van de rdw nieuw aangevraagd. Kreeg na drie dagen het nieuwe pasje en een envelope met een code voor het overschrijven.
Plaats reactie