Zo dan, stressweekend achter de rug.
Geplaatst: di 21 jan 2014, 20:45
Vorige week Donderdag naar de RDW hier in Waddinxveen om te laten omkeuren naar "bedrijfswagen" oftewel grijs kenteken.
Ja hoor, heb ik weer, Keurmeester: "meneer mag de motorkap even open” nadat'ie eerst al een paar opmerkingen had hemaakt over mijn 2,5 tdi en dat dat niet hoort in een 110 van 1983. Ik: "nou, dat is toch echt officieel goedgekeurd door de RDW hoor, al in 2010 overigens", keurmeester: "oh? Waar dan?" Ik weer: "nou hier, een metertje naar rechts van waar je zit!", hij weer: "oh?". Verder geen aandacht aan geschonken, alles klopt toch, dacht ik nog.
Afijn, hij werpt een blik onder de motorkap, "hmmm, niet echt origineels meer hè", ik: "euh nee, dat heb je zo hè als je een andere motor inbouwt!".
Hij weer: "meneer, is dat typeplaatje (op de remtoren bedoelt'ie) los geweest?", ik: "jazeker want de oude remtoren was wat verrot en toen heb ik een nieuwe remtoren geplaatst en het oude plaatje daar weer op terug gezet, want dat hoort bij de auto dus ...........", hij: "dan heb ik geen vertrouwen in de koets meneer, ziet er allemaal veel te nieuw uit, nieuw dashboard meneer? En ook een airco zie ik? Is wel erg modern voor zo'n auto meneer", ik weer, wat gepikeerd want ik zag de bui al hangen: "ja en?" En meteen op mijn lip bijten om hem niet helemaal af te katten.
Nou meneer, dat wordt dan een PAT onderzoekje want ik heb er geen vertrouwen meer in!
gotverdegotverde . . . . . . . . . sorry, maar daar zat ik dus echt niet op te wachten, ik nog tegen hem zeggen dat'ie van mij alleen maar de grijs kenteken shit hoefde te keuren en de rest mocht laten voor wat het was, maar daar dacht hij, uiteraard zou ik bijna zeggen, heeeeel anders over.
Nou zal ik niet verder op de discussie met hem in gaan, die hebben velen hier op de prik al wel eens met zo'n meneer gehad, maar nadat ik wat afgekoeld was en tot 200.000 had geteld heb ik nog even met hem mee gepraat en hem toch zover gekregen dat hij de grijs kenteken aanpassingen heeft gecontroleerd en naar achteraf bleek dat hij die ook als correct al in de computer had gezet in afwachting van het PAT onderzoek.
Afspraak maken, ja meneer dat wordt eind Februari, "WAAAT", euh, kan dat niet "ietsje" eerder astenblieft?
Nou, er is op 21 Jan iemand uitgevallen, ik zal even vragen . . . . . ach wat, ik zet u er wel op, tenslotte heeft u haast want de 22e zou u anders de volle mep MRB moeten betalen, ze doen het er maar mee.
Okee, dank u zeer vriendelijk beleefd.
Nou, ik heb dus een paar nachtjes slecht geslapen, ik weet zelf wel dat het goed zit, tenminste voor dat ik de auto heb, ik heb geen idee wat er in de drie maanden tussen invoeren en dat ik hem gekocht heb is gebeurt, maar ik heb er inmiddels wel al een goeie € 35.000 à € 40.000 in zitten "omdat'ie toch belastingvrij is", damn, bummer, als die afegkeurd dan. . . . .ja wat dan?
Nou, 11:00 u was ik aan de beurt, werd 12:30, suspense was killing me, auto naar binnen,ik mocht er niet bij blijven dus liters koffie naar binnen gewerkt, mannen van het PAT team aan het werk en na drie kwartier werd ik verzocht "even mee te komen", ik denk nog "nee hè, vast niet goed", komen bij de auto, zegt de keurmeester, "Nou meneer Klijn, hij is helemaal okee en het is echt een hele mooie auto! Heeft u nog even, dan ga ik eerst even eten, dan maak ik daarna het grijs kenteken verhaal even voor u in orde!"
"Euh, nou, doe maar hoor, ik wacht nog wel even".
Zo, dat voelt goed zeg, en een PAT onderzoek gehad dat helemaal vlekkeloos ging en naar grijs omgekeurd, pfffffffffff, ik moest echt even gaan zitten, stel je toch eens voor zeg dat . . . . . . . . . . . .
Deze week ga ik gauw achter me laten en me concentreren op de opstart van m'n eigen zaak waar ik 1 Feb mee ga beginnen, met een La Ro 110 als bedrijfswagen, wie doet me nog wat.
Oftewel, hoe een valse start tot een grandioze overwinning kan leiden, mijn week kan niet meer stuk, met dank aan het PAR team wat vandaag in Waddinxveen mijn dag heeft goed gemaakt.
Enneh, leuke bijkomstigheid, Weekers krijgt maar € 38 per maand van me en ik ga de boel lekker "vervuilen" met 20.000 à 30.000 zakelijke kilomete per jaar, ja Fransje, wie het laatst lacht . . . . . . . . . . . .
Gert-Jan.
Ja hoor, heb ik weer, Keurmeester: "meneer mag de motorkap even open” nadat'ie eerst al een paar opmerkingen had hemaakt over mijn 2,5 tdi en dat dat niet hoort in een 110 van 1983. Ik: "nou, dat is toch echt officieel goedgekeurd door de RDW hoor, al in 2010 overigens", keurmeester: "oh? Waar dan?" Ik weer: "nou hier, een metertje naar rechts van waar je zit!", hij weer: "oh?". Verder geen aandacht aan geschonken, alles klopt toch, dacht ik nog.
Afijn, hij werpt een blik onder de motorkap, "hmmm, niet echt origineels meer hè", ik: "euh nee, dat heb je zo hè als je een andere motor inbouwt!".
Hij weer: "meneer, is dat typeplaatje (op de remtoren bedoelt'ie) los geweest?", ik: "jazeker want de oude remtoren was wat verrot en toen heb ik een nieuwe remtoren geplaatst en het oude plaatje daar weer op terug gezet, want dat hoort bij de auto dus ...........", hij: "dan heb ik geen vertrouwen in de koets meneer, ziet er allemaal veel te nieuw uit, nieuw dashboard meneer? En ook een airco zie ik? Is wel erg modern voor zo'n auto meneer", ik weer, wat gepikeerd want ik zag de bui al hangen: "ja en?" En meteen op mijn lip bijten om hem niet helemaal af te katten.
Nou meneer, dat wordt dan een PAT onderzoekje want ik heb er geen vertrouwen meer in!
gotverdegotverde . . . . . . . . . sorry, maar daar zat ik dus echt niet op te wachten, ik nog tegen hem zeggen dat'ie van mij alleen maar de grijs kenteken shit hoefde te keuren en de rest mocht laten voor wat het was, maar daar dacht hij, uiteraard zou ik bijna zeggen, heeeeel anders over.
Nou zal ik niet verder op de discussie met hem in gaan, die hebben velen hier op de prik al wel eens met zo'n meneer gehad, maar nadat ik wat afgekoeld was en tot 200.000 had geteld heb ik nog even met hem mee gepraat en hem toch zover gekregen dat hij de grijs kenteken aanpassingen heeft gecontroleerd en naar achteraf bleek dat hij die ook als correct al in de computer had gezet in afwachting van het PAT onderzoek.
Afspraak maken, ja meneer dat wordt eind Februari, "WAAAT", euh, kan dat niet "ietsje" eerder astenblieft?
Nou, er is op 21 Jan iemand uitgevallen, ik zal even vragen . . . . . ach wat, ik zet u er wel op, tenslotte heeft u haast want de 22e zou u anders de volle mep MRB moeten betalen, ze doen het er maar mee.
Okee, dank u zeer vriendelijk beleefd.
Nou, ik heb dus een paar nachtjes slecht geslapen, ik weet zelf wel dat het goed zit, tenminste voor dat ik de auto heb, ik heb geen idee wat er in de drie maanden tussen invoeren en dat ik hem gekocht heb is gebeurt, maar ik heb er inmiddels wel al een goeie € 35.000 à € 40.000 in zitten "omdat'ie toch belastingvrij is", damn, bummer, als die afegkeurd dan. . . . .ja wat dan?
Nou, 11:00 u was ik aan de beurt, werd 12:30, suspense was killing me, auto naar binnen,ik mocht er niet bij blijven dus liters koffie naar binnen gewerkt, mannen van het PAT team aan het werk en na drie kwartier werd ik verzocht "even mee te komen", ik denk nog "nee hè, vast niet goed", komen bij de auto, zegt de keurmeester, "Nou meneer Klijn, hij is helemaal okee en het is echt een hele mooie auto! Heeft u nog even, dan ga ik eerst even eten, dan maak ik daarna het grijs kenteken verhaal even voor u in orde!"
"Euh, nou, doe maar hoor, ik wacht nog wel even".
Zo, dat voelt goed zeg, en een PAT onderzoek gehad dat helemaal vlekkeloos ging en naar grijs omgekeurd, pfffffffffff, ik moest echt even gaan zitten, stel je toch eens voor zeg dat . . . . . . . . . . . .
Deze week ga ik gauw achter me laten en me concentreren op de opstart van m'n eigen zaak waar ik 1 Feb mee ga beginnen, met een La Ro 110 als bedrijfswagen, wie doet me nog wat.
Oftewel, hoe een valse start tot een grandioze overwinning kan leiden, mijn week kan niet meer stuk, met dank aan het PAR team wat vandaag in Waddinxveen mijn dag heeft goed gemaakt.
Enneh, leuke bijkomstigheid, Weekers krijgt maar € 38 per maand van me en ik ga de boel lekker "vervuilen" met 20.000 à 30.000 zakelijke kilomete per jaar, ja Fransje, wie het laatst lacht . . . . . . . . . . . .
Gert-Jan.