Zo dan, stressweekend achter de rug.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Crazy-G

Zo dan, stressweekend achter de rug.

Bericht door Crazy-G »

Vorige week Donderdag naar de RDW hier in Waddinxveen om te laten omkeuren naar "bedrijfswagen" oftewel grijs kenteken.

Ja hoor, heb ik weer, Keurmeester: "meneer mag de motorkap even open” nadat'ie eerst al een paar opmerkingen had hemaakt over mijn 2,5 tdi en dat dat niet hoort in een 110 van 1983. Ik: "nou, dat is toch echt officieel goedgekeurd door de RDW hoor, al in 2010 overigens", keurmeester: "oh? Waar dan?" Ik weer: "nou hier, een metertje naar rechts van waar je zit!", hij weer: "oh?". Verder geen aandacht aan geschonken, alles klopt toch, dacht ik nog.

Afijn, hij werpt een blik onder de motorkap, "hmmm, niet echt origineels meer hè", ik: "euh nee, dat heb je zo hè als je een andere motor inbouwt!".

Hij weer: "meneer, is dat typeplaatje (op de remtoren bedoelt'ie) los geweest?", ik: "jazeker want de oude remtoren was wat verrot en toen heb ik een nieuwe remtoren geplaatst en het oude plaatje daar weer op terug gezet, want dat hoort bij de auto dus ...........", hij: "dan heb ik geen vertrouwen in de koets meneer, ziet er allemaal veel te nieuw uit, nieuw dashboard meneer? En ook een airco zie ik? Is wel erg modern voor zo'n auto meneer", ik weer, wat gepikeerd want ik zag de bui al hangen: "ja en?" En meteen op mijn lip bijten om hem niet helemaal af te katten.

Nou meneer, dat wordt dan een PAT onderzoekje want ik heb er geen vertrouwen meer in!

gotverdegotverde . . . . . . . . . sorry, maar daar zat ik dus echt niet op te wachten, ik nog tegen hem zeggen dat'ie van mij alleen maar de grijs kenteken shit hoefde te keuren en de rest mocht laten voor wat het was, maar daar dacht hij, uiteraard zou ik bijna zeggen, heeeeel anders over.

Nou zal ik niet verder op de discussie met hem in gaan, die hebben velen hier op de prik al wel eens met zo'n meneer gehad, maar nadat ik wat afgekoeld was en tot 200.000 had geteld heb ik nog even met hem mee gepraat en hem toch zover gekregen dat hij de grijs kenteken aanpassingen heeft gecontroleerd en naar achteraf bleek dat hij die ook als correct al in de computer had gezet in afwachting van het PAT onderzoek.

Afspraak maken, ja meneer dat wordt eind Februari, "WAAAT", euh, kan dat niet "ietsje" eerder astenblieft?

Nou, er is op 21 Jan iemand uitgevallen, ik zal even vragen . . . . . ach wat, ik zet u er wel op, tenslotte heeft u haast want de 22e zou u anders de volle mep MRB moeten betalen, ze doen het er maar mee.

Okee, dank u zeer vriendelijk beleefd.

Nou, ik heb dus een paar nachtjes slecht geslapen, ik weet zelf wel dat het goed zit, tenminste voor dat ik de auto heb, ik heb geen idee wat er in de drie maanden tussen invoeren en dat ik hem gekocht heb is gebeurt, maar ik heb er inmiddels wel al een goeie € 35.000 à € 40.000 in zitten "omdat'ie toch belastingvrij is", damn, bummer, als die afegkeurd dan. . . . .ja wat dan?

Nou, 11:00 u was ik aan de beurt, werd 12:30, suspense was killing me, auto naar binnen,ik mocht er niet bij blijven dus liters koffie naar binnen gewerkt, mannen van het PAT team aan het werk en na drie kwartier werd ik verzocht "even mee te komen", ik denk nog "nee hè, vast niet goed", komen bij de auto, zegt de keurmeester, "Nou meneer Klijn, hij is helemaal okee en het is echt een hele mooie auto! Heeft u nog even, dan ga ik eerst even eten, dan maak ik daarna het grijs kenteken verhaal even voor u in orde!"

"Euh, nou, doe maar hoor, ik wacht nog wel even".

Zo, dat voelt goed zeg, en een PAT onderzoek gehad dat helemaal vlekkeloos ging en naar grijs omgekeurd, pfffffffffff, ik moest echt even gaan zitten, stel je toch eens voor zeg dat . . . . . . . . . . . .

Deze week ga ik gauw achter me laten en me concentreren op de opstart van m'n eigen zaak waar ik 1 Feb mee ga beginnen, met een La Ro 110 als bedrijfswagen, wie doet me nog wat.

Oftewel, hoe een valse start tot een grandioze overwinning kan leiden, mijn week kan niet meer stuk, met dank aan het PAR team wat vandaag in Waddinxveen mijn dag heeft goed gemaakt.

Enneh, leuke bijkomstigheid, Weekers krijgt maar € 38 per maand van me en ik ga de boel lekker "vervuilen" met 20.000 à 30.000 zakelijke kilomete per jaar, ja Fransje, wie het laatst lacht . . . . . . . . . . . .

Gert-Jan.
Paul Voortman

Re: Zo dan, stressweekend achter de rug.

Bericht door Paul Voortman »

Proficiat Gert-Jan !

Hopelijk niet in korte tijd een paar jaar ouder geworden...
Veel succes met je zaak.

Groeten Paul
BlueMotion

Bericht door BlueMotion »

Je bent weer een mooi verhaal rijker!! En wij ook! Thanks en geniet ervan!
Apen-nootjes

Bericht door Apen-nootjes »

En toch blijf ik er bij... Stelletje e*kels zijn het in Waddinxveen bij de RDW... Volgens mij doen ze zodra ze een laro zien standaard een PAT daar, zo vaak al gehoord...
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Ik hoop er de eerste jaren voorlopig ook niet te komen, alhoewel het PAT team best geschikte mannen waren.

Maar een PAT onderzoek zit er voor mij, zolang ik geen gekke dingen verander tenminste, niet meer in want deze staat keurig zoals die is in het dossier en vanaf 21-01-2014 is mijn auto van top tot teen volledig oké bevonden en als het aan mij ligt blijft dat ook zo.

En dat ondanks de Soft Top op de CSW en schijfremmen achter ipv trommels, ik kreeg zelfs de keuze of ik een open wagen of gesloten op (bedrijfwagen) kenteken wilde.
Omdat ik toch nooit open rij maar gewoon gesloten wagen laten noteren en volgens de politie meneer van het PAT team was het simpel "er zit toch een dak op? Staat nergens dat het van metaal moet zijn!" zo denk ik er nou ook over.

Je wil overigens niet weten wat ik heb zien binnenkomen en weer vertrekken daar gister, man man man, sommige mensen hebben het echt niet begrepen zeg.

Wat denk je van een PVDA gemeenteraadslid Haarlemmermeer die met een enorme grote, brandstof zuipende, rokende diesel brandweerwagen aankwam om naar grijs te keuren om voor promotiedoeleinden van de PVDA te gaan gebruiken.
Ten eerste voldeed die kar van geen kanten aan de afmetingen en dan nog PVDA'er met zo'n milieuonvriendelijk bak voor promotie? Hahahahaha, heb hem even ingefluisterd dat dat nou niet conform de partij principes zou zijn v.w.b. hun milieu ideeën. Daar had hij nog niet bij stilgestaan zei hij, hoezo beleidsmakers zijn niet dom? Hij was wel heel aardig overigens maar of ik hem als vertegenwoordiger in mijn gemeente zou willen hebben?

Was inderdaad wel een hele belevenis die dag, nu een dag later en alles voor elkaar kan ik er gelukkig weer om lachen.

Gert-Jan.
hans49

Bericht door hans49 »

gefeliciteerd !

hans49
LaroSIII109

Bericht door LaroSIII109 »

Grazy-G

Kan ik zsm contact met jou krijgen, is dringend, stuur je ook een Pb

Maarten
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Contact gehad.

G-J.
LaroSIII109

Bericht door LaroSIII109 »

Bedankt, ik heb het doorgegeven
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Even met de positieve bril op.... eigenlijk is alles dus gewoon goed gegaan, behalve dat je liever geen PAT keuring had gehad.

Je gaat voor een keuring geel-grijs, waarbij de keurmeester wat twijfels heeft over de wagen; wat gezien motortype, airco en id plaatjes niet geheel onbegrijpelijk is.
Hij regelt een afspraak voor een PAT keuring binnen een week; die je zonder problemen afsluit.
Klinkt eigenlijk als een keurmeester die zijn werk doet en je vervolgens qua snelheid en afhandeling een prima service biedt.

Het is nu eenmaal een feit dat ze kritisch kijken naar bepaalde merken en met een mecanodoos als een LR is dat ook niet vreemd.
Waarbij ik overigens me prima kan voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de PAT keuring.... blijft altijd eng.
Maar gelukkig allles goed gegaan, veel rij-plezier !

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2014 17:47 door G-men (Gargamel).
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Precies Gerrit,
Ik ben al heel wat keren bij de RDW geweest en heb in al die tijd een keer een ietwat twijfelachtige situatie meegemaakt en voor de rest eigenlijk altijd mensen gezien die gewoon hun werk doen. Ook 2 keer een PAT onderzoek gehad en ook daar heel geen gekke zaken gezien. Als je jezelf een beetje verdiept in de materie en weet waar je mee aan komt zeilen bij de RDW, dan weet je ook wat je te wachten staat. In mijn ogen doen die mensen over het algemeen gewoon hun werk en dat is nu eenmaal controleren of wij in "duidelijke" voertuigen rond rijden.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Ik heb er ook geen echte problemen mee, maar was idd zenuwachtig voor wat iemand anders eventueel WEL fout gedaan had kunnen hebben voor ik hem kocht.

Nou zat er tussen invoer en mijn aankoop net 2 maand maar toch.

De keurmeester bij het PAT onderzoek zei ook letterlijk "we controleren niet of ú hem heeft omgekat, maar of de wagen als geheel wel klopt!"

Duidelijker had'ie het niet kunnen zeggen en het rare is dat ik de hele tijd eigenlijk wel "wist" dat het goed zat maar dat je desondanks toch een paar dagen met stevig de zenuwen in je lijf rond loopt, maar ja, dat heb ik ook als ik naar de tandarts moet hahahaha, ik zal wel een zenuwpees zijn, ondanks m'n leeftijd inmiddels.

Maar goed, zoals iemand al eerder zei, ik heb er weer een verhaal bij met deze kar en hij gaat steeds meer betekenen op zo'n manier, voelt toch net even anders nu na dat onderzoek en zo als ik er in rij, zal wel weer minder worden als ik 30.000 km. per jaar ga rijden voor de zaak.

Gert-Jan.
Plaats reactie