109 Camper vraag.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rene101

109 Camper vraag.

Bericht door rene101 »

Hallo,

Wat ik niet kan vinden op de belasting site is het scenario voor het volgende:
Ik heb een 109 op gas uit 1977 en op het kenteken staat kampeerinrichting.
De land rover is voor "1 mei 2002" op kampeerinrichting gekeurd.
Als ik het kwarttarief aanvraag moet ik dan nog aan die 170 gaan voldoen en hoe zit dat met die 130cm?

Groet Rene
Joost

Re: 109 Camper vraag.

Bericht door Joost »

Kampeerinrichting op het kentekenbewijs is niet genoeg, het is denk meer van belang of de belastingdienst ooit al het 1/4-tarief toegekend had, dwz dat het betaald is voor deze auto. Dan was hij dus ook door hen erkend als kampeerwagen, en zou je daar aan kunnen refereren als je het opnieuw aanvraagd, door dezelfde dienst is immers de inning gestopt nav het bereiken van de 25-jarige leeftijd.
Als de wagen nog in dezelfde staat is zou ik dan dus verzoeken om herstel van de oude situatie, en het verder nog niet over de inrichting hebben.
Zo gauw je verzoek ingediend is kan je verzoeken om hangende de beslissing de innig zowieso op te schorten.
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Mogge neef

Voor jou geld die eis van de hoogte niet want dat is pas na 1 mei 2002 gekomen.
Volgens de belastingdienst:

Overgangsregeling

Hebt u een beschikking voor toepassing van het kwarttarief voor uw kampeerauto? En is die beschikking vóór 1 mei 2002 door ons afgegeven? Dan geldt de eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm niet. De kampeerauto moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die gelden op het moment van de afgegeven beschikking.

Wisselt de kampeerauto van eigenaar? Dan geldt het kampeerautotarief (zelfstandig tarief) van de motorrijtuigenbelasting ook voor de nieuwe eigenaar, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Blijkt na het verstrekken van de beschikking dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven? Dan trekken wij de beschikking alsnog in. In dat geval geldt de overgangsregeling niet.

Groeten neef Henk

qc1500

Bericht door qc1500 »

Hier hetzelfde verhaal. Heb vandaag het bericht binnen en moet foto's opsturen enz. Maandag wel even bellen gaat vaak sneller. Ook die van ons stond voordat hij mrb vrij werd en voor 2002 op camperbelasting. Dus moet hopelijk lukken. Vertrouwen heb ik er niet in wamt dat is al een poosje weg. Pas zodra ik het zwart op wit zie. Ik laat het maandag even weten.
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Volgens mij heb ik zwart op wit dat mijn auto wegenbelasting vrij is……...

Mark
rene101

Bericht door rene101 »

Ik vraag me af of de 130cm ook voor 1 mei 2002 gelde.

grt Rene
rene101

Bericht door rene101 »

Ik vraag me af of de 130cm ook voor 1 mei 2002 gelde.

grt Rene
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Als de auto vóór 2002 al een vermelding kampeerauto op het kenteken had staan, gelden de inrichtingseisen uit die tijd om te voldoen aan het kwarttarrief.

Henk heeft letterlijk de tekst laten zien.

Groet, Paul
ignace

Bericht door ignace »

Niet aan jezelf twijfelen, zoals Henk het zegt is het, dat is de wet. Niet meer niet minder!
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Maar het zou mooi zijn als iemand de eisen van voor 2002 kan vinden, dan weet iedereen die er mee te maken heeft wat er nu precies aanwezig moet zijn in de auto en wat voor maten er nodig zijn. Dat kan ik dus niet vinden bij de belastingdienst

Groeten neef Henk
pjcfranken@ziggo.nl

Bericht door pjcfranken@ziggo.nl »

n tip, regel zaken met de Belastingdienst nooit telefonisch, maar altijd schriftelijk. Dossiervorming is in deze n must.

groet,
Peter
Henkjan

Bericht door Henkjan »

Hoe het zit met de eisen van voor 2002 weet ik niet. Onlangs heb ik wel een uitspraak gevonden van een rechtzaak van iemand die het niet eens was met de beperking dat de 1.30 fabriek af aanwezig moet zijn. Mijn interpretatie van die uitspraak is dat de eis 1.30 fabriek af niet houdbaar is. Wel moet je dan nog voldoen aan de eis dat op een of ander manier aan de 1.70 moet kunnen komen, bijvoorbeeld door een hefdak.

hier de link naar de uitspraak
uitspraak campertarief ivm 1.30
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Het leuke is dat deze 130 cm uitspraak over een 130 gaat ... en het vervelende is dat de overheid in hoger beroep is gegaan.
't Is wel een interessante route die men gekozen heeft. Wanneer is een auto 130 cm hoog: De belastingdienst hanteert daar een "vaag" aanvangsmoment voor, nl "af-fabriek" en daarvoor wordt dan de inschrijving in NL genomen - dus ombouw elders kan wel, dat bleek in eerste instantie een niet houdbaar onderscheid: Een auto die in NL op 130 cm gebracht is moet vlgs de rechter gelijk gesteld worden met eentje die bij inschrijving in NL 130 hoog is. Nu zien wat het hoger beroep gaat opleveren. De mensen die in beroep zijn gegaan tegen de eerste afwijzing hebben dus hun huiswerk degelijk gedaan, goed uitgezocht welke praktijken bij andere campers worden toegepast en wanneer er wel en wanneer niet een camper-tarief wordt afgegeven.
Let wel: Die 130 cm moet wel over dezelfde lengte als die 170 cm aanwezig zijn, dus bij een 110 wordt het erg moeilijk, en verder moeten natuurlijk alle andere regels etc gerespecteerd.

Het trieste is dat het de overheid vrij staat om wanneer ze ook in hoger beroep verliezen per bijna direct de regels aan te passen. Je moet dus om in de prijzen te vallen nog vóór de uitspraak je auto ± conform de nu betwiste aanbieden en dan bezwaar aantekenen onder verwijzing naar deze zaak ... als de uitspraak dan in hoger beroep standhoudt dan kan je meeliften en loop je geen risico op een per direct aangepaste regeling.

Marc
Johan

Camper inrichtingseisen 1997 en 1999

Bericht door Johan »

Wie wat bewaard die heeft wat, de officiele documenten heb ik gescand en staan hier : [www.mijnalbum.nl]
Let wel, de eisen van 1997 kan je niet gebruiken omdat je auto van 1997 is, hij moet bij 1e aanvraag ingericht zijn volgens de eisen van moment van aanvraag.
Deze info geef ik ter referentie, lering en vermaak. Verdere discussies en ja-maars forget it. Grtz.
Plaats reactie