discovery 2 - olie koeler automaatbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Andtee

discovery 2 - olie koeler automaatbak

Bericht door Andtee »

is deze los te vervangen of moet ik het compleet met leidingen doen; kan ik de leidingen van de oude afhalen en weer op de nieuwe zetten
( zie dat alles los te koop wordt aangeboden, maar het lijkt me met knijpconnecties vast te zitten)
moet ik dan nieuwe leidingen kopen of pitrek langs laten komen ?

wie heeft het al eens eerder gedaan
Arthur Verhalle

Re: discovery 2 - olie koeler automaatbak

Bericht door Arthur Verhalle »

Volgens mij zitten er op de oliekoeler snelkoppelingen, dus dat ding is los te vervangen. Bij het spoelen van de automaatbak worden daar ook de slangen op aangesloten (rechtervoorwiel eraf, achter het luikje in de wielkast).

Arthur
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

De olie koeler is los te vervangen, deze zit onder de intercooler.

Het is mogelijk de koeler te verwijderen, zonder je koel water af te tappen, dor het eerst demonteren van de intercooler ( gelijk eens uit spoelen en inspecteren ) kun je bij de automaat koeler.

als de laaste koel water verversing onbekend is kun je netzogoed deze aftappen en de radiator set compleet demonteren.

Radiator, intercooler en automaat koeler zitten aan elkaar vast.

Let wel dat de snelkoppelingen handig zijn, maar helaas is het alu van de koeler heel erg zwak, als je probeert de slangen terug op de koeler te klikken zonder deze goed te onder steunen/ veast te houden zul je hoogst warschijnlijk de alu buizen af scheuren van het koel element.

Been there done that! en ik wist dat ze zwak zijn.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Andtee

Bericht door Andtee »

dank voor de info
heeft iemand nog een linkje naar een beschrijving om het uit te voeren ?
( dat ik niets over het hoofd zie )

veel dank vast
Plaats reactie