De slangen, de dikke, die naar de pomp en naar het reservoir gaan zijn dit speciale slangen of kan men hier gewoon oliebestendige slang voor nemen?
Groet Richard Dries
slangen stuurbekrachtiging
Re: slangen stuurbekrachtiging
Er is een hoge en een lage druk kant. Voor de hoge druk kant (volgens mij pomp -> stuurhuis) zou ik niet zomaar een willekeurige slang en een slangklem gebruiken, weet niet of die het gaan houden.
Re: slangen stuurbekrachtiging
Okay, dan denk ik dat de dunne kant, dunne slangen en pijp de hoge druk kant is
Groet Richard Dries
Groet Richard Dries
Re: slangen stuurbekrachtiging
Hoi,
Her Rubberhuis levert die slangen, maar de dunne tussen het stuurhuis, de metalen leiding en de pomp, die moet geperst worden.
Er zijn van die firma's die Hydraulische Service verlenen "On-Site" aan graafmachines etc. Als daarvan een leiding knapt, kunnen die meestal geen kant meer op en moeten ze ter plekke geholpen worden.
Eer dergelijke firma kan ook jouw leiding weer in orde maken. Let echter op, als de slang er op geperst is, moet de aansluiting wel weer in de zelfde richting lopen, want die slang kun je niet torderen om ze even vast te zetten. Let dus goed op hoe de aansluitingen zitten.
De slang van de pomp naar het stuurhuis is een drukslang waarin tot (volgens mij) 80 Bar druk wordt opgebouwd. Zo een slang moet dan een barstdruk van 160 Bar moeten hebben. Die Hydrauliek firma's hebben deze slangen en knelringen.
De retourslang van het stuurhuis naar de olietank, die is lage druk, oliebestendig, binnendiameter 16 mm, en die kun je met een goede slangklem aansluiten. Kijk eens: [www.rubberhuis.nl]
De leiding tussen de olietank en het stuurhuis is (meen ik, meet even de dikte van die leiding) 10mm inwendig, ook lagedruk, oliebestendig.
Zelf heb ik ooit voor "nood" een vetpomp slang genomen, koperen leidingen op het uiteinde gesoldeerd en gemonteerd. 8 jaar later zat deze slang nog op deze Stock-car met V8 en die stuurbekrachtiging kreeg ze behoorlijk over zijn falie.
Dat was zoiets als hier, maar dan korter:[machinedokter.nl]
De slangen op onze Laro's worden van binnenuit poreus en de olie komt dan langzaam door de mantel naar buiten. De slang is dus aan de buitenkant vettig. Het is natuurlijk wachten tot deze hard gaat lekken en je dan zonder stuurbekrachtiging komt te zitten, maar wat erger is, je hebt een hoop olie verloren en daar zijn ze bij de Waterstaat niet blij mee.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2916be03adc175536c58a35583e095dc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17007547, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Her Rubberhuis levert die slangen, maar de dunne tussen het stuurhuis, de metalen leiding en de pomp, die moet geperst worden.
Er zijn van die firma's die Hydraulische Service verlenen "On-Site" aan graafmachines etc. Als daarvan een leiding knapt, kunnen die meestal geen kant meer op en moeten ze ter plekke geholpen worden.
Eer dergelijke firma kan ook jouw leiding weer in orde maken. Let echter op, als de slang er op geperst is, moet de aansluiting wel weer in de zelfde richting lopen, want die slang kun je niet torderen om ze even vast te zetten. Let dus goed op hoe de aansluitingen zitten.
De slang van de pomp naar het stuurhuis is een drukslang waarin tot (volgens mij) 80 Bar druk wordt opgebouwd. Zo een slang moet dan een barstdruk van 160 Bar moeten hebben. Die Hydrauliek firma's hebben deze slangen en knelringen.
De retourslang van het stuurhuis naar de olietank, die is lage druk, oliebestendig, binnendiameter 16 mm, en die kun je met een goede slangklem aansluiten. Kijk eens: [www.rubberhuis.nl]
De leiding tussen de olietank en het stuurhuis is (meen ik, meet even de dikte van die leiding) 10mm inwendig, ook lagedruk, oliebestendig.
Zelf heb ik ooit voor "nood" een vetpomp slang genomen, koperen leidingen op het uiteinde gesoldeerd en gemonteerd. 8 jaar later zat deze slang nog op deze Stock-car met V8 en die stuurbekrachtiging kreeg ze behoorlijk over zijn falie.
Dat was zoiets als hier, maar dan korter:[machinedokter.nl]
De slangen op onze Laro's worden van binnenuit poreus en de olie komt dan langzaam door de mantel naar buiten. De slang is dus aan de buitenkant vettig. Het is natuurlijk wachten tot deze hard gaat lekken en je dan zonder stuurbekrachtiging komt te zitten, maar wat erger is, je hebt een hoop olie verloren en daar zijn ze bij de Waterstaat niet blij mee.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2916be03adc175536c58a35583e095dc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17007547, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: slangen stuurbekrachtiging
Kijk dat zijn duidelijke antwoorden, dankjewel Jos, morgen even een stukje slang halen dan maar, helaas dan niet bij het rubber huis
Groet Richard Dries
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2014 21:27 door Shrek.
Groet Richard Dries
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2014 21:27 door Shrek.