Freelander verstuivers wel of niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bram

Freelander verstuivers wel of niet

Bericht door Bram »

Beste mensen,

Ik heb een Freelander 2.0 TD4 uit 2005 met 360.000 op de teller. Auto loopt onregelmatig en bij koude start geeft die een beste hoeveelheid witte rook. De diagnose bij LandroverZwolle was; zeer waarschijnlijk de verstuivers. Heeft het zin om bij deze kilometerstand de verstuivers te vervangen ( best wel kostbaar ) of zeggen jullie niet doen gezien de kilometerstand en leeftijd.

Graag jullie advies,

gr.
pjotr

Re: Freelander verstuivers wel of niet

Bericht door pjotr »

hoi Bram

ze kunnen toch gewoon een verstuiver lek test doen? dan weet je zeker of het nodig is ja of nee.

gr pjotr
Bram

Bericht door Bram »

Hoi Pjotr,

Ze hebben alles nagekeken en de symptomen wijzen op de verstuivers. Als ik ze laat testen komt er zeer waarschijnlijk uit dat ze vervangen moeten worden. Mijn vraag is het dan economisch handig om bij die km.stand en de leeftijd te laten doen? Ik heb geen idee wat normaal haalbaar voor een freelancer is.
forbert 90-200Tdi

Bericht door forbert 90-200Tdi »

Ben geen TD4 expert, maar als je blokje lekker loopt, geen olie zuipt of rare dingen doet zou ik het zeker doen.
5 ton kan makkelijk voor 'n goed blokkie, en 'n echt pissende verstuiver kan rare dingen doen met je zuigers.
Rare warmtebelasting op je zuiger kan zelfs gaatjes maken.
Bram

Bericht door Bram »

Forbert bedankt,

Auto loopt verder goed dus denk dan toch dat ik ermee verder ga. Bedankt voor je info.
Harry & de 'RUS'

Bericht door Harry & de 'RUS' »

Bram,
ik moest 1 verstuiver laten wisselen bij 200.00 km op mijn TD4. Omdat ik er ook vanuit ga dat zo'n BMW dieselblok 500.000 km mee moet kunnen gaan, heb ik geen sec. getwijfeld. Wel jammer van het geld natuurlijk, maar als jij nu nog 200.000 km door kunt rijden valt dat ook nog wel te doen, toch?

Mvg
Harry & de 'RUS'

1983 Series 3 88-inch 2.25 Benzine
2005 Freelander TD4
Plaats reactie