conversie bmw diesel
conversie bmw diesel
Ben op zoek of een 2.5 bmw motor (6 cilinder) past op een LT76 of een LT77
Wil deze graag in een series 2 leggen.
Mocht dit niet passen wat voor transmissie past er wel ahter?
In afrika ligt er een 2.8i in een defender maar weet niet of de onderblokken van
benzine en diesel het zelfde zijn anders kon ik zelf wel achterhalen of dit zou passen
Ieder geval alvast bedankt
Peter Elst
Wil deze graag in een series 2 leggen.
Mocht dit niet passen wat voor transmissie past er wel ahter?
In afrika ligt er een 2.8i in een defender maar weet niet of de onderblokken van
benzine en diesel het zelfde zijn anders kon ik zelf wel achterhalen of dit zou passen
Ieder geval alvast bedankt
Peter Elst
Re: conversie bmw diesel
Peter,
Waarom ga je niet voor een Indenor-diesel. Dat is een beproefde oplossing.
De Indenor-diesel vind je in een Peugeot (maar ook in verschillende andere auto's zoals Ford, Volga, etc.)
Wil je iets meer power dan moet je een latere met Turbo hebben.
Het Indenor-blok zit ook in de Aro, Mahindra, en ... de Peugeot P4 (de Steyr/Puch/Mercedes G in Peugeot-licentie).
Marc
Waarom ga je niet voor een Indenor-diesel. Dat is een beproefde oplossing.
De Indenor-diesel vind je in een Peugeot (maar ook in verschillende andere auto's zoals Ford, Volga, etc.)
Wil je iets meer power dan moet je een latere met Turbo hebben.
Het Indenor-blok zit ook in de Aro, Mahindra, en ... de Peugeot P4 (de Steyr/Puch/Mercedes G in Peugeot-licentie).
Marc
Re: conversie bmw diesel
Marc
goede opmerking maar wil graag over naar een 6 cilinder. Deze lag er voorheen al in maar ben toen overgestapt naar een 2,5td
Dit blok blijkt ver overleden te zijn 4x zuigers gescheurd en kop gescheurd.
Wil nu toch graag weer terug naar de 6 cilinder. Aangezien ik bij een opel dealer werk en alle schema's van een 2.5 tds heb
wil ik deze graag inbouwen.
Peter
goede opmerking maar wil graag over naar een 6 cilinder. Deze lag er voorheen al in maar ben toen overgestapt naar een 2,5td
Dit blok blijkt ver overleden te zijn 4x zuigers gescheurd en kop gescheurd.
Wil nu toch graag weer terug naar de 6 cilinder. Aangezien ik bij een opel dealer werk en alle schema's van een 2.5 tds heb
wil ik deze graag inbouwen.
Peter
Re: conversie bmw diesel
Leuk project.
De P38 Range Rover werd geleverd met een M51 BMW blok. Dat is hetzelfde blok als in de Omega.
Zie: [en.wikipedia.org]
Je kunt wellicht de hele aandrijflijn van een Range Rover P38 inbouwen inclusief Borg Warner Tussenbak.
Maar, ik denk even hardop: Heb je dan geen probleem met de positie van het Diff (links of rechts uit het midden)??
Of je neemt een R380 van een Range Rover P38 of van een Defender.
En die bouw je dan zodanig om dat ie en op een LT230 en op de M51 past.
Volgens Dave Ashcroft gaat de laatse optie als volgt:
1) use the P38 R 380, the diesel will be a type 65A (first 2 digits of the serial number) ideally you want the stronger suffix K or L, you will have to change :
mainshaft
rear casing
selector rail & yolk
top shifter housing
2) use a defender R 380, TDi or TD5 (type 56A or 68A) note all 68A's are the stronger suffix K or L and change :
bellhousing, 2 part type
pinion shaft, all are 22 teeth so will fit the layshaft OK,
Zie: [forums.lr4x4.com]
BMW M57 Diesel kan ook. Maar dat is wel erg overdone voor een S2 en bovendien moeilijker wat betreft electronica.
6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2014 16:35 door JoostKenya.
De P38 Range Rover werd geleverd met een M51 BMW blok. Dat is hetzelfde blok als in de Omega.
Zie: [en.wikipedia.org]
Je kunt wellicht de hele aandrijflijn van een Range Rover P38 inbouwen inclusief Borg Warner Tussenbak.
Maar, ik denk even hardop: Heb je dan geen probleem met de positie van het Diff (links of rechts uit het midden)??
Of je neemt een R380 van een Range Rover P38 of van een Defender.
En die bouw je dan zodanig om dat ie en op een LT230 en op de M51 past.
Volgens Dave Ashcroft gaat de laatse optie als volgt:
1) use the P38 R 380, the diesel will be a type 65A (first 2 digits of the serial number) ideally you want the stronger suffix K or L, you will have to change :
mainshaft
rear casing
selector rail & yolk
top shifter housing
2) use a defender R 380, TDi or TD5 (type 56A or 68A) note all 68A's are the stronger suffix K or L and change :
bellhousing, 2 part type
pinion shaft, all are 22 teeth so will fit the layshaft OK,
Zie: [forums.lr4x4.com]
BMW M57 Diesel kan ook. Maar dat is wel erg overdone voor een S2 en bovendien moeilijker wat betreft electronica.
6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2014 16:35 door JoostKenya.
Re: conversie bmw diesel
meestal wordt het dus met een R380 of een LT230 gedaan!
Heb toevallig een LT76 en een LT77 liggen.
Weet dat ze in africa met bmw motoren rijden in een defender maar heb geen idee
wat voor versnellingsbak erachter ligt.
Zou de LT77 op deze motor passen?
Heb dan het minste werk met ombouwen en wil liever niet naar een automaat
anders was het wel een stuk gemakkelijker geweest
Heb toevallig een LT76 en een LT77 liggen.
Weet dat ze in africa met bmw motoren rijden in een defender maar heb geen idee
wat voor versnellingsbak erachter ligt.
Zou de LT77 op deze motor passen?
Heb dan het minste werk met ombouwen en wil liever niet naar een automaat
anders was het wel een stuk gemakkelijker geweest
Re: conversie bmw diesel
ZF automaatbak plaatsen rijdt geweldig, en dan een 1.4 tussen bak monteren en.... relax
Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Bike: Suzuki DL650 V-Strom ABS
Daily: Peugeot 106
"per aspera ad astra"
Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Bike: Suzuki DL650 V-Strom ABS
Daily: Peugeot 106
"per aspera ad astra"
Re: conversie bmw diesel
peterelst@hotmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet dat ze in africa met bmw motoren rijden in
> een defender maar heb geen idee
> wat voor versnellingsbak erachter ligt.
> Zou de LT77 op deze motor passen?
> Heb dan het minste werk met ombouwen en wil liever
> niet naar een automaat
> anders was het wel een stuk gemakkelijker geweest
De zuid afrikaanse auto met 2.8 BMW blok had ook een R380.
LT76 is veel te licht voor zo'n motor. Dan kan je nog beter een LT95 uit een rangerover passend maken.
LT77 is al beter.
Vraag anders bij Ashcroft na of je dat passen kunt maken? (R380 lijkt erg op een LT77)
-------------------------------------------------------
> Weet dat ze in africa met bmw motoren rijden in
> een defender maar heb geen idee
> wat voor versnellingsbak erachter ligt.
> Zou de LT77 op deze motor passen?
> Heb dan het minste werk met ombouwen en wil liever
> niet naar een automaat
> anders was het wel een stuk gemakkelijker geweest
De zuid afrikaanse auto met 2.8 BMW blok had ook een R380.
LT76 is veel te licht voor zo'n motor. Dan kan je nog beter een LT95 uit een rangerover passend maken.
LT77 is al beter.
Vraag anders bij Ashcroft na of je dat passen kunt maken? (R380 lijkt erg op een LT77)
Re: conversie bmw diesel
automaat erin! rijdt geweldig.
zeker met terrein rijden, is mijn ervaring
zeker met terrein rijden, is mijn ervaring