Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Eric&Betty Boop

• Citeer
  • Bericht door Eric&Betty Boop »

LRCrashTestDummy.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6eff198ac514ba101361f8783173f2bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv518%2FTheBoy110%2FLRCrashTestDummy.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v518/TheBoy110/LRCrashTestDummy.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv518%2FTheBoy110%2FLRCrashTestDummy.jpg', '', 17010051, 600, 600, 'Loading image ...', false);

sjorsboomschors/aka/PP

Re:
  • Citeer
  • Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Grappig; Besides ; botsproeven gaan toch ook vanaf 100-120 km/u??

Marc-my-Words

Re:
  • Citeer
  • Bericht door Marc-my-Words »

Naar het schijnt valt de Defender in zijn moederland in de categorie "erg veilig" (en de traditionele Mini in de categorie "erg onveilig&quot.

Een deskundige heeft wel eens geopperd dat de veiligste auto een dolk midden op de stuur heeft. Ofwel: botsproeven is slechts een deel van de totale veiligheid. De aard van de auto, het veiligheids-imago etc. dragen ook enorm bij aan de veiligheid. En als belangrijkste factor is er natuurlijk de chauffeur.

En tenslotte is er de "Wet van de Gelijkblijvende Risico's". Deze WGR zegt dat naarmate een auto veiliger is de berijder zich onveiliger gaat gedragen. Natuurlijk zit er enige ruis op deze wetmatigheid: De berijder van een Defender zal gemiddeld een andere attitude hebben als de Audi-Q rijder, wellicht dus sowieso een lager risico-niveau kiezen. En wellicht is naast de aanwezigheid van veiligheidsvoorzieningen ook het "zakelijk-sportief" imago een belangrijke factor, waarom anders zou de SAAB zulke brave ongevalscijfers kennen.

Marc

forbert 90-200Tdi

Re:
  • Citeer
  • Bericht door forbert 90-200Tdi »

Hahaha, geweldig!

Jacaranda

Re:
  • Citeer
  • Bericht door Jacaranda »

Andrew Colville

Re:
  • Citeer
  • Bericht door Andrew Colville »

hahaha "Get in the Fu*kin Landrover you Dummy.............. No the impact will Knock me sensorless"

Bots proeven worden bij diverse snelheden uitgevoerd, 100 km/h is het snelste geloof ik.

de Nieuwe Rangerover heeft echter wel % sterren behaald als eerste SUV ooit, zeer veilig voor kinderen in het voertuig en voetgangers.

Euro Ncap resultaten Rangerover 2013 model

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
    '81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

LaRobbie

Re:
  • Citeer
  • Bericht door LaRobbie »

Kan aan mij liggen maar ik zie het als een negatief beeld voor de Defender.

Als zelfs een crash test dummy bang is om erin te zitten.

Hadden hem beter met zijn armen over elkaar achter het stuur kunnen zetten en dan de text. "Bring it on"

G-men (Gargamel)

Re:
  • Citeer
  • Bericht door G-men (Gargamel) »

Ik denk dat iedereen hier wel weet dat de defender niet de wagen is waarmee je als inzittende een aanrijding moet hebben........
    Zolang het van voor of van achter komt gaat het nog wel; hoewel je door het gebrek aan kreukelzone wel de klap helemaal voor je kiezen krijgt. Zonder airbags maak ik me niet zo heel veel illusies bij grotere aanrijdingen.
    Aan de zijkant en als je over de kop gaat heb je bijna geen bescherming, beetje aluminium en dat is het.
    Nee, ik begrijp die dummy wel.

Disco en RR zijn iet alleen zwaarder omdat ze luxer zijn..... die scoren gelukkig een heel stuk beter.

Andrew Colville

Re:
  • Citeer
  • Bericht door Andrew Colville »

De Defender is hoe dan ook een gevaarlijke auto net als de meeste voorgangers niet aleen vor overige weg gebruiker maar ook voor jezelf en je inzittenden, je lichaam maakt een klap die zwaar letsel aan je organen kan toebrengen, je hebt misschien weinig schade aan de auto maar inwendig in jouw lichaam ( waar je het niet ziet ) zullen de problemen zijn. liggend aan de klap ook dodelijk

Dat was net zo bij de Smart, extreem sterke kooi, maar nul kreukelzone, en darom zeer slechte cijfers voor de overlevings kansen van de inzittende.

Darom zijn moderne wagens gemaakt op helemaal op te froemelen en uit elkaar te scheuren zodat de veiligheids kooi (waar jij inzit ) intact blijft

autos zijn wegwerp dingen, dat kun je met mensen niet ( schijnt strafbaar te zijn )

eenige voor deel dat je hebt is omdat de Landrover zo zwaar is, de kracht wordt afgegeven aan en geabsorbeerd door je tegenpartij.

Dat is weer pech hebben als die tegenpartij een boom of vrachtwagen, betonnen pilaar etc is.

vandaar ook de stikker "Your car is my crumple zone"

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
    '81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Marc-my-Words

Re:
  • Citeer
  • Bericht door Marc-my-Words »

Andrew, en anderen,

Als je je deze eigenschappen van de Defender (en deels ook van de Disco 1&2) maar goed realiseert dan valt de onveiligheid nog mee.
    Hoe meer veiligheidsgevoel hoe onveiliger de chauffeur gaat rijden.
    Als alle veiligheidsmaatregelen gewoon zonder deze "menselijke correctie" zouden doorwerken dan was de veiligheid op de weg een stuk groter (althans voor de automobilisten).

Overigens is een Defender wel weer "redelijk" veilig voor de fietser. Moderne "N-cap" auto's worden steeds veiliger voor de voetganger maar paradoxaal genoeg is veiliger voor de voetganger bijna per definitie onveiliger voor de fietser. Voor de voetganger maakt men de auto zo dat de voetganger op een "veilige" wijze geschept wordt, bij de fietser leidt dit ertoe dat die over de veilige zone vliegt en tegen de voorruit en/of de randen van de voorruit (die steeds steviger worden) kwakt, en daarna na een luchtreis ergens elders op de weg -- maak je zo'n klap als fietser mee dan mag je hopen op een lang revalidatie-traject (want het pakt soms ook zo uit dat revalidatie geen zin heeft). De fietser die door een Defender geschept heeft heeft een "goede" kans enige tijd op het front te blijven hangen en dus minder hoofdletsel zal oplopen. (Beter is om de confrontatie fietser-auto de vermijden: Ik ken aan den lijve het effect van een eenvoudige aanrijding waarbij ik gelukkig niet geschept werd maar slechts mijn voorwiel onder mij uitgereden werd ... na een luchtreisje trof in nog net de auto ter hoogte van de C-stijl en dat was genoeg voor een blijvend schouderletsel.)

Marc

Plaats reactie