Hallo prikkers,
Vanwege veel tegen strijdende meningen die ik zo hier een daar hoor toch maar even een vraagje op t prikbord..
Ik heb een LT77 bak op t oog voor mijn 90, momenteel zit er een LT230 tussenbak in met een ratio van 1.4
Ik dacht deze tussenbak te kunnen behouden maar iedereen zegt iets anders..
Heeft iemand ervaring met deze ratio achter de V8?
Gr.
Mike
LT77 in combinatie met een 1.4 tussenbak voor V8
Re: LT77 in combinatie met een 1.4 tussenbak voor V8
Hoi,
Ik heb zelf de Ninety V8 (met LT85) en die heeft naar ik weet origineel een 1.2 tussenbak.
De One-Ten heeft naar mijn weten standaard een 1.4 bak.
Kijk eens naar [www.landroverweb.com]
en dan vanaf bladzijde 367 (MT230/LT77S).
Op bladzijde 372 staan de verschillende tandwielen met de bijbehorende serienummers.
Kijk eens naar de 1.6 uitvoering (wist niet dat die er was: [www.brit-car.co.uk]
Voor de 1.4 uitvoering: [www.lrseries.com]
Voor de 1.2 uitvoering kan ik even niet vinden. Let dus op het serienummer van de tussenbak.
Als je een 1.4 in een Ninety V8 legt, maakt deze aanzienlijk meer toeren bij dezelfde snelheid. Dit komt het benzine verbruik niet ten goede.
Ashcroft adviseert om Laro zoveel mogelijk met een 1.2 tussenbak uit te rusten, dat scheelt brandstof.
Wil je veel in het terrein rijden, neem dan een 1.4.
Succes,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22d368a94420019af566f0b5241ef09c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17016594, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Ik heb zelf de Ninety V8 (met LT85) en die heeft naar ik weet origineel een 1.2 tussenbak.
De One-Ten heeft naar mijn weten standaard een 1.4 bak.
Kijk eens naar [www.landroverweb.com]
en dan vanaf bladzijde 367 (MT230/LT77S).
Op bladzijde 372 staan de verschillende tandwielen met de bijbehorende serienummers.
Kijk eens naar de 1.6 uitvoering (wist niet dat die er was: [www.brit-car.co.uk]
Voor de 1.4 uitvoering: [www.lrseries.com]
Voor de 1.2 uitvoering kan ik even niet vinden. Let dus op het serienummer van de tussenbak.
Als je een 1.4 in een Ninety V8 legt, maakt deze aanzienlijk meer toeren bij dezelfde snelheid. Dit komt het benzine verbruik niet ten goede.
Ashcroft adviseert om Laro zoveel mogelijk met een 1.2 tussenbak uit te rusten, dat scheelt brandstof.
Wil je veel in het terrein rijden, neem dan een 1.4.
Succes,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22d368a94420019af566f0b5241ef09c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17016594, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: LT77 in combinatie met een 1.4 tussenbak voor V8
De Defender 110 V8 had in het verleden een ratio van 1.41 (LT230 type 25D).
Dus zo beroerd kan het niet zijn.
Bij 140 kph op 32'' banden draait de motor dan 3500 toeren.
Dat is niet veel voor een V8.
Zie: [www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Dus zo beroerd kan het niet zijn.
Bij 140 kph op 32'' banden draait de motor dan 3500 toeren.
Dat is niet veel voor een V8.
Zie: [www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Re: LT77 in combinatie met een 1.4 tussenbak voor V8
Onder de range met een 1.2 en een 3.9 efi automaat was de 1.2 bak eigenlijk te lang. Dus onder een 90 zou ik denk ik een 1.4 zetten, zeker als je geen 3.9 hebt
Succes Frank
Succes Frank
Re: LT77 in combinatie met een 1.4 tussenbak voor V8
Mike,
Als je de Ashcroft calculator invult zie je hoeveel toeren de motor bij verschillende snelheden draait (eventueel in theorie - als de motor koppel/power tekort komt haal je de snelheid niet). Als je dan naar de eigenschappen van de motor kijkt weet je wat er "mogelijk" is.
Bedenk verder dat het verschil tussen een 1:1,2 en een 1:1,4 ongeveer een halve versnelling is, dus ook "op intuïtie" kan je je al een idee vormen.
Marc
Als je de Ashcroft calculator invult zie je hoeveel toeren de motor bij verschillende snelheden draait (eventueel in theorie - als de motor koppel/power tekort komt haal je de snelheid niet). Als je dan naar de eigenschappen van de motor kijkt weet je wat er "mogelijk" is.
Bedenk verder dat het verschil tussen een 1:1,2 en een 1:1,4 ongeveer een halve versnelling is, dus ook "op intuïtie" kan je je al een idee vormen.
Marc