Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sytse

Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door sytse »

Goeden avond, het chassis van mijn land rover 90 is gegalvaniseerd en is volgens mij in het begin ook geschilderd maar daarvan is het meeste al afgevallen, dus ik zou deze graag weer willen schilderen.
Op somige plaatsen zitten dus nog tectyll en verf resten dus ik weet niet zo goed hoe en of ik die resten moet verwijderen, kan ik dit ook gewoon laten zitten en daarna met zwarte bodyschutz er over heen?
Verder zitten er HD veren onder de land rover gaat als een sportwagen door de bocht maar op een weg met hobbels en kuilen is dit geen pretje, dus ik vroeg me af zijn de standaard veren paddock spares wat? Of zijn die ook nogal hard geveerd?
Met vriendelijke groeten,Sytse



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2014 18:17 door sytse.
sander "one10"

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door sander "one10" »

Je zult wel een primer moeten gebruike voor het gegalvaniseerde !
Want anders houdt de verf er niet goed op !
Pike

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Pike »

Een geschikte hechtprimer is nodig op het zink. Er is op dit forum al het een en ander over geschreven. Etsprimer krijgt lovende woorden. Heb dat zelf nooit gebruikt, ik gebruik Hammerite hechtprimer voor speciale (non-ferro) metalen.

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4452c32c3ee53c5c08a272da6d497956', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 17010384, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
Marc-my-Words

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Marc-my-Words »

Sytse,

Mbt de veren: Kijk of je een setje standaard veren - liefst new-take-off - kan scoren. D'r zijn zat mensen die willen verhogen etc.
Nieuwe standaard zijn zo gek nog niet (althans zo is het bij de 110).
Als je andere veren wilt dan moet je eigenlijk gewoon de veer-karakteristieken kennen. Gewoon een willekeurig setje - zelfs setjes die worden aanbevolen - kan makkelijker fout dan goed zijn.

Marc
Lucas van Lierop

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Lucas van Lierop »

Brantho Korrux 3 in 1 ben ik erg blij mee. Veel soorten verf houden niet op zink, althans niet erg lang.
Bart van Dessel

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Bart van Dessel »

Bodyschutz plakt overal op, heb je geen primer voor nodig..is wel verreweg de meest makkelijke en goedkoopste oplossing, Maar als je chassis al gegalvaniseerd is dan is het toch alleen voor het oog lijkt me. Ik heb op mijn gegalvaniseerd chassis alleen een laag ML van Tectyl en het blijft netjes.... Veren: standaard Paddock zijn comfortabeler dan de HD varianten maar de Paddocks versies zijn nooit allemaal 100% gelijk. Erg low budget, de ene is fijn strak en de ander is zo slap dat ie op een willekeurige drempel al tegen de aanslag rubbers komt, en wel hetzelfde onderdeelnr! Ik zou via het onderdeelnr op www.lrdirect.com kopen en dan de kwalitatief betere pakken. Je kan daar kiezen in tegenstelling tot Paddocks en qua prijs toch interessant. Ik koop laatste tijd tijd alleen bij lrdirect. Geen Paddock meer.

Gr, Bart
sytse

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door sytse »

Bedankt voor de reacties! het verven van het chassis is idd puur alleen voor het oog en om een wat bescherming te bieden tegen opvliegende steentjes, ik las net dat er in verloop scheurtjes in de schutz komen en dat het daar onder gaat roesten of valt dit wel mee?
ik ga zeker eens kijken op lr direct. is almakes ook een goede firma?
Met vriendelijke groeten, Sytse
Marc vd K

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Marc vd K »

het roesten valt in jou geval wel mee denk ik
Marijn & Simba

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Marijn & Simba »

Allmakes is kwalitatief een beetje zoals Bearmach. Prima spul voor een paar centen meer.

Ik bestel ook veel bij LRDirect, iets meer verzendkosten, maar je kan inderdaad kiezen. Afhankelijk van het onderdeel wordt t dan shitpart of toch de betere.
Maar Paddock is weer goedkoper als t in 1 doos past, dus daar blijf ik ook kopen.

En roest is bij jou geen onderwerp... Tectyl is prima.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('372ca3d751f4f58d646262a6cb4ebefe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 17010925, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Eric&Betty Boop

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Eric&Betty Boop »

Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Allmakes is kwalitatief een beetje zoals Bearmach.
> Prima spul voor een paar centen meer.

Ik heb van Bearmach ook al heel wat troep in mijn handen gehad en zo ook van Allmakes.
Allmakes levert ook verschillende versies van eenzelfde onderdeel dus het gaat er niet om wat er op het doosje staat maar wat er in zit.
Allmakes heeft bv Timken of NTN lagers maar hetzelfde lager ook van goedkope chinese of indische makelij.
Je moet met al die box-shifters gewoon opletten wat je besteld en dan nog maar afwachten of je het goede ook krijgt.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('01c277e38bca4729b1d17a23efef33c9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17010980, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3e0dea73105696cb010aff2783230a19', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17010980, 600, 600, 'Loading image ...', false);
sytse

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door sytse »

Haha dat klopt , maar het scheurt na verloop van tijd niet? want als er dan zout en water ondekomt is dat niet zo heel goed denk ik
sytse

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door sytse »

Iemand vertelde dat ik ook range rover police spec veren kan monteren dat deze iets hoger zijn dan normaal maar vooral zachter zodat je tenminste normaal over drempels kan rijden. Heeft een van jullie ervaring met dit type veer onder een defender?
Mvg, Sytse
Lucas van Lierop

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik die police specs achter onder de D123, best hard zonder lading.. met lading prima
Marc-my-Words

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door Marc-my-Words »

Sytse,

Ik zou "iemand" niet maar zo op z'n blauwe of anders gekleurde ogen vertrouwen.

Je hebt nu HD-veren, waarom ?
Omdat "iemand" die eronder gezet heeft ?
Omdat de oude misschien moe waren en "iemand" dacht dat HD de oplossing is tegen vermoeidheid.

Als oude veren uiteindelijk "moe" zijn dan veren ze nog als voorheen, dwz ze zijn door de "vermoeidheid" wel korter geworden en missen dus veerweg.
Kies je dan voor dezelfde (of de modernere opvolgers) dan krijg je weer de fabrieksnieuwe specs ... en gek genoeg zijn die specs zo gek nog niet.

Wil je anders kijk dan goed naar de veerkarakteristiek van de fabrieksnieuwe en kijk naar wat je wilt veranderen. Er wordt veel bla-bla verkocht terwijl het met veren eigenlijk vrij eenvoudig is: je wilt weten hoeveel ze inveren onder een gegeven belasting (en als ze progressief zijn krijg je dus meer dan één getal) en verder wil je weten hoe lang ze zijn. Daarna is het eenvoudig sommetjes maken.

Meer veerweg krijg je met ± dezelfde veren maar dan langer (en misschien een tikje stijver om er geen 2CV vering van te maken). Wil je als een sportwagen de bocht door, of gewoon veel lading laden, dan moet je naar HD veren kijken, stijver en niet of nauwelijks langer. Wil je minder overhangen in de bocht dan moet je stabilisatoren.
Wil je alleen soms harder (vanwege bij een daktent) en vaak toch wat comfort, dan kan je lucht-hulpveren overwegen -- dan heb je geen ADHD (= alle dagen HD) maar normaal voor door-de-weeks en opgepompt dus stijver/strakker met de daktent (dat is zeker als je ook nog veel en ver moet rijden een winst.
O ja, wil je alleen verhogen dan kan je ook nog aan spacers denken .. dan blijft de karakteristiek (bijna) gelijk en staat de auto hoger op zijn assen.

En tenslotte: Spacers + vermoeide ingezakte veren is niet echt een oplossing - nl weinig veerweg.
(Overigens, een beetje tegen-intuitief: Vermoeide ingezakte veren zijn niet slapper, ze zijn alleen "platter".)

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2014 23:20 door Marc-my-Words.
sytse

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door sytse »

Bedankt voor de info ik denk dat ik standaard veren onderzet.
Mvg,Sytse
laro

Re: Gegalvaniseerd chassis schilderen en britpart veren

Bericht door laro »

Hoi,chassie lichtjes zandstralen zodat het ruwer wordt en de verf beter pakt,ikzef het op alluminium etsprimer gebruikt,dan moet je wel binnen de 12 uur de lak erop zetten,etsprimer kost niet veel,is wel 2k en is binnen 5min droog bij wat temp.
Plaats reactie