Hoi!
Uiteraard vanwege de nieuwe belastingwet wil ik mijn oldtimer 110 ombouwen naar grijs kenteken. Hij staat op een zaak dus dat zou moeten kunnen. Achterbanken heb ik er al uit, en wat kastjes ingebouwd. Gebruikte deze namelijk eerst als een soort camper.
Maar heeft iemand al hier ervaring mee?
Is het alleen; linkerraam dicht en tussenschot er in? Of komt er veel meer bij kijken?
Wat zijn dan de eisen en een goed stappenplan?
Zijn die materialen, schot, dicht raam... Ergens te koop of is t zelf maken?
Graag hoor ik goede tips en jullie ervaringen! Voor ik aan de slag ga.
Groeten,
Bram
110 ombouwen naar grijs
Re: 110 ombouwen naar grijs
Je mag bij mij wel een dak komen wisselen ik heb een 85 er met bultje op het dak
Hoi frank,
Hoezo dat dan? Moet t dak dan verhoogd worden? Ik dacht dat dat niet moest. Kan jij mj ook verder helpen met mijn andere vragen?
Bedankt!
Bram
Hoezo dat dan? Moet t dak dan verhoogd worden? Ik dacht dat dat niet moest. Kan jij mj ook verder helpen met mijn andere vragen?
Bedankt!
Bram
Met een volledig schot hoeft het dak niet verhoogd (en eventueel zou het kunnen dat je veren zo zijn dat je achter al hoog genoeg staat ... en dan dus afhankelijk van de precieze interpretatie van de regels - dus afhankelijk van het RDW-station/keurmeester/jouw overtuigingskracht.
Mocht je op een 30 cm schot en het niet verhoogde dak een grijs kenteken krijgen dan is het aan te bevelen de toestand van de auto bij de keuring uitvoerig te documenteren en vast te leggen met foto's etc -- mocht er later twijfel zijn heb je bewijs mbt de toestand tijdens het schouwen (en kan men dus niet met terugwerkende kracht moeilijk doen).
Het schot (volledig of 30 cm) mag van ongeveer ieder materiaal zijn (behalve dan dat er voor een ruit wel een maximum maat is), als het schot maar "vast" is gemonteerd (hier zijn wat versoepelingen, maar een evident makkelijk demontabel schot gaat mogelijk problemen geven).
D'r is overigens al heel veel geschreven, dus even rustig terugzoeken/terugbladeren kan je veel leren.
Marc
Mocht je op een 30 cm schot en het niet verhoogde dak een grijs kenteken krijgen dan is het aan te bevelen de toestand van de auto bij de keuring uitvoerig te documenteren en vast te leggen met foto's etc -- mocht er later twijfel zijn heb je bewijs mbt de toestand tijdens het schouwen (en kan men dus niet met terugwerkende kracht moeilijk doen).
Het schot (volledig of 30 cm) mag van ongeveer ieder materiaal zijn (behalve dan dat er voor een ruit wel een maximum maat is), als het schot maar "vast" is gemonteerd (hier zijn wat versoepelingen, maar een evident makkelijk demontabel schot gaat mogelijk problemen geven).
D'r is overigens al heel veel geschreven, dus even rustig terugzoeken/terugbladeren kan je veel leren.
Marc