Massa probleem v8 VERHOLPEN nieuw probleem(PJE)
Massa probleem v8 VERHOLPEN nieuw probleem(PJE)
Goedemorgen,
Afgelopen periode heb ik een ander gereviseerd 3.5v8 blok in de range van '73 gehangen.
Nu wilden we hem afgelopen dagen starten, wat hem helaas niet werd.
Als we hem wilde starten ging de startmotor heel langzaam rond en was de vonk heel zwak.
Met een startkabel op de min van de accu en op de startmotor bout gaat de startmotor goed rond maar wil de range niet aanslaan.
Nu heb ik gister nieuwe massakabels aangelegd met het resultaat dat het alleen maar minder is geworden.
Ik heb vanaf de min pool naar de koets een nieuwe kabel gemaakt en vanaf de startmotor naar het chassis (deze is wel wat lang ivm rvs headers die in de weg zitten).
Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand een idee?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2014 09:09 door Mathieu73.
Afgelopen periode heb ik een ander gereviseerd 3.5v8 blok in de range van '73 gehangen.
Nu wilden we hem afgelopen dagen starten, wat hem helaas niet werd.
Als we hem wilde starten ging de startmotor heel langzaam rond en was de vonk heel zwak.
Met een startkabel op de min van de accu en op de startmotor bout gaat de startmotor goed rond maar wil de range niet aanslaan.
Nu heb ik gister nieuwe massakabels aangelegd met het resultaat dat het alleen maar minder is geworden.
Ik heb vanaf de min pool naar de koets een nieuwe kabel gemaakt en vanaf de startmotor naar het chassis (deze is wel wat lang ivm rvs headers die in de weg zitten).
Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand een idee?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2014 09:09 door Mathieu73.
Re: Massa probleem v8
Ik zou de koets persoonlijk niet als massa gebruiken, slechte verbinding ivm gekitte/gespoten panelen.
Re: Massa probleem v8
ik leg altijd een kabel van de - naar de startmotormassa, naast de andere massakabels.
Het je de + verbindingen al gecheckt? Als de startmotor goed draait dan kun je de rest gaan uitsluiten.
* krijgt ie voldoende benzine?
* ontstekingstijd
* meet de spanning voor je bobine (9V of 12V bobine?), bij een 9V bobine moet er tijdens het starten accuspanning op staan, via je solenoid.
* etc etc.
sccs,
J.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2014 11:40 door sjeroens.
Het je de + verbindingen al gecheckt? Als de startmotor goed draait dan kun je de rest gaan uitsluiten.
* krijgt ie voldoende benzine?
* ontstekingstijd
* meet de spanning voor je bobine (9V of 12V bobine?), bij een 9V bobine moet er tijdens het starten accuspanning op staan, via je solenoid.
* etc etc.
sccs,
J.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2014 11:40 door sjeroens.
Re: Massa probleem v8
Benzine krijgt voldoende.
Edelbrock carb, en je ziet en hoort de benzine in de carb spuiten.
Ontstekingstijd zal niet heel precies staan, maar goed genoeg om te starten cq niet mooi lopen.
Ik heb een 12v bobine, welke tijdens het starten terugvalt naar 9v.
Hij vonkt ook niet, of heel erg zwak.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2014 13:17 door Mathieu73.
Edelbrock carb, en je ziet en hoort de benzine in de carb spuiten.
Ontstekingstijd zal niet heel precies staan, maar goed genoeg om te starten cq niet mooi lopen.
Ik heb een 12v bobine, welke tijdens het starten terugvalt naar 9v.
Hij vonkt ook niet, of heel erg zwak.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2014 13:17 door Mathieu73.
Re: Massa probleem v8
Je ziet iets over het hoofd, de massa van koets naar chassis, die zorgt rechts op de body mount onder het schutbord.
Origineel zit de min aan het chassis, en bij de genoemde body steun gaat een kort massa naar de body, op deze chassis steun komt ook een massa van de motor naar de genoemde steun.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Origineel zit de min aan het chassis, en bij de genoemde body steun gaat een kort massa naar de body, op deze chassis steun komt ook een massa van de motor naar de genoemde steun.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Massa probleem v8
Gister ook met massa van koets naar chassis geprobeerd.
Geen vonk.
Geen vonk.
Re: Massa probleem v8
Hij doet het, er miste een module bij de elektrische ontsteking,
Ze loopt echt als een zonnetje, super gaaf.
Enige probleem(PJE) wat ik nu heb is het volgende.
Ze wordt behoorlijk snel warm als de thermostaat erin zit.
Zodra deze eruit is dit probleem er niet.
Ik moet de nieuwe thermostaat nog testen of deze wel werkt.
Maar ik bedacht mij ook het volgende, misschien dat ie nog ontlucht moet worden.
Hoe moet ik de motor ontluchten.
Ik meen het volgende wel eens te hebben gehoord.
Voorkant opkrikken, kachel warm en vol, radiator dop open en expansievat open en motor starten.
Zodra er water uitkomt dichtdraaien.
Of is er nog iets simpeler?
Of heeft iemand nog een idee van het te warm worden.
Ze loopt echt als een zonnetje, super gaaf.
Enige probleem(PJE) wat ik nu heb is het volgende.
Ze wordt behoorlijk snel warm als de thermostaat erin zit.
Zodra deze eruit is dit probleem er niet.
Ik moet de nieuwe thermostaat nog testen of deze wel werkt.
Maar ik bedacht mij ook het volgende, misschien dat ie nog ontlucht moet worden.
Hoe moet ik de motor ontluchten.
Ik meen het volgende wel eens te hebben gehoord.
Voorkant opkrikken, kachel warm en vol, radiator dop open en expansievat open en motor starten.
Zodra er water uitkomt dichtdraaien.
Of is er nog iets simpeler?
Of heeft iemand nog een idee van het te warm worden.
Re: Massa probleem v8
Thermostaat verkeerd om gemonteerd, gaatje onder ipv boven.
Re: Massa probleem v8 VERHOLPEN nieuw probleem(PJE)
Gewoon een dike naar het frame/onderstel van de wagen leggen, en een dikke rechtsreeks naar de motor.
let op.....de motor heft aan de bestuurderskant een dike aarde aan de motor zitten, die gaat ook naar je motorkap toe.
let op.....de motor heft aan de bestuurderskant een dike aarde aan de motor zitten, die gaat ook naar je motorkap toe.
Re: Massa probleem v8
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Thermostaat verkeerd om gemonteerd, gaatje onder
> ipv boven.
Goed gemonteerd maar gaat niet open.
Getest met kokend water.
-------------------------------------------------------
> Thermostaat verkeerd om gemonteerd, gaatje onder
> ipv boven.
Goed gemonteerd maar gaat niet open.
Getest met kokend water.