Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Ik heb een gebruikte set SU's gekocht en heb deze met een service-kit (incl sproeiers) en een set nieuwe naalden weer in orde gemaakt. Geen speling op de assen van de gasklep en choke.
Nu herken ik de meeste aansluitpunten van deze SU's wel maar de vaccumaansluiting is me niet geheel duidelijk.
Bij de Solex gaat er van de LH carb bovenzijde een vacuumslang naar de vervroeger van de verdeler en er gaat een vacuumslang van de onderzijde Lh carb naar de achterzijde van dezelfde vervroegen op de verdeler.
De SU heeft echter maar 1 vacuumpunt, namelijk aan de onderzijde. Hoe sluit ik het vacuüm nu aan op mijn verdeler?
Heeft iemand een plaatje voor me? Ik heb gisteravond uren het web afgespeurd maar kan geen duidelijk plaatje of schema vinden.
RH SU:
Foto550-WBKH3BWW.jpg --> mod_embed_images_loadimage('09c4927e13291404cf805f444a7de063', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-WBKH3BWW.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-WBKH3BWW.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-WBKH3BWW.jpg', '', 17065845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LH SU:
Foto550-IGTCBSZ4.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51ebda66c26cc00ee015a7e92b29679e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-IGTCBSZ4.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-IGTCBSZ4.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-IGTCBSZ4.jpg', '', 17065845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
vacuumpunt LH SU:
Foto550-SGE38QZM.jpg --> mod_embed_images_loadimage('87754958fb032044979f061404ad1282', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-SGE38QZM.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SGE38QZM.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-SGE38QZM.jpg', '', 17065845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR groet,
Boelo
LR Defender 130 Td5 2003
Nu herken ik de meeste aansluitpunten van deze SU's wel maar de vaccumaansluiting is me niet geheel duidelijk.
Bij de Solex gaat er van de LH carb bovenzijde een vacuumslang naar de vervroeger van de verdeler en er gaat een vacuumslang van de onderzijde Lh carb naar de achterzijde van dezelfde vervroegen op de verdeler.
De SU heeft echter maar 1 vacuumpunt, namelijk aan de onderzijde. Hoe sluit ik het vacuüm nu aan op mijn verdeler?
Heeft iemand een plaatje voor me? Ik heb gisteravond uren het web afgespeurd maar kan geen duidelijk plaatje of schema vinden.
RH SU:
Foto550-WBKH3BWW.jpg --> mod_embed_images_loadimage('09c4927e13291404cf805f444a7de063', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-WBKH3BWW.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-WBKH3BWW.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-WBKH3BWW.jpg', '', 17065845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LH SU:
Foto550-IGTCBSZ4.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51ebda66c26cc00ee015a7e92b29679e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-IGTCBSZ4.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-IGTCBSZ4.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-IGTCBSZ4.jpg', '', 17065845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
vacuumpunt LH SU:
Foto550-SGE38QZM.jpg --> mod_embed_images_loadimage('87754958fb032044979f061404ad1282', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-SGE38QZM.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SGE38QZM.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-SGE38QZM.jpg', '', 17065845, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR groet,
Boelo
LR Defender 130 Td5 2003
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
De vervroeger word bij de SU alleen op de L carb aangesloten ( foto 3) . Vr gr Henk B.
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
hi Henk,
Dat is bij de Solex ook zo, maar die heeft er 2, zo ook de verdeler. De SU maar 1, dus wat doe ik met de overgebleven aansluiting op de verdeler??
Groeten Boelo
PS een duidelijk plaatje heeft nog altijd mijn voorkeur, iemand met SU's op zijn V8?
Henk Bossinade Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vervroeger word bij de SU alleen op de L carb
> aangesloten ( foto 3) . Vr gr Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2014 14:01 door Boelo.
Dat is bij de Solex ook zo, maar die heeft er 2, zo ook de verdeler. De SU maar 1, dus wat doe ik met de overgebleven aansluiting op de verdeler??
Groeten Boelo
PS een duidelijk plaatje heeft nog altijd mijn voorkeur, iemand met SU's op zijn V8?
Henk Bossinade Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vervroeger word bij de SU alleen op de L carb
> aangesloten ( foto 3) . Vr gr Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2014 14:01 door Boelo.
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Open laten. Dat is dus de atmosferische kant van het membraan.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Dank je Wim,
dus deze kan vervallen…
Foto550-NYJ4ZYZA.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e68781c45696166d515233e5df47d9ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-NYJ4ZYZA.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NYJ4ZYZA.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-NYJ4ZYZA.jpg', '', 17066096, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en deze blijft bestaan
Foto550-HLFYUOVX.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1609605cd43341256d73dd02a1249359', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-HLFYUOVX.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HLFYUOVX.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-HLFYUOVX.jpg', '', 17066096, 600, 600, 'Loading image ...', false);
?
Thanks en groet,
Boelo
dus deze kan vervallen…
Foto550-NYJ4ZYZA.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e68781c45696166d515233e5df47d9ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-NYJ4ZYZA.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NYJ4ZYZA.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-NYJ4ZYZA.jpg', '', 17066096, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en deze blijft bestaan
Foto550-HLFYUOVX.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1609605cd43341256d73dd02a1249359', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-HLFYUOVX.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HLFYUOVX.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-HLFYUOVX.jpg', '', 17066096, 600, 600, 'Loading image ...', false);
?
Thanks en groet,
Boelo
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Boelo,dat is helemaal juist. Echter de oranje klep (tussen de slang) zou ik ertussen uit halen . Dus alleen een slang tussen carb. en vacuum vervroeger. Vr gr Henk B.
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Met welke reden Henk? Het is toch een terugslag-klepje dat het vacuümbehoud in de lijn ondersteunt?
Groet Boelo
Groet Boelo
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Haal de klep compleet met slang er eens tussen uit en zuig aan het slangdeel wat aan de carb zit. Wat merk je ? Op je foto is te zien dat het oranje deel (met dist erop) naar de vacuumvervroeger wijst , en het zwarte deel (met carb erop) naar de carb.Dat zou dus goed moeten zijn ,maar toch werkt de klep niet op deze manier van aansluiten , dwz de vervroeger werkt ook niet .Wel als je de klep omdraait , maar dan duurt het heel lang(oranje klep = 30 +- 7,5 seconden) voordat de vervroeger weer naar 6 graden voor OT terug gaat na gasgeven. Het kan daardoor voorkomen dat de motor heel lang versneld blijft lopen . Ik heb geprobeerd de werking van de klep te begrijpen aan de hand van de orginele LR publicatie ''V8 Engine Tuning part 1'' (blz. 17). Daar schrijft men ''Colour End to Carburettor'' ,dus dist naar carburateur en carb naar vervroeger en plaatst er vervolgens een dwarsdoorsnede afbeelding naast die niet klopt met de beschrijving ! Bij de LR dealer in Breda begreep men de werking schijnbaar ook niet , want bij storing haalde de ene monteur gewoon een boortje door de klep en de andere verwijderde de klep meestal. Dit laatste heb ik een poosje geleden ook gedaan omdat de klep weer storing gaf.Toen ik mijn wagen(RAF met SU en carburateur rectrictors) kocht zat er een blauwe klep tussen en was aan beide kanten open ,waarschijnlijk ook doorgeboord. Dus ik een nieuwe (dure) blauwe klep ertussen gezet nadat ik de restrictors ook had verwijderd.Dat is een aantal jaren goed gegaan ,tot de blauwe klep storing gaf . Ik was er intussen ook achter gekomen dat er op mijn motor een oranje klep hoort te zitten.Dus heb ik een oranje klep gemonteerd en het was weer een poos goed,maar zoals ik al eerder zei heb ik hem nu verwijderd en rij zonder en dat bevalt heel goed.Er zijn verschillende kleuren klepjes,ieder met een andere ''Delay Time''. En ik weet dat ze allemaal heel duur zijn.Ik weet ook dat er diverse types vacuumvervroegers zijn en verschillende mechanische vervroegers in de ontsteking.Vr gr Henk B.
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Helder verhaal Henk, ik heb de auto nu net klaar staan voor het Bikkelweekend van de LRCH, dus ga nu niets meer experimenteren, maar wellicht morgen onderweg ga ik eens proberen wat het verschil is zonder klep.
Wat waren de symptomen van de storing die je aangaf?
Groeten Boelo
Wat waren de symptomen van de storing die je aangaf?
Groeten Boelo
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Boelo,in de klep zit ook nog een soort filter . Als deze verstopt zit blijft de vacuum vervroeger ''aangetrokken''.Mijn motor bleef daardoor lange tijd versneld stationair draaien.Als je slang dan aan de carberateurzijde los trok maakte dit niks uit , trok je de slang aan de vervroeger los , dan zakte gelijk het toerental naar stationair. Ik had wel geprobeerd om de klep door te spoelen met remreiniger, maar dat hielp niet.Waarschijnlijk werkt bij jouw de motor de vacuumvervroeger ook niet omdat hij immers verkeerd om zit.Of misschien is hij al ''doorgeboord'',net zoals bij mij de eerste.Vr gr Henk B.
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Hi Boelo, bellen is wat mislukt, maar als ik het lees denk ik dat ik wel weet waar het over ging.
Het is idd een filtertje met terugslagklepje (soort van flame-trap). Ik heb het bij de oude 3.5 ook gehad en deze zat ook redelijk dicht. Is dat het geval dan krijg je zoals Henk aangeeft een vertaagde (of geen) reactie op gas geven/minderen omdat de luchtstroom belemmerd wordt.
Aan de verdelerkant is de slang afgesloten door een membraam; dus er kan geen vuil in. Is m.i. dus geen probleem zijn als je het filter eruit haalt. In theorie kan het je een membraam kosten bij een backfire; maar dat heb ik irl nog nooit gehoord.
Wel een goede kwalitiet slang gebruiken; en liefst een kleine slanmgenklem eromheen. Vaak zie je dat mensen hem er zo los op zetten en dat is als het spul wat ouder wordt het steeds minder dicht en krijg je valse lucht en een slechte reactie vande vervroeger.
De aansluiting aan de verdelerkant hoort idd gewoon open te zijn (= referentiewaarde = atmosferische druk)
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
Het is idd een filtertje met terugslagklepje (soort van flame-trap). Ik heb het bij de oude 3.5 ook gehad en deze zat ook redelijk dicht. Is dat het geval dan krijg je zoals Henk aangeeft een vertaagde (of geen) reactie op gas geven/minderen omdat de luchtstroom belemmerd wordt.
Aan de verdelerkant is de slang afgesloten door een membraam; dus er kan geen vuil in. Is m.i. dus geen probleem zijn als je het filter eruit haalt. In theorie kan het je een membraam kosten bij een backfire; maar dat heb ik irl nog nooit gehoord.
Wel een goede kwalitiet slang gebruiken; en liefst een kleine slanmgenklem eromheen. Vaak zie je dat mensen hem er zo los op zetten en dat is als het spul wat ouder wordt het steeds minder dicht en krijg je valse lucht en een slechte reactie vande vervroeger.
De aansluiting aan de verdelerkant hoort idd gewoon open te zijn (= referentiewaarde = atmosferische druk)
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Henk Bossinade Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boelo,in de klep zit ook nog een soort filter .
> Als deze verstopt zit blijft de vacuum vervroeger
> ''aangetrokken''.Mijn motor bleef daardoor lange
> tijd versneld stationair draaien.Als je slang dan
> aan de carberateurzijde los trok maakte dit niks
> uit , trok je de slang aan de vervroeger los , dan
> zakte gelijk het toerental naar stationair. Ik had
> wel geprobeerd om de klep door te spoelen met
> remreiniger, maar dat hielp niet.Waarschijnlijk
> werkt bij jouw de motor de vacuumvervroeger ook
> niet omdat hij immers verkeerd om zit.Of misschien
> is hij al ''doorgeboord'',net zoals bij mij de
> eerste.Vr gr Henk B.
Ik ga het checken Henk, weet niet of het morgen al lukt want ik moet vroeg op pad om op tijd in Havelte te zijn, maar ik laat je weten hoe en wat!
Thanks en groet,
Boelo
-------------------------------------------------------
> Boelo,in de klep zit ook nog een soort filter .
> Als deze verstopt zit blijft de vacuum vervroeger
> ''aangetrokken''.Mijn motor bleef daardoor lange
> tijd versneld stationair draaien.Als je slang dan
> aan de carberateurzijde los trok maakte dit niks
> uit , trok je de slang aan de vervroeger los , dan
> zakte gelijk het toerental naar stationair. Ik had
> wel geprobeerd om de klep door te spoelen met
> remreiniger, maar dat hielp niet.Waarschijnlijk
> werkt bij jouw de motor de vacuumvervroeger ook
> niet omdat hij immers verkeerd om zit.Of misschien
> is hij al ''doorgeboord'',net zoals bij mij de
> eerste.Vr gr Henk B.
Ik ga het checken Henk, weet niet of het morgen al lukt want ik moet vroeg op pad om op tijd in Havelte te zijn, maar ik laat je weten hoe en wat!
Thanks en groet,
Boelo
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
G-men (Gargamel) Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hi Boelo, bellen is wat mislukt, maar als ik het
> lees denk ik dat ik wel weet waar het over ging.
> Het is idd een filtertje met terugslagklepje
> (soort van flame-trap). Ik heb het bij de oude 3.5
> ook gehad en deze zat ook redelijk dicht. Is dat
> het geval dan krijg je zoals Henk aangeeft een
> vertaagde (of geen) reactie op gas geven/minderen
> omdat de luchtstroom belemmerd wordt.
>
> Aan de verdelerkant is de slang afgesloten door
> een membraam; dus er kan geen vuil in. Is m.i. dus
> geen probleem zijn als je het filter eruit haalt.
> In theorie kan het je een membraam kosten bij een
> backfire; maar dat heb ik irl nog nooit gehoord.
> Wel een goede kwalitiet slang gebruiken; en liefst
> een kleine slanmgenklem eromheen. Vaak zie je dat
> mensen hem er zo los op zetten en dat is als het
> spul wat ouder wordt het steeds minder dicht en
> krijg je valse lucht en een slechte reactie vande
> vervroeger.
> De aansluiting aan de verdelerkant hoort idd
> gewoon open te zijn (= referentiewaarde =
> atmosferische druk)
Ha Gerrit,
In eerste instantie wilde ik graag weten wat te doen met het 'verlater-vacuum' dus het vacuüm aan de Dizzy zijde. Dat is beantwoord door Henk en Wim.
Ondertussen had ik in mijn zoektocht naar de juiste vacuumaansluiting voor de SU's al even contact gehad met BCCP en dat riep eigenlijk nog weer meer vragen op, vandaar mijn poging jou te bereiken. Zij stellen dat het de 2 vacuüm punten op mijn huidige Solexen de volgende zijn:
- vacuum-punt tussen gasklep en luchtfilter= vervroeging
- vacuum-punt tussen gasklep en inlaatspruitstuk= verlating
Dat zou betekenen dat in mijn geval de 'vacuüm-verlating' van de carb op de 'vervroegingszijde' van de verdeler is aangesloten en de ' vacuüm-vervroeging' van de carb op de 'verlatings-zijde' van de verdeler is aangesloten. Ik vind het allemaal wat verwarrend...
Straks met de SU's is er maar 1 vacuumpunt op de carb zelf en blijven er 2 aansluit mogelijkheden op de verdeler over en naar ik nu heb begrepen van jou, Wim en Henk moet ik dit 'vervroegingen-vacuum (volgens BCCP dus het verlating-vacuum) aansluiten op de buitenzijde vervroegingsunit van de verdeler.
Zo ga ik het doen en ik neem de tips van Henk mee omtrent het filter/terugslagklepje.
Morgen eerst maar eens een lekker stukkie modderen!
Cheerzz
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2014 22:34 door Boelo.
-------------------------------------------------------
> Hi Boelo, bellen is wat mislukt, maar als ik het
> lees denk ik dat ik wel weet waar het over ging.
> Het is idd een filtertje met terugslagklepje
> (soort van flame-trap). Ik heb het bij de oude 3.5
> ook gehad en deze zat ook redelijk dicht. Is dat
> het geval dan krijg je zoals Henk aangeeft een
> vertaagde (of geen) reactie op gas geven/minderen
> omdat de luchtstroom belemmerd wordt.
>
> Aan de verdelerkant is de slang afgesloten door
> een membraam; dus er kan geen vuil in. Is m.i. dus
> geen probleem zijn als je het filter eruit haalt.
> In theorie kan het je een membraam kosten bij een
> backfire; maar dat heb ik irl nog nooit gehoord.
> Wel een goede kwalitiet slang gebruiken; en liefst
> een kleine slanmgenklem eromheen. Vaak zie je dat
> mensen hem er zo los op zetten en dat is als het
> spul wat ouder wordt het steeds minder dicht en
> krijg je valse lucht en een slechte reactie vande
> vervroeger.
> De aansluiting aan de verdelerkant hoort idd
> gewoon open te zijn (= referentiewaarde =
> atmosferische druk)
Ha Gerrit,
In eerste instantie wilde ik graag weten wat te doen met het 'verlater-vacuum' dus het vacuüm aan de Dizzy zijde. Dat is beantwoord door Henk en Wim.
Ondertussen had ik in mijn zoektocht naar de juiste vacuumaansluiting voor de SU's al even contact gehad met BCCP en dat riep eigenlijk nog weer meer vragen op, vandaar mijn poging jou te bereiken. Zij stellen dat het de 2 vacuüm punten op mijn huidige Solexen de volgende zijn:
- vacuum-punt tussen gasklep en luchtfilter= vervroeging
- vacuum-punt tussen gasklep en inlaatspruitstuk= verlating
Dat zou betekenen dat in mijn geval de 'vacuüm-verlating' van de carb op de 'vervroegingszijde' van de verdeler is aangesloten en de ' vacuüm-vervroeging' van de carb op de 'verlatings-zijde' van de verdeler is aangesloten. Ik vind het allemaal wat verwarrend...
Straks met de SU's is er maar 1 vacuumpunt op de carb zelf en blijven er 2 aansluit mogelijkheden op de verdeler over en naar ik nu heb begrepen van jou, Wim en Henk moet ik dit 'vervroegingen-vacuum (volgens BCCP dus het verlating-vacuum) aansluiten op de buitenzijde vervroegingsunit van de verdeler.
Zo ga ik het doen en ik neem de tips van Henk mee omtrent het filter/terugslagklepje.
Morgen eerst maar eens een lekker stukkie modderen!
Cheerzz
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2014 22:34 door Boelo.
Re: Van Solex naar SU, vacuumvraagje.
Volgens mij heeft het ook te maken met de manier waarop de carbs werken. De SU is toch heel anders qua constructie als de oude solex carbs. Ook de weber500 die ik erop heb gezet had maar 1 vacuum aansluiting; en dat werkte prima !
Werking kun je heel eenvoudig checken door te kijken of hij vervroegd als je met de mond wat vacuum trekt aan de verdeler.
Werking kun je heel eenvoudig checken door te kijken of hij vervroegd als je met de mond wat vacuum trekt aan de verdeler.