Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Prikkers
Mijn motor houd in bij gasgeven. Ook als die warm is.
Hebben jullie een idee?
Heb een filmpje gemaakt
Alle tip/ideeën zijn welkom
Mijn motor houd in bij gasgeven. Ook als die warm is.
Hebben jullie een idee?
Heb een filmpje gemaakt
Alle tip/ideeën zijn welkom
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Martijn, volgens mij verwacht je iets te veel van die oude techniek. Ik heb de indruk dat je heel snel gas geeft, en de motor even doodvalt en daarna weer oppakt. Of zie ik dat verkeerd.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Klinkt als een beetje te weinig brandstof of te veel lucht Open filter?
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Zoals naamgenoot Wim Janssen al aangeeft, ik zie / hoor niets fouts.
Als je ineens keer een smoorklep (zoals jij doet) zo opentrekt, zeikt met zo'n carburateurtje ineens een straal benzine in het spruitstuk waardoor het blokje zich even verslikt.
Tis geen Cosworth injectie. . .
Mvg
Als je ineens keer een smoorklep (zoals jij doet) zo opentrekt, zeikt met zo'n carburateurtje ineens een straal benzine in het spruitstuk waardoor het blokje zich even verslikt.
Tis geen Cosworth injectie. . .
Mvg
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
verouderde techniek of niet, inhouden is nergens voor nodig, zal wel een vervuilde carburateur zijn, dat was bij mij het geval.
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Dat doet die van mij niet. Gas meteen open is meteen toeren maken.
Komt er zwarte rook uit de uitlaat? Dan krijg hij teveel benzine.
Misschien de carb opnieuw afstellen.
Anders misschien ergens een luchtlek.
Komt er zwarte rook uit de uitlaat? Dan krijg hij teveel benzine.
Misschien de carb opnieuw afstellen.
Anders misschien ergens een luchtlek.
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Ok, Bedankt voor de antwoorden. Iemand in de buurt van het westen van NL die veel verstand heeft van deze motoren met de dubbele weber, en die er straks misschien een keer naar wil kijken?
Carburateur is helemaal schoongemaakt,
Afstelling mbt de sproeiers heb ik geen kaas van gegeten.
Lucht lekkage/valse lucht? Waar zit de meeste kans op ontdekking, geloof spuiten met remmenreiniger?
Carburateur is helemaal schoongemaakt,
Afstelling mbt de sproeiers heb ik geen kaas van gegeten.
Lucht lekkage/valse lucht? Waar zit de meeste kans op ontdekking, geloof spuiten met remmenreiniger?
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Nee spuiten met carburateurreiniger.
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Garage 4x4 Katwijk krijgt elk blok mooi lopend. Vragen naar Ruud van Beelen.
Groet,
Martijn
Groet,
Martijn
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Is ook de garage waar ik mijn auto's laat keuren, is niet goedkoop maar wel goed en eerlijk.
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Klinkt mij in de oren als een ontsteking die niet helemaal op orde is; contactpunten al eens nagekeken/gesteld?
Heb ditzelfde eens gehad, en het hele probleem was opgelost met een setje nieuwe punten en condensator, na plaatsen van een electronische ontsteking nooit meer last gehad, en bij gas snel vol open altijd, ook bij puntenontsteking in goede orde, gelijk respons van het blok.
Heb ditzelfde eens gehad, en het hele probleem was opgelost met een setje nieuwe punten en condensator, na plaatsen van een electronische ontsteking nooit meer last gehad, en bij gas snel vol open altijd, ook bij puntenontsteking in goede orde, gelijk respons van het blok.
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Zitten nieuwe puntjes in en een nieuwe rotor.
Condensator is niet vernieuwd alleen
Condensator is niet vernieuwd alleen
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Problemen met de vacuumvervroeger?
Timing goed ingesteld?
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('589c5fbb5b8edd52d706d86558ee9ae6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17010159, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Timing goed ingesteld?
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('589c5fbb5b8edd52d706d86558ee9ae6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17010159, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Ik kan in t filmpje niet zien welk luchtfilter er achter zit.
Maar bij een te lage aanzuigweerstand zeg maar zonder filter krijg je ook zo'effect.
Daarnaast zijn er mogelijkheden met de timing door het niet werken van de onstekings vervroeging of ontbreken van het vacuum slangetje. ( kan ik ook niet zien)
Overigens is bij dit type carburetor de full throttle injector vaak wel heel kwistig met brandstof wat ook kan zorgen voor een foute verhouding.
Greetz
Maar bij een te lage aanzuigweerstand zeg maar zonder filter krijg je ook zo'effect.
Daarnaast zijn er mogelijkheden met de timing door het niet werken van de onstekings vervroeging of ontbreken van het vacuum slangetje. ( kan ik ook niet zien)
Overigens is bij dit type carburetor de full throttle injector vaak wel heel kwistig met brandstof wat ook kan zorgen voor een foute verhouding.
Greetz
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Het originele luchtfilter met de aanzuigbuis links voorin.
En een schoon element
Vacuüm vervroeger werkt als je eraan zuigt.
Ik zal nog eens alle slangen controleren.
En een schoon element
Vacuüm vervroeger werkt als je eraan zuigt.
Ik zal nog eens alle slangen controleren.
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Vandaag heb ik mijn Series III uit 1973 ook weer eens gestart............
Loopt lekker rustig, maar als ik de hendel aan de carb ineens echt helemaal naar beneden beweeg en er dus een flinke dot benzine in laat lopen, dan heeft de motor ook even nodig om die slok te verwerken. Het is alleen veel minder dan bij jouw auto. Denk dan toch dat je de carbs iets moet bijstellen.
Ik denk dat je met de hand de gaskraan verder open zet dan wanneer je dat via het gaspedaal doet.
Er komt nadat je veel gas hebt gegeven via de hendel toch wel even donkere rook uit de uitlaat?
Loopt lekker rustig, maar als ik de hendel aan de carb ineens echt helemaal naar beneden beweeg en er dus een flinke dot benzine in laat lopen, dan heeft de motor ook even nodig om die slok te verwerken. Het is alleen veel minder dan bij jouw auto. Denk dan toch dat je de carbs iets moet bijstellen.
Ik denk dat je met de hand de gaskraan verder open zet dan wanneer je dat via het gaspedaal doet.
Er komt nadat je veel gas hebt gegeven via de hendel toch wel even donkere rook uit de uitlaat?
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Morgen komt de nieuwe tank en gaskabel. Kan dan eindelijk goed testen.
Vwb de carburateur. Wat kan daar aan afgesteld worden?
Vwb de carburateur. Wat kan daar aan afgesteld worden?
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
mvd1968 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vwb de carburateur. Wat kan daar aan afgesteld
> worden?
Bij de 32/34DMTL kan alleen de stationair luchtschroef versteld worden. Deze zit in de voet van de carb aan de kant van de fuel shut-off solenoid.
Dit is een luchtsproeier en geen brandstofsproeier dus als je deze uitdraait(linksom) dan komt er meer lucht bij het stationair mengsel(wordt armer) en bij indraaien dus rijker. Is dus alleen voor stationair en heeft bij geopende gaskleppen geen invloed.
Alle andere veranderingen in mengsel moet je doen door andere primaire en secundaire sproeiers en emulsiebuizen te monteren.
Als ik het filmpje zo bekijk heb je twee mogelijkheden.
1:Een overschot aan brandstof doordat de acceleratiepomp een dikke dot brandstof inspuit omdat je het gas in 1 keer open gooit.
2:Een tekort aan brandstof als je het gas 1 een keer open gooit omdat de acceleratiepomp juist niet doet wat hij moet doen.
Zoals al eerder gevraagd door andere prikkers: Komen er zwarte pluimen uit de uitlaat als je dit doet?
Verder zou je de zwarte elleboog even kunnen verwijderen en dan in de carb kijken als je in 1 keer het gas open gooit.
Als er dan een dot brandstof in wordt gespoten weet je iig dat het een overschot is en niet een tekort. Kijk dan wel uit voor eventuele backfires want dan heb je geen wenkbrauwen meer.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('233018048bcc82027bb0bb808ed485f1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17012426, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('08064cbdb7ed22ece7206c1f173b9972', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17012426, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Vwb de carburateur. Wat kan daar aan afgesteld
> worden?
Bij de 32/34DMTL kan alleen de stationair luchtschroef versteld worden. Deze zit in de voet van de carb aan de kant van de fuel shut-off solenoid.
Dit is een luchtsproeier en geen brandstofsproeier dus als je deze uitdraait(linksom) dan komt er meer lucht bij het stationair mengsel(wordt armer) en bij indraaien dus rijker. Is dus alleen voor stationair en heeft bij geopende gaskleppen geen invloed.
Alle andere veranderingen in mengsel moet je doen door andere primaire en secundaire sproeiers en emulsiebuizen te monteren.
Als ik het filmpje zo bekijk heb je twee mogelijkheden.
1:Een overschot aan brandstof doordat de acceleratiepomp een dikke dot brandstof inspuit omdat je het gas in 1 keer open gooit.
2:Een tekort aan brandstof als je het gas 1 een keer open gooit omdat de acceleratiepomp juist niet doet wat hij moet doen.
Zoals al eerder gevraagd door andere prikkers: Komen er zwarte pluimen uit de uitlaat als je dit doet?
Verder zou je de zwarte elleboog even kunnen verwijderen en dan in de carb kijken als je in 1 keer het gas open gooit.
Als er dan een dot brandstof in wordt gespoten weet je iig dat het een overschot is en niet een tekort. Kijk dan wel uit voor eventuele backfires want dan heb je geen wenkbrauwen meer.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('233018048bcc82027bb0bb808ed485f1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17012426, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('08064cbdb7ed22ece7206c1f173b9972', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17012426, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Zou het ontbreken van de solenoid voor de carb vent er iets mee te maken kunnen hebben?
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Nee, volgens mij niet. Zoals ik al eens schreef is dat ding geboren uit een milieu eis en dient hij alleen voor de vlotterkamer ventilatie.
Onbekrachtigd(kontakt uit) gaan de benzine dampen uit de vlotterkamer naar een koolstoffilter dat tegen het schutbord zit en bekrachtigd ventileert hij gewoon naar de venturi.
Jij mist de plunjer uit die solenoid dus ventileert hij altijd naar de venturi ook als het kontakt uit staat. Bij lopende motor is het dus gewoon zoals het hoort.
De eerst 32/34DMTL carbs van de 2,25 petrol hadden die solenoid ook helemaal niet.
Edit: Ik zeg het verkeerd. Jij mist de plunjer dus bij jou ventileert hij altijd allebei de kanten op.
Maar voor de brandstof voorziening mag dat totaal geen invloed hebben al zou hij nu misschien wel valse lucht kunnen zuigen via de slang tule van de vlotterkamer ventilatie. Waar heb je die op aangesloten? of is die gewoon open?
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0157869524bebfe6faa6d89f2aa33527', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17012477, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('533988c74a38807c7e4e60fe1a5ec274', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17012477, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2014 11:36 door Eric&Betty Boop.
Onbekrachtigd(kontakt uit) gaan de benzine dampen uit de vlotterkamer naar een koolstoffilter dat tegen het schutbord zit en bekrachtigd ventileert hij gewoon naar de venturi.
Jij mist de plunjer uit die solenoid dus ventileert hij altijd naar de venturi ook als het kontakt uit staat. Bij lopende motor is het dus gewoon zoals het hoort.
De eerst 32/34DMTL carbs van de 2,25 petrol hadden die solenoid ook helemaal niet.
Edit: Ik zeg het verkeerd. Jij mist de plunjer dus bij jou ventileert hij altijd allebei de kanten op.
Maar voor de brandstof voorziening mag dat totaal geen invloed hebben al zou hij nu misschien wel valse lucht kunnen zuigen via de slang tule van de vlotterkamer ventilatie. Waar heb je die op aangesloten? of is die gewoon open?
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0157869524bebfe6faa6d89f2aa33527', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17012477, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('533988c74a38807c7e4e60fe1a5ec274', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17012477, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2014 11:36 door Eric&Betty Boop.
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, volgens mij niet. Zoals ik al eens schreef is
> dat ding geboren uit een milieu eis en dient hij
> alleen voor de vlotterkamer ventilatie.
> Onbekrachtigd(kontakt uit) gaan de benzine dampen
> uit de vlotterkamer naar een koolstoffilter dat
> tegen het schutbord zit en bekrachtigd ventileert
> hij gewoon naar de venturi.
> Jij mist de plunjer uit die solenoid dus
> ventileert hij altijd naar de venturi ook als het
> kontakt uit staat. Bij lopende motor is het dus
> gewoon zoals het hoort.
> De eerst 32/34DMTL carbs van de 2,25 petrol hadden
> die solenoid ook helemaal niet.
>
> Edit: Ik zeg het verkeerd. Jij mist de plunjer dus
> bij jou ventileert hij altijd allebei de kanten
> op.
> Maar voor de brandstof voorziening mag dat totaal
> geen invloed hebben al zou hij nu misschien wel
> valse lucht kunnen zuigen via de slang tule van de
> vlotterkamer ventilatie. Waar heb je die op
> aangesloten? of is die gewoon open?
Na het op tijd zetten van de ontsteking loopt die al een stuk beter.
Lastig afstellen, met een heeft het lamp weinig zin volgens mij.
Op het gehoor afgesteld. Hij hikt nog iets bij veel gas geven maar er is nu prima mee te rijden.
20-2 de rdw keuring. Daarna maar eens kijken of ik de carb/ontsteking nog beter kan krijgen.
Bedankt voor de goede adviezen. !
-------------------------------------------------------
> Nee, volgens mij niet. Zoals ik al eens schreef is
> dat ding geboren uit een milieu eis en dient hij
> alleen voor de vlotterkamer ventilatie.
> Onbekrachtigd(kontakt uit) gaan de benzine dampen
> uit de vlotterkamer naar een koolstoffilter dat
> tegen het schutbord zit en bekrachtigd ventileert
> hij gewoon naar de venturi.
> Jij mist de plunjer uit die solenoid dus
> ventileert hij altijd naar de venturi ook als het
> kontakt uit staat. Bij lopende motor is het dus
> gewoon zoals het hoort.
> De eerst 32/34DMTL carbs van de 2,25 petrol hadden
> die solenoid ook helemaal niet.
>
> Edit: Ik zeg het verkeerd. Jij mist de plunjer dus
> bij jou ventileert hij altijd allebei de kanten
> op.
> Maar voor de brandstof voorziening mag dat totaal
> geen invloed hebben al zou hij nu misschien wel
> valse lucht kunnen zuigen via de slang tule van de
> vlotterkamer ventilatie. Waar heb je die op
> aangesloten? of is die gewoon open?
Na het op tijd zetten van de ontsteking loopt die al een stuk beter.
Lastig afstellen, met een heeft het lamp weinig zin volgens mij.
Op het gehoor afgesteld. Hij hikt nog iets bij veel gas geven maar er is nu prima mee te rijden.
20-2 de rdw keuring. Daarna maar eens kijken of ik de carb/ontsteking nog beter kan krijgen.
Bedankt voor de goede adviezen. !
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Ik heb wel het nieuwe filter element en de aanzuigbuis van de 2.5 na gebruikt. Neem niet aan dat dit een probleem is?
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Het papieren filter element voor de diesel en de petrol zijn dezelfde dus dat geeft geen probleem.
Ik gebruik hetzelfde filter in mijn serie 2a. Ik kon ook totaal geen verschil in mengsel zien op mijn AFR-meter toen ik overstapte van het oliebadfilter naar het papier filter.
Ik schreef trouwens eerder dat de stationair mengsel schroef een luchtschroef is,maar dat is niet waar.
Ik heb het nog ff bij mijn eigen carb gecontroleerd en als ik hem inschroef wordt het mengsel armer en bij uitschroefen rijker. Het is dus toch een brandstof regel schroef.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5c1ea5446642ddf12567603dd25f58a8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17060673, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('4328a6f248a65603a6408dbb99f17c75', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17060673, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik gebruik hetzelfde filter in mijn serie 2a. Ik kon ook totaal geen verschil in mengsel zien op mijn AFR-meter toen ik overstapte van het oliebadfilter naar het papier filter.
Ik schreef trouwens eerder dat de stationair mengsel schroef een luchtschroef is,maar dat is niet waar.
Ik heb het nog ff bij mijn eigen carb gecontroleerd en als ik hem inschroef wordt het mengsel armer en bij uitschroefen rijker. Het is dus toch een brandstof regel schroef.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5c1ea5446642ddf12567603dd25f58a8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17060673, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('4328a6f248a65603a6408dbb99f17c75', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17060673, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
dubbel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2014 14:52 door mvd1968.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2014 14:52 door mvd1968.
Re: Motor 2.25 benzine houd in bij gasgeven.
Als ik overwil stappen naar een elekronische ontsteking voor de 2.25 11H motor, wat heb ik dan nodig.
Heb het idee dat mijn ontsteking niet zo braaf meer is, hoor een fluit/gierend geluid bij de ontsteking unit vandaan komen.
Maakt het nog uit of het een lucas of dulcier is? Ik heb nu blijkbaar een dulcier ontsteking erin zitten.
Wat adviseren jullie?
Google search gaf me deze site
[www.simonbbc.com]
Heb het idee dat mijn ontsteking niet zo braaf meer is, hoor een fluit/gierend geluid bij de ontsteking unit vandaan komen.
Maakt het nog uit of het een lucas of dulcier is? Ik heb nu blijkbaar een dulcier ontsteking erin zitten.
Wat adviseren jullie?
Google search gaf me deze site
[www.simonbbc.com]