ombouw naar 45km voertuig

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
bertus

ombouw naar 45km voertuig

Bericht door bertus »

kan je een def 90" ombouwen naar een 45km voertuig,zo ja hoe , en mag dat
sjeroens

Re: ombouw naar 45km voertuig

Bericht door sjeroens »

Je kunt een 90 ook ombouwen naar een door water aangedreven pulsjet straaljager.
Maar alle gekheid op een stokje,
Hier
een hoop leesvoer.
sccs,
J
lubbie

Bericht door lubbie »

is eigenlijk heel simpel:

Je stuurt naar het RDW
afdeling VRD
postbus 30000
9640 RA

Al je papieren en je kentekenplaten op met daarbij een brief met het verzoek tot buiten registratie stellen van het kenteken
hierbij geef je aan dat je het voertuig wil laten omkeuren naar voertuig beperkte snelheid en dan catergorie T5 (bosbouw)
categorie is belangrijk omdat je voor T5 geen aanpassingen aan de auto hoeft te doen kwa snelheid beperking (voor bosbouw is het volle vermogen van de auto nodig)

(bij somige keuringsstations van het RDW willen ze wel dat je een trekinrichting aan de achterzijde hebt bv een trekhaak en een trekinrichting aan de voorzijde niet zijnde een trekhaak (trekhaak voor zien ze niet als trek maar als duw inrichting) maar bv een lier ook moet de auto voorzien zijn van agrari culturele banden (mud of AT)
.
Dan wacht je op de retourbrief van het RDW (3 tot 5 werkdagen )en gaat ondertussen naar de auto accessoire shop om een afgeknopte driehoek te halen en te monteren.
Als de brief er is maak je een afspraak bij een rdw keuringsstation of je kan tot 13.00 uur ook zonder afspraak daar te recht maar dan kan het nogal eens wat tijd kosten.
bij het keuringsstation wordt de auto gekeurd (10 aspecten keuring zie site RDW) dit is ongeveer gelijk aan de APK (dit moet altijd ook al is de auto net voorzien van een nieuwe APK !

Als de auto is gekeurd krijg je van de keurmeester een bewijs mee dat je auto is gekeurd en je hiermee kan je rijden zorg wel voor dat je je verzekering wijzijgd naar land bouw voertuig.

Als je dan nog wenst kun je een aanvraag (schriftelijk) indienen voor GV Platen maar dit is niet noodzakelijk. en de kop gaf je aan 45 km voertuig echter mag je maar 25 km per uur rijden met een voertuig beperkte snelheid ! hoe hard je rijd is en blijft altijd de verantwoordelijkheid van de bestuurder. je kan immers toch niet geflitst worden zonder kenteken.

Succes
en
lumberjack

Bericht door lumberjack »

en dan krijg je de vraag meneer wat voor bedrijf heeft u dat u een bosbouw voertuig nodig heeft.
ach trekkers krijgen straks ook een kenteken dus hang je weer.

maar ach proberen kan altijd
lubbie

Bericht door lubbie »

Dat is ook niet het enige:

PVDA heeft een wedsvoorstel in gediend voor boeren belasting ( alle agrarische voertuigen die gebruik van de weg maken)
en in de meeste APV (Algemene plaatselijke verorderingen) staat dat je een on gekentekend voertuig niet aan de openbare weg mag stallen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2014 16:48 door lubbie.
Justus Christus

Bericht door Justus Christus »

Algemene Plaatselijke Verordening.

En ik weet niet hoe het in andere delen van het land is, maar ik zit zo ongeveer dagelijks achter een trekker o.i.d. zonder kenteken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2014 14:41 door Justus Christus.
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

www.dommevragen.nl
Justus Christus

Bericht door Justus Christus »

Waar vind jij een vraag in mijn bericht?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2014 15:32 door Justus Christus.
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

ik had het over Bertus....ik ben misschien erg lullig als ik zeg dat je deze informatie nu overal op het internet vind. de tv heeft er een stukje over gedaan en alle informatie is helemaal nu goed voorhanden. een laro is net als elke andere wagen op dit punt.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Ik krijg nu weer lunchbus rillingen...... die dingen gaan 35km/h en je komt er niet voorbij.....
laro

Bericht door laro »

Hoi,de nieuwere trekkers lopen gemakkelijk 50 km/uur en die zijn niet gemakkelijk in te halen op een provinciale weg zeker niet als er een aanhanger achter zit,rij zelf ook regelmatig met de trekker op de weg,moet vaak mijn hoofd vasthouden om wat voor een stunts er uitgehaald worden om me voorbij te komen,ik ga wel aan de kant staan als de rits autos te lang achter mij wordt;
Larofun

Bericht door Larofun »

goh die site bestaat echt.......

[dommevragen.nl]
Pike

Bericht door Pike »

En ook de laatste pagina van het internet.

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4a3402af6c45e60652b5787a3abac284', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16984817, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
Hans

Bericht door Hans »

Hoe zit dat dan later: kun je je Laro als die 40 jaar is weer gewoon op kenteken krijgen of wordt dat dan een nieuwe "datum eerste toelating"?
Plaats reactie