Timing Belt Kit 300Tdi

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
disco ronl

Timing Belt Kit 300Tdi

Bericht door disco ronl »

Hoi,
in een Timing Belt Kit 300Tdi zit een Dayco riem, de hele kit is goedkoper dan een losse 'Genuine' riem.
TIMINGKIT300L - Timing Belt Kit - 300TDI later type
RR1092G - Timing Belt - Genuine - 300TDI

wat is nu te adviseren?
beter een Genuine of is die Dayco goed genoeg.

of zijn er nog betere opties?

Moet je bij een distributie riem wissel ook de CRANKSHAFT PULLEY vervangen?

het gaat een de versie na modificatie: opstaande randen op de pully en niet op de idler en tensioner

----------------------------------------------
Mvg Ronald - Disco1 300TDi - '97
Mud Machine

Re: Timing Belt Kit 300Tdi

Bericht door Mud Machine »

Dayco is prima. Zou me niet verbazen als die "Genuine" daar ook gemaakt wordt.

Pulley vervangen als dat nog de oude versie is of als het opstaande randje los zit. Verder ook looprol en spanrol (let op het ringetje). Ga na of je de set met modificatie nodig hebt (zie link)

Verder ook de keerringen en vergeet ook niet de o-ring om de krukas! 9 vd 10 doen dit niet en kan voor olielekkage zorgen als je het niet doet.

Succes

[forums.lr4x4.com]

[forums.lr4x4.com]

[trailerfitterstoolbox.blogspot.nl]

[www.glencoyne.co.uk]

[www.mud-club.com]
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

De enige set die ik gebruik is de STC4096L en dat is de beste, zit alles in, incl. de one-piece crankshaft pully. Dat is een uit 1 stuk gegoten pully dus daar kan geen randje meer van afbreken, kun je meteen de voorste krukas keerring preventief vervangen, de ERR4575G, alles bestel ik via lrdirect.com. Paddock kan natuurlijk ook.

Gr, Bart
disco ronl

Bericht door disco ronl »

Hoi Bart,
op lrdirect lopen de prijzen van 40 to 134 pond afhankelijk van de leverancier/fabrikant
[www.lrdirect.com]

welke neem jij dan?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2014 16:17 door disco ronl.
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Staat eigenlijk duidelijk achter wat het is. OEM wil zeggen gemaakt door een fabrikant die ook origineel voor land rover fabriceert.
OEM staat voor Original Equipment Manufacturer.

De OEM kits van Beamach en Britpart zouden dus dezelfde onderdelen moeten hebben. OEM spul maar dan in hun eigen verpakking. Of er terecht OEM beweerd wordt blijft een vraag.

Voor die LR verpakking betaal je dus grofweg €80,=
Erik One-ten+LW op 't werk

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Ik gebruik altijd de Dayco sets. Niks mis mee. Diverse keren mijn eigen 300 gedaan, een hoop 2.5's.

Grtz. Erik

Bart van Dessel

Ik heb altijd nog de goedkoopste gepakt, nooit een probleem mee gehad. Riem is van Dayco,

Gr Bart
Arthur Verhalle

Bericht door Arthur Verhalle »

Misschien een wat rare opmerking, maar, als je de distributieriem gaat vernieuwen en je bestelt daarvoor een setje, dan krijg je toch alleen een riem en eventueel de verbeterde spanrollen? De crankshaft-pulley heeft daar mijns inziens niet zoveel mee te maken, of het ding moet sneuvelen tijdens het verwijderen....

Arthur
Bart van Dessel

9 van de 10 heeft nog de oude pully op de krukas, dus daarom bestel ik altijd deze set. Als er toch een nieuwe opzit dan wordt die meestal door de klant aan mij geschonken vanwege het toch al lage tarief van mij..

Gr, Bart
Plaats reactie