andere motor voor landrover 110 (defender)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rinyverhoef@upcmail.nl

andere motor voor landrover 110 (defender)

Bericht door rinyverhoef@upcmail.nl »

Goedenavond. Wie kan mij vertellen welke Rover motoren allemaal passen in een 110 van 1983.
Er zit al een benzine motor in V8 met een lt 95 versnellingsbak.
Ik wil beide vervangen eigenlijk.
Mij voorkeur gaat uit naar een zo jong mogelijk model.
Alvast hartelijk bedankt.

Riny
Raymond

Re: andere motor voor landrover 110 (defender)

Bericht door Raymond »

[landrover.startpagina.nl]
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Riny,

De "jongste" LandRover motor die in een 110 past is de Td5 (het makkelijkst als je een donor hebt en dus de bijpassende versnellingsbak en ECU etc).
Nog jonger en het wordt een "Ford" = Puma. De V8 is overigens eigenlijk helemaal geen Rover-motor maar een Amerikaan.

Marc
Dirko

Bericht door Dirko »

hallo,
ik ben Dirko.
Heb een LaRo 110 1984 Tdi 2.5 waar ik 8 x mee TransAfrica was. Met Aircamping daktent, watertanks en extra dieseltanks. Se ellende met de islam daar maakt het verder tye gevraalijk helaas.. dus einde verhaal. vwb Afrika.
Ik ben nu de kar aan het renoveren. Onderstel en carrosserie zijn nu technisch grotendeels klaar. Van remschijven, remleidingen tot silentblocks, deuren, banden, velgen; van alles. zelfs nieuwe schokbrekers,,
banden alles, alles, de hele reutemeteut. Was een gigaklsu, maar nu klaar.
Ik zoek nu een bedrijf dat de motor een TDi met nieuwe turbo, kan revideren, ruilen of vervangen (..!.) door een b.v. Merecedes of nieuwere LaRo diesel (Duitsland Euro IV), kan inbouwen en / of ook het interieur kan afwerken met b.v. recaro stoelen en compleet leef interieur. De auto moet op DE kenteken gaan rijden vanwege de vele belastingvoordelen in Duitsland. (ik heb daar een adres)

En daarna:

In tweede phase opbouw als projekt tot: [www.lelycampers.nl]

Tevens zoek ik een soort 'chef' of projektmanager die tegen vergoeding dit 'projektje' wil gaan begeleiden.

We hopen iemand te vinden die dat kan en wil..
mvg
dirko
roger@4x4factor.nl

Bericht door roger@4x4factor.nl »

Alles is mogelijk, maar of het economisch de verstandigste oplossing zal zijn?

voor Duitsland zit je met een toelatingsprobleem, ze zijn dat wat strikter en moeilijker dan hier, en zeker dan in sommige andere landen. Zomaar een andere motor in een auto wordt dat (bijna) niet geaccepteerd.

Ook kun je je afvragen of zoveel ombouwen wel verantwoord is kwa kosten, of dat je niet beter gelijk een puma kunt kopen.

Ene Td5 kan wel, maar is Euro3, belastingtechnisch blijft het ook na montage van een kat en DPF een euro 3 en dus blijf je daarvoor belasting betalen.

Maar neem eens contact met me op, met meer info kunnen we gedetailleerder bekijken wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Groetjes
Roger
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Ook al heb je een Duits (post) adres, als je regelmatig met een Duitse auto in de straat staat, heb je de douane zo aan de deur. Die weten je te vinden, gegarandeerd.

Ik weet van iemand bij ons in het dorp die een Duitse bedrijfswagen had met Duits kenteken, maar hij is zo gek geworden van de Douane, dat zijn baas toch maar een auto in Nederland in de Lease heeft genomen.

Dit grapje is al door velen geprobeerd en voor een groot deel daarvan is dit vreselijk duur geworden.

Mijn advies, niet doen,

Jos
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook al heb je een Duits (post) adres, als je
> regelmatig met een Duitse auto in de straat staat,
> heb je de douane zo aan de deur. Die weten je te
> vinden, gegarandeerd.
>
> Ik weet van iemand bij ons in het dorp die een
> Duitse bedrijfswagen had met Duits kenteken, maar
> hij is zo gek geworden van de Douane, dat zijn
> baas toch maar een auto in Nederland in de Lease
> heeft genomen.
>
> Dit grapje is al door velen geprobeerd en voor een
> groot deel daarvan is dit vreselijk duur
> geworden.
>
> Mijn advies, niet doen,
>

Jos,

Ik weet niet hoe snel die douane is maar er stond hier maanden een eerlijke Franse auto op de stoep: geen douane gezien (wel eens een passerende politie-auto maar nooit enige vraag en/of ander ongemak).
De auto was van mijn broertje en was geheel legitiem hier want mijn broertje woont duurzaam buitenslands (overigens niet in Frankrijk).
Anderhalve straat verder staat ook nogal duurzaam een 4x4 in de duurdere luxere klasse, eerst langere tijd een RangeRover, daarna een Volvo Xveel, met Tsjechische nummerplaten, en deze auto is daar niet geparkeerd voor de parkeer-tarieven maar om gebruikt te worden -- ik heb er niet ieder moment zicht op maar ook daar heb ik nooit iets van controle gezien.

Misschien zijn ze beter gaan opletten, misschien gebruiken ze ook aanvullende info, maar alleen op basis van de "vreemde" platen lijkt het niet te gaan.
Overigens zijn er samenhangende voorwaarden die wel een 100% legitiem resultaat geven, als ik emigreer dan krijg ik toch immers ook "vreemde" platen, na emigratie ben je niet verbannen: familie en vriendenbezoek mag gewoon.
En wie er in de grensstreek een vriend of vriendin van over de grens heeft heeft ook reglmatig "vreemde" platen voor de deur.

Marc
Plaats reactie