Britpart ABS sensor ingebouwd

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

Britpart ABS sensor ingebouwd

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb een Disco TD5 waar bij de linker ABS sensor kapot was, ik heb nu een nieuwe Britpart sensor ingebouwd, jazeker van Britpart, en hij doet het perfect! Net flink in de blubber gezeten en de TC en ABS werken als een gek. Nu alleen afwachten voor hoelang. Maar als ie kapot gaat dan is het nog niet zo'n probleem als bijvoorbeeld een krukas keerring.

Gr, Bart
JanTD5

Re: Britpart ABS sensor ingebouwd

Bericht door JanTD5 »

Zo doe ik het ook Bart, wat echt goed moet zijn of een hoop werk is daar gaat een oem of genuine in. Iets kleins, ongevaarlijk op de weg en eenvoudig te vervangen dan durf ik best een Britpartje in te bouwen.

Groet Jan
Bart van Dessel

Met een beetje oefening is een sensor vervangen in een half uurtje te doen. Remklauw en remschijf moeten er wel even vanaf. Maar bij zoiets zie ik er wel een uitdaging in om Britpart te nemen. Er zijn nog wel meer dingen die gewoon prima zijn van BP.

Gr, Bart
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Ja dat klopt.

Groet Jan
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Sensor is zo weer verwisseld, mogelijk is het zelfs een wabco onderdeel, Britpaart heeft van tijd tot tijd gewoon onderdelen van de origineele fabrikant, toch is dat vaker niet dan wel, en het meeste dat ik van britpart heb gehad was troep, Misschien als hun quality control verbeterd dat het in de toekomst de moeite waard is.

sensor van wabco origineel is stervens duur, die van britpart wordt gezien de functie wel interesant.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Tsja, en het is toch gewoon een simpele hall sensor, daar kan niet zo veel aan fout gaan denk ik.
Victor

Bericht door Victor »

Linker abs sensor is bij mijn disco td5 ook kapot. Heb hier al een nieuwe naaf met lagers en sensor liggen (wiellager was ook op). Maar nu zie ik in de beschrijving van britpart dat je de centerbold met 500nm moet vast zetten. Dat is best veel
Bart van Dessel

Ja dat klopt. Is best veel ja.

Gr bart
Plaats reactie