Motornummer 3.5 V8
Motornummer 3.5 V8
Hallo,
Ik ben René woonachtig in Roodeschool en ik volg al jaren dit forum.
Sinds een aantal maanden ben ik bezig met een motorconversie.
Mijn 2.5 NA heeft plaats gemaakt voor een 3.5 V8.
Deze ligt nu in mijn LR 110 uit 1986. (militair)
Ik probeer mijn motornummer van de V8 te achterhalen. (kan hier op het web niets over vinden)
Deze is 34138048F.
Iemand hier een idee?
Graag jullie reacties.
Groet,
Rene
Ik ben René woonachtig in Roodeschool en ik volg al jaren dit forum.
Sinds een aantal maanden ben ik bezig met een motorconversie.
Mijn 2.5 NA heeft plaats gemaakt voor een 3.5 V8.
Deze ligt nu in mijn LR 110 uit 1986. (militair)
Ik probeer mijn motornummer van de V8 te achterhalen. (kan hier op het web niets over vinden)
Deze is 34138048F.
Iemand hier een idee?
Graag jullie reacties.
Groet,
Rene
Re: Motornummer 3.5 V8
Volgens onderstaande links is het een laag compressie blok met carburateurs uit een Range Rover.
[www.v8register.net]
[www.rimmerbros.co.uk]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
[www.v8register.net]
[www.rimmerbros.co.uk]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Motornummer 3.5 V8
Hallo Wim,
Bedankt voor je reactie.
Ik zie mijn motornummer er niet bij staan.
Of zie ik het misschien verkeerd. (zijn het motorreeksen)
Het zou volgens de verkoper een Defender blok zijn uit 1993 (gerenomeerd bedrijf)
Graag je reactie.
Groet René
Bedankt voor je reactie.
Ik zie mijn motornummer er niet bij staan.
Of zie ik het misschien verkeerd. (zijn het motorreeksen)
Het zou volgens de verkoper een Defender blok zijn uit 1993 (gerenomeerd bedrijf)
Graag je reactie.
Groet René
Re: Motornummer 3.5 V8
Het zijn motorrreeksen waarbij je naar de eerste 2 cijfers en een eventuele letter moet kijken, waarbij ik de betekenis van die letter niet altijd begrijp.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Motornummer 3.5 V8
Hallo Wim,
Bedankt voor informatie.
Groet René
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2014 19:33 door Renetuono@gmail.com.
Bedankt voor informatie.
Groet René
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2014 19:33 door Renetuono@gmail.com.
Re: Motornummer 3.5 V8
Hoi,
Links op het blok tussen cilinder 3 en 5. Daar is het onderblok een beetje naar buiten uitgebouwd. Dat is hetzelfde vlak waar ook de cilinderkop rust.
Daar staat het ingeslagen nummer, alsmede de compressieverhouding.
Succes en sleutel ze,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('abf618810a3ddfbf23f00d3927859952', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17180580, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Links op het blok tussen cilinder 3 en 5. Daar is het onderblok een beetje naar buiten uitgebouwd. Dat is hetzelfde vlak waar ook de cilinderkop rust.
Daar staat het ingeslagen nummer, alsmede de compressieverhouding.
Succes en sleutel ze,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('abf618810a3ddfbf23f00d3927859952', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17180580, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: Motornummer 3.5 V8
ter hoogte van de motorsteun?
iemand een fotootje
Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Links op het blok tussen cilinder 3 en 5. Daar is
> het onderblok een beetje naar buiten uitgebouwd.
> Dat is hetzelfde vlak waar ook de cilinderkop
> rust.
> Daar staat het ingeslagen nummer, alsmede de
> compressieverhouding.
>
> Succes en sleutel ze,
>
> Jos
iemand een fotootje
Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Links op het blok tussen cilinder 3 en 5. Daar is
> het onderblok een beetje naar buiten uitgebouwd.
> Dat is hetzelfde vlak waar ook de cilinderkop
> rust.
> Daar staat het ingeslagen nummer, alsmede de
> compressieverhouding.
>
> Succes en sleutel ze,
>
> Jos
Re: Motornummer 3.5 V8
Net onder de middelste cilinders. Cilinder 3 en 5. Dat is dus als je voor de auto staat aan de rechterkant
12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d026b4a668973adc59bfce6d05c7adc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff42%2F12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg', 'http://www.landyzone.co.uk/lz/attachments/f42/12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff42%2F12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg', '', 17181035, 600, 600, 'Loading image ...', false);
12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d026b4a668973adc59bfce6d05c7adc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff42%2F12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg', 'http://www.landyzone.co.uk/lz/attachments/f42/12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff42%2F12459d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg', '', 17181035, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Motornummer 3.5 V8
duidelijk, stond dus aan de verkeerde kant te zoeken.
blond he en mn eerst v8
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Net onder de middelste cilinders. Cilinder 3 en 5.
> Dat is dus als je voor de auto staat aan de
> rechterkant
>
> [www.landyzone.co.uk]
> 9d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg
blond he en mn eerst v8
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Net onder de middelste cilinders. Cilinder 3 en 5.
> Dat is dus als je voor de auto staat aan de
> rechterkant
>
> [www.landyzone.co.uk]
> 9d1259268976-3-5-engine-number-v8417.jpg
Re: Motornummer 3.5 V8
Gevonden:
CR 8, 13,1
11G02587
Als ik het goed lees zou dit een motor uit een Stage onen van 1982 zijn?
CR 8, 13,1
11G02587
Als ik het goed lees zou dit een motor uit een Stage onen van 1982 zijn?
Re: Motornummer 3.5 V8
Hoi Ruud,
Klopt als een zwerende vinger. Gewoon de lage compressie motor die destijds bedoeld was om over de hele wereld te kunnen inzetten. Elk soort benzine kon er zowat in verstookt worden.
Let op!! als deze motor nog origineel is met de originele carburateurs, dan heb je kans op een paar "restrictors" tussen de carburateurs en het inlaatspruitstuk.
Hiermee werd de motor "geknepen"en kwam dan net niet boven de 90PK. Op lage toeren trok hij wel met het zelfde koppel en dat was meegenomen.
De restrictie was gedaan omdat de Stage One was uitgerust met trommelremmen rondom. Je weet dat het remmen dan niet optimaal tot zelfs erger is.
Met de mogelijk 130PK (vanaf 1984/5) zou je de handen vol hebben om zo een Stage One tot stilstand te brengen.
Kijk eens naar:
[forum.lro.com]
en hier ook nog een leuk verhaaltje:
[www.glencoyne.co.uk]
Handig natuurlijk om het vermogen te verhogen, maar denk ook aan je remmen. De Laro heeft een platte neus en die hoeft niet "nog platter" te zijn.
Succes en sleutel ze,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f88340a6b2db0a36d66fc803fb193b4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17181559, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Klopt als een zwerende vinger. Gewoon de lage compressie motor die destijds bedoeld was om over de hele wereld te kunnen inzetten. Elk soort benzine kon er zowat in verstookt worden.
Let op!! als deze motor nog origineel is met de originele carburateurs, dan heb je kans op een paar "restrictors" tussen de carburateurs en het inlaatspruitstuk.
Hiermee werd de motor "geknepen"en kwam dan net niet boven de 90PK. Op lage toeren trok hij wel met het zelfde koppel en dat was meegenomen.
De restrictie was gedaan omdat de Stage One was uitgerust met trommelremmen rondom. Je weet dat het remmen dan niet optimaal tot zelfs erger is.
Met de mogelijk 130PK (vanaf 1984/5) zou je de handen vol hebben om zo een Stage One tot stilstand te brengen.
Kijk eens naar:
[forum.lro.com]
en hier ook nog een leuk verhaaltje:
[www.glencoyne.co.uk]
Handig natuurlijk om het vermogen te verhogen, maar denk ook aan je remmen. De Laro heeft een platte neus en die hoeft niet "nog platter" te zijn.
Succes en sleutel ze,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f88340a6b2db0a36d66fc803fb193b4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17181559, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: Motornummer 3.5 V8
Hij zit in een Range Rover Classic van 1975.
Is dus niet de originele motor
Ga de motor waarschijnlijk niet gebruiken.
Ik wil een ambulance koets en een 300TDI op dit onderstel zetten.
Zal de RDW maar eens uitnodigen om een en ander te bekijken.
Bedankt zover.
Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Ruud,
>
> Klopt als een zwerende vinger. Gewoon de lage
> compressie motor die destijds bedoeld was om over
> de hele wereld te kunnen inzetten. Elk soort
> benzine kon er zowat in verstookt worden.
>
> Let op!! als deze motor nog origineel is met de
> originele carburateurs, dan heb je kans op een
> paar "restrictors" tussen de carburateurs en het
> inlaatspruitstuk.
> Hiermee werd de motor "geknepen"en kwam dan net
> niet boven de 90PK. Op lage toeren trok hij wel
> met het zelfde koppel en dat was meegenomen.
>
> De restrictie was gedaan omdat de Stage One was
> uitgerust met trommelremmen rondom. Je weet dat
> het remmen dan niet optimaal tot zelfs erger is.
> Met de mogelijk 130PK (vanaf 1984/5) zou je de
> handen vol hebben om zo een Stage One tot
> stilstand te brengen.
>
> Kijk eens naar:
> [forum.lro.com]
> en hier ook nog een leuk verhaaltje:
> [www.glencoyne.co.uk]
>
> Handig natuurlijk om het vermogen te verhogen,
> maar denk ook aan je remmen. De Laro heeft een
> platte neus en die hoeft niet "nog platter" te
> zijn.
>
>
> Succes en sleutel ze,
>
> Jos
Is dus niet de originele motor

Ga de motor waarschijnlijk niet gebruiken.
Ik wil een ambulance koets en een 300TDI op dit onderstel zetten.
Zal de RDW maar eens uitnodigen om een en ander te bekijken.
Bedankt zover.
Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Ruud,
>
> Klopt als een zwerende vinger. Gewoon de lage
> compressie motor die destijds bedoeld was om over
> de hele wereld te kunnen inzetten. Elk soort
> benzine kon er zowat in verstookt worden.
>
> Let op!! als deze motor nog origineel is met de
> originele carburateurs, dan heb je kans op een
> paar "restrictors" tussen de carburateurs en het
> inlaatspruitstuk.
> Hiermee werd de motor "geknepen"en kwam dan net
> niet boven de 90PK. Op lage toeren trok hij wel
> met het zelfde koppel en dat was meegenomen.
>
> De restrictie was gedaan omdat de Stage One was
> uitgerust met trommelremmen rondom. Je weet dat
> het remmen dan niet optimaal tot zelfs erger is.
> Met de mogelijk 130PK (vanaf 1984/5) zou je de
> handen vol hebben om zo een Stage One tot
> stilstand te brengen.
>
> Kijk eens naar:
> [forum.lro.com]
> en hier ook nog een leuk verhaaltje:
> [www.glencoyne.co.uk]
>
> Handig natuurlijk om het vermogen te verhogen,
> maar denk ook aan je remmen. De Laro heeft een
> platte neus en die hoeft niet "nog platter" te
> zijn.
>
>
> Succes en sleutel ze,
>
> Jos