Wegvallen stuurbekrachtigtiging opgelost
Wegvallen stuurbekrachtigtiging opgelost
Ha Mede prikkers,
Ik heb een 110 300 tdi met een weg vallende stuurbekrachtiging na ongeveer 2 min voel je dat de stuurbekrachtiging weg valt ik zie geen lek pomp draait goed rond.
Ik weet even niet waar ik moet zoeken tips en trucks zijn welkom.
Gr,
Jack
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2014 07:30 door Jack Plomp.
Ik heb een 110 300 tdi met een weg vallende stuurbekrachtiging na ongeveer 2 min voel je dat de stuurbekrachtiging weg valt ik zie geen lek pomp draait goed rond.
Ik weet even niet waar ik moet zoeken tips en trucks zijn welkom.
Gr,
Jack
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2014 07:30 door Jack Plomp.
Re: Wegvallen stuurbekrachtigtiging
Hoi Jack,
is de auto 100% origineel of een ombouw projectje? Als ie origineel is dan zou ik de pomp verdenken.
Gr, Bart
is de auto 100% origineel of een ombouw projectje? Als ie origineel is dan zou ik de pomp verdenken.
Gr, Bart
Goedemorgen Jack,
Kijk eerst maar eens even naar je kruisjes van je stuurstang ( speling, nog vet ) , is je droparm nog goed maw zit er nog vet in, rubbertje nog heel en geen speling?
Check meteen alle mechanische delen van je stuurinrichting op speling ed. Stuurdemper niet verrot? Ben je aan het fröbelen geweest met de instelbout van het stuurhuis?
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Kijk eerst maar eens even naar je kruisjes van je stuurstang ( speling, nog vet ) , is je droparm nog goed maw zit er nog vet in, rubbertje nog heel en geen speling?
Check meteen alle mechanische delen van je stuurinrichting op speling ed. Stuurdemper niet verrot? Ben je aan het fröbelen geweest met de instelbout van het stuurhuis?
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Lucht in de olie? Ik zou het stuurhuis eens goed ontluchten: dus rijden tot-ie begint te haperen en dan eens de ontluchtingsnippel losdraaien. Kan ook de spanning van je riem zijn: controleer die ook (maar dat heb je vast al wel gedaan....)
Spanning van de riem lijkt me sterk bij een 300 tdi, zit een automatische spanner op (fan belt tensioner), slechte kruisjes is ook raar dat ie het dan de eerste 2 minuten wel goed doet. Maar uiteraard eerst de kruisjes even goed smeren, dat is het goedkoopste en makkelijkste. Bij een LaRo sta ik nergens meer van te kijken. Dan kijken of je riem nog goed is en nergens vet van evt lekkage. Ontluchten gaat trouwens automatisch. dat beetje lucht wat er inzit bij montage van nwe slang o.i.d. is er heel snel uit. 1 keer helemaal naar links en naar rechts draaien is genoeg.
Gr, Bart
Gr, Bart
Heb weleens een luchtlekkage gehad in de aanzuigleiding naar de pomp (bovenste aansluiting).
Vreemd genoeg kwam er geen olie uit, wel lucht erin als de pomp aanzoog.
Gevolg was dat ie niet of slecht bekrachtigde; duidelijk zichtbaar aan het schuim dat in het tankje ontstaat.
Easy fix met een nieuwe slangenklem .
Vreemd genoeg kwam er geen olie uit, wel lucht erin als de pomp aanzoog.
Gevolg was dat ie niet of slecht bekrachtigde; duidelijk zichtbaar aan het schuim dat in het tankje ontstaat.
Easy fix met een nieuwe slangenklem .
Bedankt voor de tips,
Kruisjes en extern spul is het niet, ik verdenk de pomp omdat de druk na een paar min wegvalt en na opnieuw starten weer even terug is, ik zie geen schuim in het voorraadvat.
Laat jullie weten wat het geworden is.
Gr,
Jack
Kruisjes en extern spul is het niet, ik verdenk de pomp omdat de druk na een paar min wegvalt en na opnieuw starten weer even terug is, ik zie geen schuim in het voorraadvat.
Laat jullie weten wat het geworden is.
Gr,
Jack
gelukkig zijn 300 tdi pompjes niet zo duur, ik heb er verschillende gebruikt liggen maar hoelang die het volhouden weet ik niet......
Re: Wegvallen stuurbekrachtigtiging opgelost
Prikkers,
Ik heb de boel ontiucht kwam wel wat lucht uit, kan alleen niet vinden waar de lucht van daan gekomen is.
Dat wordt het volgende project.
Gr,
Jack
Ik heb de boel ontiucht kwam wel wat lucht uit, kan alleen niet vinden waar de lucht van daan gekomen is.
Dat wordt het volgende project.
Gr,
Jack
Re: Wegvallen stuurbekrachtigtiging opgelost
Ik heb een keer gehad dat een bocht in de slang iets te scherp was.
Zodra de olie warmer was gaf dat een knik met minder werkende stuurbekrachtiging tot gevolg.
Langere slang met ruim ere bocht was voor mij de oplossing.
Zodra de olie warmer was gaf dat een knik met minder werkende stuurbekrachtiging tot gevolg.
Langere slang met ruim ere bocht was voor mij de oplossing.