Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Shrek

Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Middag,

Heb na mijn vorige bericht een nieuwe hoofdremcilinder gekocht, en geplaatst, maar het probleem blijft het zelfde.
Het probleem is dat bij intrappen van de rem met draaiende motor het rempedaal zakt, als je deze intrapt en er druk op blijft houden. Kan verder vertellen dat de voorremen zijn gereviseerd en achter zitten er nieuwe remcilindertjes op, dus wat kan nu dit probleem veroorzaken

Groet Richard Dries
Bart van Dessel

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Bart van Dessel »

Lucht!

Gr, Bart
Bart van Dessel

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Bart van Dessel »

Of ook de onderste cylinder vervangen.
Shrek

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Hoi Bart,
ik heb hem al wel 200 keer ontlucht, is wat overdreven, maar goed. Welke onderste cilinder bedoel je. Las net iets over de hoofdremcilinder te ontluchten, is dit nodig?

Groet Richard Dries



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2014 15:00 door Shrek.
Pike

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Pike »

Misschien een remslang die een "ballon" geworden is?

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5640c1947ec74e5c81cc0a401c5c614a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 17176153, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
Shrek

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Zo u kunnen, maar alle leidingen en slangen zijn nieuw, dus dat kan ik denk ik nagenoeg uitsluiten

Groet Richard Dries



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2014 15:17 door Shrek.
Bart van Dessel

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Bart van Dessel »

Geen onderste cylinder , zat aan koppeling te denken...
Shrek

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Okay, die is ook gedaan, en die was binnen 3 tellen ontlucht

Groet Richard Dries
RoLandrover

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door RoLandrover »

Links en rechts verwisseld? waardoor de kamers niet zijn te ontluchten?

zou raar uitkomen met de leidingen denk ik wel,...

beetje dom,..zijn cilinders ipv klauwen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2014 18:22 door RoLandrover.
Leendert

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Leendert »

Blijft het pedaal dan zakken (tot op de bodem) als je de motor start, of zakt het een stukje want dat is normaal.
Als het pedaal blijft zakken en tot de bodem dan moet je uitzoeken waar die vloeistof blijft.
westfries.

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door westfries. »

Zucht lucht

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df7b328053105af3ac354d1b169b8bd0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 17176400, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bart van Dessel

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Bart van Dessel »

Rembekrachtiger niet kapot?

Gr, Bart
Shrek

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Rembekrachtiger is niet kapot, als de slang eraf gaat hoor je effe een sis.
Het pedaal zakt als de motor loopt en je er kracht op zet, of dattie nu helemaal tot op de bodem zakt weet ik nu even niet, zal er zodadelijk even naar kijken, hij is het voor mijn gevoel al iets minder gaan doen.

Groet Richard Dries
richard78

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door richard78 »

Hoe heb je ontlucht? Je zal niet de eerste zijn die 200 maal ontlucht heeft maar toch nog lucht in de leidingen heeft. Been there, done that and failed misserably.
De enige manier die zeker werkt is met zijn tweeen. Eentje trapt een paar keer op de rem tot deze hard is. Houd hem dan vast. De ander maakt de nipple bij de rem los en laat de druk ontsnappen via een doorzichtig slangetje. Dit herhaal je tot je geen luchtbelletjes meer ziet.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1382244031e18c2fc1cc22135735ed6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 17176560, 600, 600, 'Loading image ...', false);
NBL

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door NBL »

Bart,

Ik had soortgelijke symptomen bij mijn Series III, 109; onvoldoende remkracht en een rempedaal dat zakt.

Ook van alles geprobeerd om dit te verhelpen. Uiteindelijk heb ik de
- remmen gesteld
- remcilinders gereviseerd/vervangen
- hoofdcilinder vervangen
- flexibele slangen in het remsysteem vervangen
en tussendoor ieder keer het remsysteem ontlucht; hand(voet)matig, easy bleed, 'achterstevoren ontlucht' zonder bevredigend resultaat.... ik werd er gek van.

Na weken prutsen bleek het uiteindelijk een scheurtje te zijn direct achter een slangklem in de vacuüm slang naar de rembekrachtiger. Met een 'road side repair', slang ingekort, rij en rem ik nu al weer anderhalf jaar naar volle tevredenheid en moeten we oppassen dat we niet met piepende banden en ons hoofd tegen het voorruit stil komen te staan.

Dus als je het nog niet gedaan hebt; controleer de vacuümslang van de rembekrachtiger, de aansluitingen en de werking van het ventiel van de rembekrachtiger.

Succes,

Nico
Shrek

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Hoi Nico,

Zoals je hierboven schrijft bleek dat je te weinig remkracht had, dat is hier niet het geval want als ik goed de rem in trap dan blokkeren direct de wielen.
Maar als er iets zou lekken in de vacuum slang dan zou hij toch minder moeten zakken, want als de slang eraf is dan zakt hij niet weg, en hoe controleer ik het ventiel waar jij het over hebt.

En mannen voor zover weer bedankt voor alle antwoorden

Groet Richard Dries
Sylvester

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Sylvester »

Hi, Kan het zijn de de hoofdremcilinder niet ver genoeg terugkomt. Als dit zo is kan de vloeistof niet terugkeren in het reservoir en blijft de rem onder druk staan. De hoofdremcilinder is t.o.v het pedaal stelbaar.

Groet Sylvester.
Alan T

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Alan T »

Hallo
Ik had zelfde probleem met mijn 109, remde goed maar het pedaal bleef maar zakken {met een vrij nieuwe mastercil}
bij mij was het probleem dat het rubbertje in de mastercil dat de verbinding naar het reservoir moet afsluiten niet lekker afsloot, dus ging de remdruk weer terug het reservoir in.
welk merk mastercil heb je?

Grt
Alan
Marc-my-Words

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Marc-my-Words »

't Zal wel een open deur zijn maar ik heb altijd begrepen dat remmen zonder vacuum (dus lopende motor) altijd "kei-hard" voelen, alsof er een steen onder het pedaal ligt, als je dan de motor start dan zakt het pedaal, tegelijk wordt het pedaal ook "zachter" dwz je kan met minder pedaaldruk varieren in remdruk (wat prettig is want je wilt niet altijd even hard of zacht remmen). Pedaal eerst zonder vacuum-hulp intrappen en daarna starten is een eenvoudige truuk om enig inzicht te krijgen in de werking van de bekrachtiging ... het pedaal zakt ineens een eindje, en voelt ineens zachter/responsiever aan.

Lucht in de remleiding moet een sponzig pedaal geven (een ballon-remleiding idem) -- er zit dan een verend element tussen pedaal en remmen; de bedoeling is dat er alleen "harde" remvloeistof tussen zit.
Een blijvend zakkend pedaal zou wijzen richting een lek. Als er dan geen remvloeistof verdwijnt dan loopt er remvloeistof terug bij de hoofdremcylinder.
(Zou bij lucht in het systeem het pedaal blijvend zakken dan zou dat natuurlijk ook nog een lucht-lek kunnen zijn maar dan raak je die lucht vanzelf kwijt .... en dat zou een mooi novum zijn: zelf ontluchtende remmen.)

Tot zover de meer natuurkundige theorie -- goed kijken wat de verschijnselen zijn geeft vaak het antwoord voor de vraag is gesteld.

Marc



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2014 09:41 door Marc-my-Words.
Ricardo

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Ricardo »

Goede morgen,

Misschien is het probleem al opgelost onderhand, maar ik heb hier ook ervaring mee.
Ik heb er zelfs goedkoop een laro109 aan over gehouden.
Ik kan niet terug vinden om wat voor een auto het gaat maar als het een reries betreft is het wel degelijk lucht.
het probleem is dat de remcilinder bij alle series aan de onderzijde van de remplaat gemonteerd zit en dus niet het hoogste punt is van het laatste stukje remleiding.
Hierdoor zal het systeem nooit door pompen ontlucht kunnen worden.
De oplossing is ontluchten met een pulserend ontluchtings apparaat, of zoals vroeger de remplaat geheel los maken en omdraaien om te ontluchten om hem vervolgens weer terug te zetten. (uiteraard zonder de leiding los te halen.
Ik hoop dat het goed komt.

gr. Ricardo
jamaar

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door jamaar »

niet nodig
ontluchten gaat maar de cilinders moeten geheel ingedrukt staan
ergo trommels er af, schoenen terug stellen en zuigers 1/4 slag draaien zodat ze echt diep in het huis zitten dan easy bleed gebruiken
werken met voet ontluchten gaat ook maar dan nooit te hard trappen!
wel de goede volgorde, langste leiding eerst
mijn remmen zijn kei hard
maar mij is nog niet duidelijk of de rem blijft zakken of na ongeveer 1 cm wel hard is, want dat is normaal
als hij blijft zakken is het wel degelijk je hoofdremcilinder, ook je nieuwe kan lek zijn (shitparts)
lucht voelt anders aan en als je dan twee keer snel trapt is hij wel hard

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('86a5ab7f827805f40e45430e55cc6af5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 17177157, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bart van Dessel

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Bart van Dessel »

Ik gebruik de eezybleed, daarmee kun je vloeistof door het systeem laten vliegen onder max. 1,4 bar druk. Daarmee gaat het ook prima. Beter dan het ouderwetse voetpomp-methode

Gr, Bart
JanTD5

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door JanTD5 »

Idd gebruikt ook ezzi-bleed. Sluit hem wel op de compressor aan, wel terug reduceren naar die 1 á 1.4 bar en je bent in een half uurtje, of minder, klaar.

Groet Jan
Jos Daalmans

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Zelfde probleem gehad en de hoofdremcilinder vervangen. Ik was alleen bezig en had even geen extra voetje ter beschikking.
Ik heb de remmen achter helemaal teruggesteld, zodat de cups zowat tegen elkaar zitten. Vervolgens de vooras opgebokt, de wielen er af en de calipers voorzichtig allemaal in gedrukt. Ik heb toen wat olie uit de hoofdremcilinder moeten halen.

Vervolgens een voor een (met een slangetje op de ontluchtingsschroef) de ontluchtingen een beetje losgedraaid, totdat de olie en luchtbelletjes begonnen te lopen. Meteen de oude (donkere) remolie laten weglekken. Toen er geen luchtbelletjes meer kwamen, dichtgedraaid en de volgende rem (van achter naar voren) ontlucht.

Op 10 minuten had ik alle lucht en alle oude olie er uit. Hierna heb ik de achterremmen grof afgesteld.
Omdat de remklauwen waren teruggedrukt, voorzichtig op het rempedaal gedrukt, olie bijgevuld en na twee keer rustig drukken, was de rem keihard.
Daarna de motor laten lopen, even de rem ingedrukt en daarna de achterremmen afgesteld.

Het geheim, maak gebruik van de zwaartekracht. De hoofdremcilinder zit erg hoog t.o.v. "normale"of niet Laro's
Gewoon even geduld hebben en je zult resultaat hebben.

Succes en sleutel ze,

Jos

Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c70ebffb4aef02985431d5503b7ab4d2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17177932, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Shrek

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Jos ook bedankt weer voor deze uitleg, ga het zeker even proberen, dacht vanavond het lek boven te hebben doordat er toch nog wat lucht in de hoofdremcilinder bleek te zitten, na het losdraaien van de leiding van het secondaire circuit, maar helaas.
Er voeg iemand ook wat voor een wagen het was, het is een 90 uit 86

Groet Richard Dries
westfries.

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door westfries. »

Ja het blijft op lucht in de remcilinder lijken
Ik ontlucht normaal met een lijmklem
Dus rem helemaal terug stellen
Lijm klem op de remvoering
En ontluchten maar
Er zijn natuurlijk nog vele andere manieren maar zo werkt het voor mijn het makkelijkst en altijd

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a8dbea4eafb16938355678e08b9bcf23', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 17178124, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Shrek

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Shrek »

Er weer mee bezig geweest, en er zit gewoon echt geen lucht meer in heb toen de auto maar gepakt en ben naar een dijkie gereden, auto halverwege gereden en op de rem getrapt, auto zakt niet weg en rempedaal ook niet, auto blijft gewoon staan.
Zou het kunnen zijn dat de bekrachtiger teveel bekrachtigd?!!!

Groet Richard Dries
Frank 110V8

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Frank 110V8 »

Richard

Het us normaal dat je pedaal zakt als je de motor start. Als het hele zaakje nieuw is misschien zelfs tot de bodem de tweede keer pompen moet hij wel hard blijven.

Succes Frank
Rienk

Re: Nieuwe hoofdremcilinder maar probleem blijft

Bericht door Rienk »

Shrek,
Vervelend dat probleem nog niet is opgelost.
Ik heb enkel ervaring met een serie 3 88" en denk dus even vanuit dit model zonder te weten of jij soortgelijk remsysteem hebt.
Ik zit te denken aan de pen/staaf die vanuit de rembekrachtiger de hoofdremcilinder bedient.
Deze kun je zien als je de hoofdremcilinder loshaalt van de rembekrachtiger. Dit is volgens mij te doen zonder dat je de remleidingen hoeft lost te halen wat je weer een sessie ontluchten bespaart. Die pen/staaf zat bij mijn nieuwe rembekrachtiger niet meer bevestigd in de rembekrachtiger waardoor deze scheef stond en de hoofdremcilinder niet centrisch belastte met gevolg veel slag op pedaal en systeem bleef onder druk staan omdat na los laten rempedaal pen/staaf scheef bleef staan omdat deze niet werd terug getrokken door de membraam in de bekrachtiger. NIET aan deze pen/staaf trekken want bevestiging in de bekrachtiger is zeer zwak. VOORZICHTIG en LICHTJES voelen of de pen/staaf vast zit in de rembekrachtiger.


Rienk
Plaats reactie