nanocom, lynx of hawkeye

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Thomas Lensvelt

nanocom, lynx of hawkeye

Bericht door Thomas Lensvelt »

Hoi allen,

Ik ben me de laatste tijd aan het oriënteren op uitlees apparatuur voor mijn Defender Td5 pick-up.
Wat zijn nu precies de verschillen tussen deze en welke voor of nadelen brengt een bepaalde computer met zich mee.
Op dit moment wil ik graag een nanocom evolution kopen. Het belangrijkste argument hiervoor is dat je zelf tune files kan laden in je computer en je via de interfase eenvoudig live data kan monitoren.

Ik hoor graag jullie ervaringen met een bepaalde computer en waarom je juist voor die computer gekozen hebt of juist niet.

met Land rover groet,
Thomas
JanTD5

Re: nanocom, lynx of hawkeye

Bericht door JanTD5 »

Thomas, ik heb een nanocom evolution. Aantal jaren geleden gekocht. De Lynx was er toen nog niet. En de hawkeye registreerd aan welke auto je hebt gekoppeld en is dan allen voor die te gebruiken, tenminste zo heb ik het toen begrepen. Dit leek mij lastig, kan ik geen andere laro rijders helpen. Nu ik hem heb zou ik hem niet zo maar om ruilen voor Lynx, dingen zijn te duur om zo maar iets anders aan te schaffen en hij doet prima wat hij doen moet.

Groet Jan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2014 23:32 door JanTD5.
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ik volg regelmatig de diagnose markt, maar kan tot heden niets beters vinden dan een nanocom gebaseerd op prijs, gebruiks vriendelijkheid, en functionaliteit.

Ik heb al een aantal jaren de oude "Nanocom one USB versie " deze wordt vervangen door een Evo, ik gebruik dt ding dagelijks en wil eigenlijk niets anders.

Vreemde is wel dat de Hawkeye een product is van Omnitech en zij produceren het Landrover Testbook system, je zou verwachten dat dit het beste apparaat is voor de hobby of kleine ondernemer, maar helaas heeft hij niet de functies die je eigenlijk het hardste nodig hebt.

Over de Lynx kan ik je op dit moment niks zeggen, ik heb er nog niet in verdiept.

Wel weet ik dat een hele reeks aftermarket diagnose apparaten die het prima doen op veel europese merken niet veel nut hebben voor een Landrover tussen 1994 en 2005

Ik denk dat je het beste kunt kiezen voor de Nanocom EVO en bestel gelijk de raam houder mee, zeer handig en iets wat ik mis bij mijn oude nanocom.

Nog een Tip! Let verdomd goed op met het uitwisselen van "tun files" een fout en je gaat nergens meer een, een corrupt bestand of een niet kloppend checksum en je hebt een ECU die "Bricked" is.

Dit geld ook met het veranderen van instellingen en waarden in je alarm unit.

Als jouw Td5 van voor 2002 is kun je ( mits verder origineel ) zowizo de map en tune files niet zelf inbrengen.

Een diagnose apparaat is heel handig als je weet wat de waarden en instellingen zijn, horen te zijn, en wat ze doen/betekenen. een waarde aanpassen die je niet kent is zeer on verstandig, gelukkig vraagt de Nancom evo je herhaaldelijk of je echt "de volgende stap" wilt uitvoeren, je hebt meerdere kanssen om te stoppen of te annuleren.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb de nanocom evo met raamhouder, ben er zéér tevreden over, hij heeft al diverse probleempjes aan mijn TD5 verholpen. De raamhouder is een zeer waardevolle extra accessoire. Voor die paar euro's kun je die zelf onmogelijk maken. Hij moet uit Cyprus komen maar als je met PayPal betaalt dan is ie binnen een weekje in huis.

Gr, Bart
Arthur Verhalle

Bericht door Arthur Verhalle »

Ik heb de Hawkeye Pro met een volledige vrijgave, zowel voor LandRovers als voor alle andere merken. Een geweldig apparaat. Duur? Ja, dat wel, maar het werkt goed en overzichtelijk.

Arthur
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ja en daar kun je wel real time gegevens op lezen en sleutels chassinummers Etc coderen en deze is idd vrij voor alle modellen en niet chassisnummer gebonden.

dat kan niet allemaal met de "hobby versie"

De Nanocom geeft een eigenaar net dat beetje meer, voor een heel schappelijk prijs, en als je wilt uitbreiden dan koop je de licentie voor dat model erbij, ook is de service veel beter ( mijn ervaring ) dan die van Hawkeye/omnitech.

Bart heeft een hawkeye in de kast liggen , splinter nieuw en nogsteeds werkt de 3ootdi edc code niet zelfs nadat ik veelvuldig heb gemaild en gebeld met omnitech destijds. Jammer.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Thomas Lensvelt

Bericht door Thomas Lensvelt »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het heel fijn te merken dat volgens Bart en Andrew de nanocom er toch wel boven uit steekt.
Ik heb altijd het idee dat dit toch een van de mensen zijn die hier dagelijks mee werken.
Iedereen nogmaals bedankt en ik zal is een nanocom bestellen.

Thomas
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Goeie keus Thomas

Groet Jan
Plaats reactie