Brandstof probleem 3,5v8
Brandstof probleem 3,5v8
Ik heb een series gekocht waarin een 3,5v8 gebouwd is. Nu heb ik het probleem dat als de auto langer stil staat hij niet wil starten.
Inmiddels ben ik erachter dat dit een brandstof probleem is. Na veel rommelen en de brandstof pomp heel lang te laten draaien heeft hij weer benzine en start hij.
Het is als volgt ingebouwd,
Na de keuze schakelaar op de zitbak (welke tank ) zit een benzine filter (slang) , op het schutbord zit de benine pomp. Na de benzine pomp zit wederom een benzine filter en deze zit aangesloten op de carburateur.
Hoort de pomp niet dichtbij de tank te zitten? Het lijkt er op dat de pomp moeite heeft met de leiding zuigend vol te krijgen.
Hoort er een terug slag klepje o.i.d tussen te zitten?
Is het gebruikelijk dat er twee filtertjes tussen zitten?
Ik ben erg benieuwd naar jullie opinie.
Mvg Robert Raadsen
109" seriesIII 2,25 benzine
88" series III 3,5 V8
Lightweight motor loos (op het moment)
Inmiddels ben ik erachter dat dit een brandstof probleem is. Na veel rommelen en de brandstof pomp heel lang te laten draaien heeft hij weer benzine en start hij.
Het is als volgt ingebouwd,
Na de keuze schakelaar op de zitbak (welke tank ) zit een benzine filter (slang) , op het schutbord zit de benine pomp. Na de benzine pomp zit wederom een benzine filter en deze zit aangesloten op de carburateur.
Hoort de pomp niet dichtbij de tank te zitten? Het lijkt er op dat de pomp moeite heeft met de leiding zuigend vol te krijgen.
Hoort er een terug slag klepje o.i.d tussen te zitten?
Is het gebruikelijk dat er twee filtertjes tussen zitten?
Ik ben erg benieuwd naar jullie opinie.
Mvg Robert Raadsen
109" seriesIII 2,25 benzine
88" series III 3,5 V8
Lightweight motor loos (op het moment)
Re: Brandstof probleem 3,5v8
Met mijn 3.5 v8 ben ik inmiddels aan gewend dat hij niet altijd even snel start.
Mijn laro start het best op de volgende wijze.....
Gas onderin en starten maar.......
Geen technisch advies maar puur praktijk.....
Mijn laro start het best op de volgende wijze.....
Gas onderin en starten maar.......
Geen technisch advies maar puur praktijk.....
Re: Brandstof probleem 3,5v8
Waar de v8 nogal eens problemen mee heeft is dat bij stilstand op een of andere manier de carb's leeg raken (brandstof verdampt). Je moet dus lang de benzinepomp laten draaien voordat hij de carb's weer vol heeft. En dus lang starten
Nu is het natuurlijk wel zo dat als er geen terugslagventieltje zit in je brandstofleiding deze ook leeg kan lopen terug de tank in.
Daarom zou ik persoonlijk de brandstofpomp ook dichter bij de tank zetten.
En een manier verzinnen op de pomp op een of andere manier te bedienen voor dat je gaat starten - drukschakelaar. Heb ik op de 101 ook gedaan, daar loopt de pomp normaal gesproken alleen bij het starten rechtstreeks via contactslot/startmotor en als de motor eenmaal loopt via de oliedrukschakelaar. Net zoals bij de Rover 3500.
Nu is het natuurlijk wel zo dat als er geen terugslagventieltje zit in je brandstofleiding deze ook leeg kan lopen terug de tank in.
Daarom zou ik persoonlijk de brandstofpomp ook dichter bij de tank zetten.
En een manier verzinnen op de pomp op een of andere manier te bedienen voor dat je gaat starten - drukschakelaar. Heb ik op de 101 ook gedaan, daar loopt de pomp normaal gesproken alleen bij het starten rechtstreeks via contactslot/startmotor en als de motor eenmaal loopt via de oliedrukschakelaar. Net zoals bij de Rover 3500.
Re: Brandstof probleem 3,5v8
Hoi Frans,
Als ik contact maak gaat de pomp direct lopen. Als hij brandstof druk kan maken hoor ik dit ook aan de pomp. Als ik dit hoor start hij ook meteen.
Ik heb ook het idee dat de leiding leeg loopt terug de tank in en dat het pompje het niet red om dan helemaal vanuit de tank aan te zuigen.
De pomp blijft bij mij wel continu draaien als de motor loopt, kan jij uitleggen hoe dit normaal geschakeld word?
Gr. Robert
Als ik contact maak gaat de pomp direct lopen. Als hij brandstof druk kan maken hoor ik dit ook aan de pomp. Als ik dit hoor start hij ook meteen.
Ik heb ook het idee dat de leiding leeg loopt terug de tank in en dat het pompje het niet red om dan helemaal vanuit de tank aan te zuigen.
De pomp blijft bij mij wel continu draaien als de motor loopt, kan jij uitleggen hoe dit normaal geschakeld word?
Gr. Robert
Re: Brandstof probleem 3,5v8
Als alles "normaal" voor een V8 zit aangesloten klopt het dat de pomp constant draait.
De carb's van de V8 hebben een retourleiding. Als de vlotterkamers vol zijn, en dus dicht door de vlotternaald gaat de benzine via de retourleiding weer terug de tank in. De retourleiding is gewoon het verlengde gedeelte van de aanvoerleiding dat voor de carb's doorloopt. De aanvoer vanaf de pomp komt van de ene kant gaat via 2 aftakkingen naar de carb's en de retour is daar het verlengde van, van de aanvoer.
Maar pomp dichter bij de tank zou geen kwaad kunnen, loopt hij ook minder droog als hij aan moet zuigen.
De carb's van de V8 hebben een retourleiding. Als de vlotterkamers vol zijn, en dus dicht door de vlotternaald gaat de benzine via de retourleiding weer terug de tank in. De retourleiding is gewoon het verlengde gedeelte van de aanvoerleiding dat voor de carb's doorloopt. De aanvoer vanaf de pomp komt van de ene kant gaat via 2 aftakkingen naar de carb's en de retour is daar het verlengde van, van de aanvoer.
Maar pomp dichter bij de tank zou geen kwaad kunnen, loopt hij ook minder droog als hij aan moet zuigen.
Re: Brandstof probleem 3,5v8
Klopt, iedere pomp perst beter als dat hij aanzuigt.
Dus dichter bij de tank, en lager monteren (dat de benzine er als het ware inloopt) is altijd beter.
Daarom zit hij trouwens bij veel modellen zelfs in de tank gebouwd.
Maar jij hebt geen 2 carbs maar één viervoudige Edelbröck. Moet die normaal en retour hebben?, zou het niet weten.
Om na lang stilstaan, langdurig starten te voorkomen, trek ik bij mijn auto's vaak de aanvoerslang even los van de carb en wacht tot benzine komt.
Dan hoeft de pomp de lucht niet weg te drukken (of zelfs even het vacuumpompje van de remmen tegen de losgenomen benzineslang houden tot benzine komt).
Zal alleen bij lang stilstaan gebeuren neem ik aan.
Dus dichter bij de tank, en lager monteren (dat de benzine er als het ware inloopt) is altijd beter.
Daarom zit hij trouwens bij veel modellen zelfs in de tank gebouwd.
Maar jij hebt geen 2 carbs maar één viervoudige Edelbröck. Moet die normaal en retour hebben?, zou het niet weten.
Om na lang stilstaan, langdurig starten te voorkomen, trek ik bij mijn auto's vaak de aanvoerslang even los van de carb en wacht tot benzine komt.
Dan hoeft de pomp de lucht niet weg te drukken (of zelfs even het vacuumpompje van de remmen tegen de losgenomen benzineslang houden tot benzine komt).
Zal alleen bij lang stilstaan gebeuren neem ik aan.
Re: Brandstof probleem 3,5v8
Pomp bij de tank kan, je zit dan echter nog steeds te wachten en er hoort gewoon brandstof in het systeem te blijven.
Als het echter via de carb verdampt/wegloopt kun je er ook een terugslagklepje in zetten of eventueel een brandstofventie (zoals bij LPG)l. Als je het ventiel dan vanaf de pomp voed, zal hij alleen op zijjn als de pomp draait en moet je in een paar seconden brandstof hebben op de carb.
Als de lekkage in je brandstofslangen naar de tank zit, dan is het een kwestie van repareren. .
Als het echter via de carb verdampt/wegloopt kun je er ook een terugslagklepje in zetten of eventueel een brandstofventie (zoals bij LPG)l. Als je het ventiel dan vanaf de pomp voed, zal hij alleen op zijjn als de pomp draait en moet je in een paar seconden brandstof hebben op de carb.
Als de lekkage in je brandstofslangen naar de tank zit, dan is het een kwestie van repareren. .
Re: Brandstof probleem 3,5v8
Gister had ik eindelijk weer is een dag vrij dus mooi de tijd om heerlijk te sleutelen.
Stap voor stap bezig geweest om het probleem te achterhalen. Ik denk dat het grootste probleem uiteindelijk in de schakel kraan heeft gezeten. Toen ik alles uit elkaar had en ik liet de pomp lopen hoorde ik de kraan sissen, valse lucht betekend geen of te weinig brandstof.
Kraan vervangen en nog een stuk slang waar een dermate knik in zat wat ik niet helemaal vertrouwde. Nu is het direct starten en lopen, langeduur test moet nog komen
Ohja ook nog een terugslag klepje vlak voor de tank geplaatst.
Weten jullie of je het rubbertje voor in de kraan los kan bestellen?
Robert Raadsen
img1187499784.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('aac9de3d9a264a8678aa8d5ef4a3bc74', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F1.media.hyves-static.net%2F1187499784%2F6%2Fy1Hy%2F2%2Fimg1187499784.jpeg', 'http://1.media.hyves-static.net/1187499784/6/y1Hy/2/img1187499784.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F1.media.hyves-static.net%2F1187499784%2F6%2Fy1Hy%2F2%2Fimg1187499784.jpeg', '', 17185459, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Stap voor stap bezig geweest om het probleem te achterhalen. Ik denk dat het grootste probleem uiteindelijk in de schakel kraan heeft gezeten. Toen ik alles uit elkaar had en ik liet de pomp lopen hoorde ik de kraan sissen, valse lucht betekend geen of te weinig brandstof.
Kraan vervangen en nog een stuk slang waar een dermate knik in zat wat ik niet helemaal vertrouwde. Nu is het direct starten en lopen, langeduur test moet nog komen
Ohja ook nog een terugslag klepje vlak voor de tank geplaatst.
Weten jullie of je het rubbertje voor in de kraan los kan bestellen?
Robert Raadsen
img1187499784.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('aac9de3d9a264a8678aa8d5ef4a3bc74', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F1.media.hyves-static.net%2F1187499784%2F6%2Fy1Hy%2F2%2Fimg1187499784.jpeg', 'http://1.media.hyves-static.net/1187499784/6/y1Hy/2/img1187499784.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F1.media.hyves-static.net%2F1187499784%2F6%2Fy1Hy%2F2%2Fimg1187499784.jpeg', '', 17185459, 600, 600, 'Loading image ...', false);