rem klauwen reviseren ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hvbuel

rem klauwen reviseren ?

Bericht door hvbuel »

Hoi hoi, deze zomer wil ik van onze Range rover classic de rem klauwen uit voorzorg reviseren.
De remmen werken uitstekend en zien er nog goed uit maar toch voor de zeker heid wil ik dit doen.

Nu kan ik losse cupjes en rubbers kopen maar kunnen deze er in zonder de rem klauw te splitsen ?
En dan rvs of normaal staal ?

Of moet ik daar niet aan beginnen en kan ik beter de hele klauw vernieuwen ?
Welk merk? britpart is lekker goedkoop maar zijn ze ook goed ?

Groeten van Hugo
Bart van Dessel

Re: rem klauwen reviseren ?

Bericht door Bart van Dessel »

Moet niet gekker worden, zien er goed uit en remt prima. En dan toch reviseren. Normaal is het andersom, maar oké, prima. Als je dan toch zeker van je zaak wilt zijn dan zou ik voor nieuwe klauwen gaan. Ik heb met Britpart klauwen géén slechte ervaringen! Belangrijk is onderhoud, regelmatig even de wielen eraf, klauwen schoonhouden, remblokken niet helemaal opremmen maar bij 30% voering vernieuwen anders roesten de zuigers weg. Ik heb nog nooit een klauw hoeven te reviseren, uitgezonderd van de auto's die ik net had gekocht of nieuw in het onderhoud had gekregen.

Gr, Bart
Shrek

Bericht door Shrek »

Het is allemaal niet zo moeilijk, maar als het goed werkt zou ik er niets aan doen

Groet Richard Dries
megamannen

Bericht door megamannen »

Beste Hugo,

Als je een beetje handig bent is het goed te doen.
Heb zelf van de range alle 4 de klauwen voorzien van nieuwe keringen en zuigers.
Ze moeten echt uit elkaar anders ben je heeeeeel lang aan het pielen om de metalen rand erin te krijgen
die de kering op zijn plaats houdt. Ik heb toen spullen van Bearmach gebruikt.
Ontluchten via de procedure in het handboek en je kunt weer jaren rijden.

Bijgevoegd een link met wat foto's.
Bestel een extra setje keringen want ik drukte die metalen rand dubbel en dan is het niet meer te gebruiken.
Dit moet met enig beleid want bij mij ging het er redelijk moeilijk in.
Let ook op dat je de rubberen ring niet kwijt raakt die tussen de klauwen in zit.
[www.mijnalbum.nl]

Succes.

Groet Laurens
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

If it ain't broke........ don't fix it.
zeer van toepassing op LR's, vooral ook omdat resultaat met veel revisiekitjes niet altijd even goed zijn..
Als je echt voor 100% gaat; dan zijn nieuwe eigenlijk de beste oplossing.

Maar als de blokken goed zijn en hij goed (rechtuit) remt; waarom er dan aan gaan zitten...

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
hvbuel

Bericht door hvbuel »

Hoihoi , bedankt voor jullie goed raad en ik heb besloten om nieuwe klauwen te kopen .
Dat kost maar ongeveer 30 euro extra per klauw en dan ga ik niet liggen pielen met rubbertjes onder de auto. Dat doe ik liever ergens anders
Het wordt ook een zomer projectje wat ik eerst nog goed ga bekijken.

Groeten van Hugo
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Klauwen splitsenn wordt door de manual afgeraden...
Plaats reactie