Brandstof filter vervangen tips

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
laro88ae

Brandstof filter vervangen tips

Bericht door laro88ae »

Dag, ik dacht even mijn brandstoffliter te vervangen van mijn 110 3.5 v8 uit 83, maar...
Nou ben ik op zoek naar een tip. Ik heb het idee dat de benzine tank leeg loopt als ik het filter losdraai.
Het filter bevindt zich rechts onder de laro. Laagste punt dus.
Blijft de benzine doorlopen of alleen wat in de leiding zit.

Kan ik de vrij harde benzine toevoer leiding zonder problemen afknijpen?

Wie kan hier advies over geven?
Alvast bedankt.

Serie III 1972 ex defensie
Defender 200 TDI 86, weg wegens mrb
Defender 110 3.5 V8 camel 85
reindert

Re: Brandstof filter vervangen tips

Bericht door reindert »

Nee, alleen je filter en wellicht een beetje dat in de pomp zit loopt eruit. Ik heb het standaard filter naast de pomp eruit gegooid en zo"n goedkoop doorzichtig filtertje onder de motorkap gemaakt. Kun je meteen zien hoever de benzine in de leiding terugloopt.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Komt een klein beetje uit, kan gewoon los gemaakt worden.
Zorg wel dat je een nieuwe o-ring/pakking hebt.

G

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
laro88ae

Bericht door laro88ae »

Ok bedankt,

Pakking/ring van het filterhuis zit erbij.
Maar ik heb hem weer vast geschroefd op het moment dat ik merkte dat hij bleef doorlopen, daarna begon hij te lekken onderaan. Dus waar de bout zit. Wat voor een sealing zit hier?
Koperen knelring?
Ik kan dit niet uit de manual halen, ik zie wel een sealing maar zie niet van wat voor een materiaal het gemaakt is.
Bedankt alvast

G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Uit mijn hoofd zeg ik dat het een koperring is idd.
Maar het is alweer ff geleden dat ik er eentje los gehad heb.

Gerrit
reindert

Bericht door reindert »

onderaan zit een rubber ringetje, zou eigenlijk bij het setje van het filter moeten zitten. ringetje moet dan tussen het filterhuis en het kapje op de bout. Let wel op dat je de bout niet te ver aandraait, kan niet zo heel veel hebben.
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Beste laro88ae , welk merk filter heb jij gebruikt? Ik heb 1X Britpart geprobeert.Deze was helaas onbruikbaar omdat het filterpatroon ''scheef'' was,dwz een filter met een ''bypass'' en dat is natuurlijk niet de bedoeling.Er zat 1 rubber afdichting bij ,deze had ik aan iemand gegeven omdat er bij zijn Britpart filter helemaal geen afdichting zat.Helaas was deze afdichting maar een dag of 2 benzinebestendig.Ik gebruik nu altijd de genuine LR JS660L of de Donaldson P550364 of de Mann P65/1.Eventueel kun je ook nog de Coopers AZF025 of de Mahle OC259 gebruiken .Al deze filtersets zijn voorzien van de 4 rubber afdichtingen welke bij het filter horen.De LR JS660L ligt bij iedere LR dealer, de andere kun je gewoon bij iedere automateriaalzaak halen.Let er vooral op dat je de bovenste afdichtingsring juist monteert , deze wil nogal eens verdraaien.Desnoods een beetje vaseline gebruiken.Als de tank te vol is blijft de leiding naar het filter leeglopen.Bij mijn 110 V8 (militair) zit tussen de tank en het filter nog een waterafscheider met rubberslangen.Deze kan ik even voorzichtig dichtknijpen , dus het probleem van leeglopen heb ik dan niet. Let er dus ook op dat er bij een filter alle afdichtingen zitten, deze zijn minstens zo belangrijk als het filter zelf. Succes. Vr gr Henk B.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2014 08:08 door Henk Bossinade.
laro88ae

Bericht door laro88ae »

Dag henk,

Ik heb hier het filter LR JS 660L liggen, maar met 1 grote rubberen afsluitring.
Ga het maar weer proberen als de tank bijna leeg is, gelukkig gaat dat snel met een V8, haha.
Henk, Nog bedankt voor het spruitstuk, past perfect..
Groet bernd

Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

O, was jij het Bernd ? . Succes met je filter . Vr gr Henk B.
laro88ae

Bericht door laro88ae »

Het klusje is geklaard.
Enkel het onderste afsluitrubber was gebroken.
Dus wel afgedicht met rubber. Wat een simpel klusje zou moeten zijn kan dus vies tegen vallen.
Komt door de lage positie van het filte, de tank loopt leeg als je deze los haalt.
Tip aanvoer brandstofslang op pomp los halen en afdichten voor je het filter gaat vervangen. Scheelt veel benzine verlies........

Dank voor alle tips, groet bernd

Plaats reactie